Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filterset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke filterset

    Ik ben voor tegen eind augustus op zoek naar een degelijke polarisatiefilter. Ik gebruik hem voorlopig niet enorm veel, maar daar kan verandering in komen. Ik zou hem vooral gebruiken voor landschappen en reflecties op auto’s ietswat weg te werken. Nu heb ik de keuze tussen;

    1. Hoya Pro1 Digital Circular Polarizer 77mm MC

    2. Tiffen 77mm wide angle filter kit (in solden)
    UV Protector, Circular Polarizer, ENHANCING® Filter, 4-Pocket Filter Pouch

    Ze kosten beiden evenveel; 100€. Wat denken jullie ervan?
    Ik was aanvankelijk van plan om voor de eerste optie te gaan... Goeie filter?
    Maar die kit lijkt mij nu ook wel interessant. Ik zet meestal een UV filter op mijn lenzen en heb voor onderstaande setup één UV te weinig. De Wide angle UV zou goed van pas komen op mijn 10-22, maar dan heb ik natuurlijk wel een minder goeie polarisatiefilter.

    Drie belangrijkste lenzen zijn 77mm en toekomstige aankopen ook. (L-lenzen)

    Twijfel, twijfel, twijfel....

    greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

  • #2
    Re: Welke filterset

    De hoya pro werktte op mijn Sigma 10-20 perfect zonder vignetering en het is ook nog een goeie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment

    Working...
    X