Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuignap om camera op te monteren / rigging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuignap om camera op te monteren / rigging

Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
    Goeie tip Mark,

Dit kan ik ook eens gaan uitproberen. Rij jij dan zelf of maak je gebruik van een hulpje? Hoe hou je rekening met eventuele reflectie van de kamera auto? Genoeg afstand?
    Heb met die cups zelf ook wat uitgeprobeerd op mijn eigen auto, maar die krasjes vond ik maar niks , laat staan een klant... En een nadeel van een rig op een te fotograferen auto is dat je ook nog aan de slag moet met photoshop, wat ook weer tijd kost. Vooral als men meerdere hoeken met een rigshot wil uitvoeren.

Interessant topic geworden

Grtz

Bryan
    Ik rij zelf en heb de camera meestal op de achterste deur aan de rechterkant 'hangen' zodat ik hem in de buitenspiegel in het oog kan houden ... je weet nooit hé.

Zolang je de pol filter goed zet en de juiste hoek gebruikt heb je maar een kleine reflectie op de hoek van de bumper van de wagen die je fotografeert ... die is meestal sneller weg te werken dan een 'boom' van je rig.

Ik heb zelf ook eerst met een rig gespeeld op mijn eigen wagens (nu ja, een firmawagen en eentje van mijn schoonvader) en zoals je al opmerkt ... je hebt altijd krasjes. Ik heb zelf een zwarte wagen, dus wax erover ... en krasjes weg ... tot een week later ze mooi terug zichtbaar werden tijdens het wassen hoor. Nog twee keer Turtle Wax erover maar ze komen altijd terug, dus ik zet ze niet meer op een prive wagen, begin het maar uit te leggen hé.

Binnenkort komt hier trouwens een hele tutorial van online op de site, kun je van begin tot einde zien hoe zo'n shoot juist in zijn werk gaat

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: Zuignap om camera op te monteren / rigging

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Ik rij zelf en heb de camera meestal op de achterste deur aan de rechterkant 'hangen' zodat ik hem in de buitenspiegel in het oog kan houden ... je weet nooit hé.

Zolang je de pol filter goed zet en de juiste hoek gebruikt heb je maar een kleine reflectie op de hoek van de bumper van de wagen die je fotografeert ... die is meestal sneller weg te werken dan een 'boom' van je rig.

Ik heb zelf ook eerst met een rig gespeeld op mijn eigen wagens (nu ja, een firmawagen en eentje van mijn schoonvader) en zoals je al opmerkt ... je hebt altijd krasjes. Ik heb zelf een zwarte wagen, dus wax erover ... en krasjes weg ... tot een week later ze mooi terug zichtbaar werden tijdens het wassen hoor. Nog twee keer Turtle Wax erover maar ze komen altijd terug, dus ik zet ze niet meer op een prive wagen, begin het maar uit te leggen hé.

Binnenkort komt hier trouwens een hele tutorial van online op de site, kun je van begin tot einde zien hoe zo'n shoot juist in zijn werk gaat

Mark
      Ik heb de test eerst ook op mijn eigen auto gedaan, voorfront moest toch overgespoten worden, voor te proberen had ik hier geen moeite mee. Nu is mijn voorfront weer als nieuw en is er geen haar op mijn hoofd die even de cups wil uitproberen
      Maar goed om te horen, hou de site in de gaten

offtopic:
      Heb je die krassen er dan wel nog uitgekregen? Anders eens met een lichte polish proberen van bv Mequiars of poorboys.
      offtopic/

Grtz

Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Working...
      X