Ik ben op zoek naar een fotorugtas voor op de mountainbike/racefiets.
Wat (denk) ik belangrijk is:
Stevig aan de rug zit en niet uitzakt
Comfort mbt. het rug gedeelte.
Makkelijk de camera te pakken is.
Er een tri/monopod meekan.
Niet te groot is allemaal het zijn maar dagtrips zij het dat je wel een paar uur op de fiets zit.
En nog wat zaken ongetwijfeld die ik nu niet kan bedenken .......
Ik komt tot voorlopig twee modellen.
Kata 3N1-10 of 20
Lowepro Flipside 200 of 300
Mijn 'gear' bestaat uit:
350D, 18-200 lens en flits unit that's all.
In de toekomst zou er mogelijk nog een 10-22 range gr.hk.lens kunnen komen en heel misschien een 300 tele.
Verder uiteraard de nodige kaartjes, accu's ed.
Nu heb ik diverse reviews gelezen over beide modellen.
Wat de flipside als pro heeft voor mij is dat als je eea. opent dit niet gebeurt op het rugpand wat dan op straat komt en nat/vies wordt wat weer op mijn rug komt als ik weer op pad ga.
Wat ik aan twijfel is het gewicht van de flipside dat als je deze flipt naar voren dan ben ik bang dat de tas naar beneden gaat hangen door het gewicht.
Dan is die van kata 3n1 een betere keuze denk ik.
Deze laatste kan ook als kruis gedragen worden met lower_belt (heeft de flipside ook) wat voor de fiets wel zo prettig is mi.
Nu moet ik nog naar de winkel, maar zou toch heel graag wat ervaringen van jullie willen lezen voor dat ik in de winkel sta.
Alvast bedankt.
Wat (denk) ik belangrijk is:
Stevig aan de rug zit en niet uitzakt
Comfort mbt. het rug gedeelte.
Makkelijk de camera te pakken is.
Er een tri/monopod meekan.
Niet te groot is allemaal het zijn maar dagtrips zij het dat je wel een paar uur op de fiets zit.
En nog wat zaken ongetwijfeld die ik nu niet kan bedenken .......
Ik komt tot voorlopig twee modellen.
Kata 3N1-10 of 20
Lowepro Flipside 200 of 300
Mijn 'gear' bestaat uit:
350D, 18-200 lens en flits unit that's all.
In de toekomst zou er mogelijk nog een 10-22 range gr.hk.lens kunnen komen en heel misschien een 300 tele.
Verder uiteraard de nodige kaartjes, accu's ed.
Nu heb ik diverse reviews gelezen over beide modellen.
Wat de flipside als pro heeft voor mij is dat als je eea. opent dit niet gebeurt op het rugpand wat dan op straat komt en nat/vies wordt wat weer op mijn rug komt als ik weer op pad ga.
Wat ik aan twijfel is het gewicht van de flipside dat als je deze flipt naar voren dan ben ik bang dat de tas naar beneden gaat hangen door het gewicht.
Dan is die van kata 3n1 een betere keuze denk ik.
Deze laatste kan ook als kruis gedragen worden met lower_belt (heeft de flipside ook) wat voor de fiets wel zo prettig is mi.
Nu moet ik nog naar de winkel, maar zou toch heel graag wat ervaringen van jullie willen lezen voor dat ik in de winkel sta.
Alvast bedankt.
Comment