Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery Grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Battery Grip

een lens klik je erop, en die doet verder zijn werk,en je wisselt ook regelmatig... welk merk je er ook op zet.. een originele battery-grip laat ik er vanaf ik hem gekocht erop zitten.. en die knoppenwinkel wordt bij mij zwaar gebruikt..

daarom heb ik liever een originele..

een 3rd party-lens vind ik iets anders dan een 3rd-party grip... mss subjectief van mijn kant, maar zo voel ik het toch..

ik heb dus meer vertrouwen in 3rd party fabrikanten van lenzen dan een of ander schimmig merk uit hongkong oid wat grips betreft..

een battery-grip maakt een wezenlijk onderdeel uit van je body, en stuur de boel toch aan, in tegenstelling tot een lens, die aangestuurd wordt door de camera ..

ik weet het, het is mss niet helemaal te onderbouwen, en mss heb ik het wel helemaal mis.. maar zo voel ik het nu eenmaal..

groetjess, Alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doggy Bekijk bericht
      Als je deze strategie volgt mag je ook geen ander merk van lenzen kopen dan je body.... maar dat vindt iedereen maar normaal.
      Het prijsverschil bij Canon is wel wat groter dan 100 eurokes.
      Ik heb ook zo'n cloon hoekzoeker aangeschaft omdat ik dit maar zelden gebruik, maar toch is het een praktisch ding.
      Waarom dan zoveel geld uitgeven als het maar sporadis uit de kast komt? Canon is hier dan ook peperduur met zulke hebbedingetjes.
      Schade aan je Body?
      Wanneer je een originele lens wisseld zonder je body uit te schakelen heb je ook kans op beschadiging en dan zijn het hier wel originele toestanden.
      Elk zijn mening, en als het prijsverschil niet zo groot was had ik ook wel de originele gekocht maar na wat Googlen en forums bekijken kom je wel een hele boel tevreden gebruikers tegen.
      Dus kan ik concluderen dat jij steeds die batterijgrip ervan gaat halen als je die niet nodig acht, zoals je cloon hoekkijker?

Ik heb nu reeds geruime tijd m'n Canon en die batterygrip zit erop vanaf dag 1 en zal er blijven opzitten tot m'n Canon de geest geeft of de dag dat ik beslis op die te verkopen.

Ps: heb ook een hoekkijker, en jawel hoor, dŕt is idd een cloon... en waarom, zoals je zei: zelden in gebruik en dan is het wel logisch dat je voor een cloon zou gaan ( tenzij je geld teveel hebt).

Comment

daarom heb ik een originele grip gekocht... omdat dat ding er vanaf dag 1 continu op zit....en ik iedere dag mijn dslr-tje loop te misbruiken voor mijn fotootjes..

ik haal mijn grip er alleen af, als eea schoongemaakt dient te worden.. voor de rest zit dat ding er zowat aan vastgelast..

Comment

Zoiets blijft een eindeloze discussie vrees ik.

Ik heb zoals velen van de eerste dag een originele Canon grip onder mijn bodies gezet (zowel mijn eerste 350D als nu mijn 40D) en heb daar geen seconde over getwijfeld om de Canon versie te kopen, vergeet ook niet dat de BG-E2N net iets betere dichtingen heeft (volgens de doc).

Ik heb trouwens ook een hoekzoeker gekocht, gebruik ik regelmatig voor auto shoots en heb wel degelijk de echte van Canon genomen ... akkoord hij kost wat, maar ik vond dat de moeite waard, en neen ik heb geen geld teveel zoals in dit topic aangehaald werd.

Ook zijn al mijn lenzen van Canon zelf, als je bvb een Sigma 70-200 2.8 naast een Canon 70-200 2.8 test weet je welke je mee naar huis neemt hoor, net hetzelfde als de 150-500 OS en de Canon 100-400 IS ... de Canon is altijd duurder, maar ook sneller, zo simpel is het.

Ik heb ik mijn grips trouwens altijd twee originele batterijen zitten, je koopt voor een klein fortuin je camera en lenzen, maar dan gaan we besparen op batterijen of filters ... slecht bezig vind ik dan.

Ik ben sinds woensdag namiddag naar Spa geweest, duizenden foto's gemaakt ... en niet één keer mijn batterijen opgeladen Dat is voor mij belangrijk, ik kan rekenen op het materiaal, en daar geef ik graag iets meer voor uit.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

naar aanleiding van deze discussie (en anderen) heb ik mij 3 weken geleden een battery pack/grip besteld voor mijn D80 bij HK supplies. Heb 65 euro betaald inclusief 2 batterijen en verzending.
            Na 6 werkdagen het ding per post thuis bezorgd; onmiddellijk onder mijn camera geschroefd en er niet meer afgehaald.
            De afgelopen 2 weken elke dag tussen enkele tientallen en honderden foto's gemaakt.
            Vandaag voor de eerste keer opnieuw opgeladen. (was nog lang niet leeg)
            Het ding heeft dezelfde funties als de originele Nikon en kost 1/3 van de prijs.
            Functioneert perfect.

Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Natuurlijk werkt dat perfect, canon en nikon vragen gewoon veel teveel voor hun grips, een ander merk zal echt net zo goed het werk doen.

Zeker een grip met herlaadbare AA batterijen, stop hier kwaliteits batterijen en de grip is ook kwaliteitsvol.

Ik snap niet dat mensen hier zo voorzichtig op zijn, er kan echt niks gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                de Canon is altijd duurder, maar ook sneller, zo simpel is het.
                Niet meer zo simpel tegenwoordig, lees maar eens testen over de Sigma 50/1.4, duurder en beter....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb voor mijn EOS450 een battery grip gekocht van Link Delight. Moet zeggen dat de kwaliteit uitstekend, grip heeft dezelfde functies heeft als de originele en past perfect
                  op de body van mijn camera.

Prijs lag rond de 50 Euro inclusief 2 batterijen en verzendingskosten.

Toekomst zal uitwijzen of dit een miskoop was of niet, maar het prijsverschil was toch al
                  de moeite om het te proberen.
                  ------------------------------------------
                  Canon 350D
                  Elk recht spoor heeft dwarsliggers nodig

Comment

Working...
                  X