Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

    Hallo iedereen,

    Hier ben ik weer met het flits vraag maar nu ben ik wat duurder gegaan: nu kies ik tussen Metz 58 AF-1 of Canon 580EX II.

    Omdat metz maar 50 eur duurder was dan 430EX II wou ik al snel die kopen en omdat het 1 van de beste flitsers was in 2007-2008. 580EX II was dan ook 600 eur dus, geen twijfel

    Maar nu zie ik dat 580EX II 260 EUR gezakt is in prijs (!! :O !!) en kost nu 350 EUR (in konijnenberg) dus nu begin ik te twijfelen tussen metz 58AF-1 of 580EX II.

    Ik heb een review gelezen: http://www.shutterbug.com/equipmentr...208canonspeed/ : zijn alle 2 prachtige flitsen. Soms is ene beter dan et andere en vice versa... Ik heb hier een Metz hammerkop liggen en die geeft (o zooo) wit licht, dus dacht ik aan Metz, maar Canon heeft die extra functies en heeft een makkelijkere menu. Ook heeft metz een 2de flash die handig zijn als je naar boven flitsts en toch naar voor wilt flitsen (om oogkassen te verlichten bv).

    Zijn ier mensen die Metz hebben (de 58AF-1 dan) en zijn jullie tevreden erover? En gewoon in het algemeen, geef maar reacties op 1 (of allebei) de flitsers.

    (Ik hoop dat die prijsdaling lang blijft )
    Last edited by ioulian; 12 juli 2009, 21:06.

  • #2
    Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

    Wablief? € 260 minder?

    Ik koos indertijd voor de Metz omdat die goedkoper was en toch niet zo vaak flits. Wel mooie resultaten mee bekomen, maar 't vergt wat gewenning om hem te leren kennen.

    Als de prijs gelijk is, zou ik nu wel voor de Canon kiezen. Merkeigen producten werken het meest optimaal samen...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Wablief? € 260 minder?
      Wedden dat er een 580 EX III onderweg is. Dat lijkt me toch de voorbode van een verschuiving in het programma.

      Comment


      • #4
        Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

        in belgie is het wat minder (10 eur) maar toch, de moeite waard. Canon is nu 70 EUR duurder dan metz.

        Ik heb nog wat gezocht en gelezen dat metz toch wel prachtige kleuren oplevert (Bij canon is de huid oranje terwijl bij metz echt mooie, natuurlijke, kleur heeft...)

        Inderdaad, merkeigen producten zijn goed, maar 3rd party moeten niet persé slecht zijn.

        Nog meer reacties zijn welkom. Ik ga woensdag es naar konijnenberg, kan je daar die flitsen uitteseten toevallig?

        Comment


        • #5
          Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Wedden dat er een 580 EX III onderweg is. Dat lijkt me toch de voorbode van een verschuiving in het programma.
          Dat lijkt me toch heel onwaarschijnlijk, de II is nog maar pas uit en er zijn geen gekende problemen mee voor zover ik weet, dus waarom dan een III uitbrengen ?

          Prijs is wel scherp, dus ik zou niet twijfelen en resoluut voor de 580EX II kiezen (heb er zelf twee en ben daar uitermate tevreden over)

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

            Ik dacht eerst aan een 430EX maar nu de Canon Speedlite 580EX II betaalbaar geworden is, denk ik deze te nemen voor bij m'n 450D

            Comment


            • #7
              Re: Metz 58AF-1 of Canon 580EX II ?!

              Ik heb zelf de Metz 48 AF-1 voor m'n Sony en moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben.

              grt,

              Raf
              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

              Comment

              Working...
              X