Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio vraag

    Hallo,

    Ik had wat vragen over een beginnend studiotje die ik wil beginnen. Ik heb pas een lamp gekocht van falcon eyes een 300 watt, daarbij heb ik een zilvere beautydish gekocht maar ik vind het licht veels te geel en het is niet genoeg voor een mooie foto met wit licht terwijl ik in een best kleine ruimte fotografeer. ik zou graag zoiets willen :
    http://karolinatojza.deviantart.com/...llow-106417478 ik heb wel een grote softbox/octa alvast gekocht maar daarmee word het licht nog meer verspreid, wat voorn lamp zou ik nou het beste voor de octa kunnen gebruiken? hoeveel watt moet ik hebben om alles echt uit te lichten zoals hier : http://zemotion.deviantart.com/art/T...de-up-50318230

    Ook heb ik een probleempje met de verbinding vd kabels volgens mij want mijn flitser gaat niet altijd af als ik op de ontspanningsknop druk en ik neem aan dat dat wel altijd moet gebeuren? hoop dat iemand mij goede raad kan geven hierin.

    alvast bedankt

  • #2
    Re: studio vraag

    als je de kleur van het licht niet goed vindt dan moet je wrs de witbalans hadnmatig instellen (of op Flits zetten). Dit doe je zo: neem een foto van een grijskaart onder het licht van je flitser. Het is de bedoeling dat het licht op je grijskaart valt alsof het je model is. Daarna zet je je toestel op WB handmatig (kijk even in de handleiding) en dan moet je je foto vd grijskaart gaan selecteren als referentie. De camera past dan de kleur van de volgende fotos aan aan de kleur van je grijskaartfoto.

    En bij beauty dish moet je de lamp hoog boven je model zetten (denk ik, maar er zitten hier meer ervaren mensen dan ik).

    Trouwens, met 1 lamp kan je best wel studioportretten maken , maar ik zou toch nog wat extra lichten aanschaffen.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: studio vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
      als je de kleur van het licht niet goed vindt dan moet je wrs de witbalans hadnmatig instellen (of op Flits zetten). Dit doe je zo: neem een foto van een grijskaart onder het licht van je flitser. Het is de bedoeling dat het licht op je grijskaart valt alsof het je model is. Daarna zet je je toestel op WB handmatig (kijk even in de handleiding) en dan moet je je foto vd grijskaart gaan selecteren als referentie. De camera past dan de kleur van de volgende fotos aan aan de kleur van je grijskaartfoto.

      En bij beauty dish moet je de lamp hoog boven je model zetten (denk ik, maar er zitten hier meer ervaren mensen dan ik).

      Trouwens, met 1 lamp kan je best wel studioportretten maken , maar ik zou toch nog wat extra lichten aanschaffen.
      Owja, de witbalans natuurlijk! een grijskaart moet ik dan ook nog even aanschaffen.
      zelf denk ik niet dat ik aan 1 lamp genoeg heb...

      Comment


      • #4
        Re: studio vraag

        iemand nog een optie hoeveel lampen ik nodig zou hebben en wat voorn sterkte ik voor de octa nodig heb?

        Comment


        • #5
          Re: studio vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door amandavdhoog Bekijk bericht
          Owja, de witbalans natuurlijk! een grijskaart moet ik dan ook nog even aanschaffen.
          Grijskaart is niet nodig. In het boekje van de reeds aagekochte lampen wordt het aantal graden K zeker vermeld. Makkie.

          Paul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: studio vraag

            ja en als ik jou was zou ik een paar tutorials op Youtube of zo bekijken over studiolighting. Daar beginnen ze vaak met 1 simpele lamp + reflector, en werken ze naar meerdere lampen toe om het beeld te perfectioneren. Of ja, gewoon om er meer speel mee te krijgen.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment

            Working...
            X