Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuignap om camera op te monteren / rigging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zuignap om camera op te monteren / rigging

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een welbepaald type zuignap, namelijk de Avenger F1000 reeks. Meerbepaald het model met de bevestiging voor een superclamp. Nu heb ik erg veel moeite met het vinden van zo'n zuignappen in belgie, en online aankoop zie ik niet zitten daar ik ze eerst wil testen voor ik ze koop (sommige staan gekend om druk te verliezen, en dat wil je niet als er 5000€ aan materiaal aan hangt).

Kent iemand soms toevallig een zaak, al dan niet een foto zaak, die deze zuignappen verkoop in belgië of net over de grens (100km ofzo) in nederland???

Indien niet en je hebt ervaring met het riggen van auto's, boten of motoren, welk systeem gebruik jij dan?

hopelijk kan iemand me helpen,
    mvg,
    PJ
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Re: Zuignap om camera op te monteren / rigging

Hoi,

Die F1000 avenger suctioncups zijn bekans een legende in rig kringen.
    Ik ben bang dat je deze niet in NL en/of BE zal vinden in een (web)winkel ( , maar mocht je die wel vinden, dan houd ik me aanbevolen ).
    Je zal deze alleen online kunnen krijgen in de UK en VS. Met de dollar en pond prijzen van tegenwoordig hoeft dat niet echt duur te zijn.
    Zelf heb ik een suctioncup van manfrotto en enkele suction cups die voor ruitenmontage worden gebruikt. Nadeel van de cup van manfrotto is dat je deze dmv pompen vacuum zuigt en dan in de gaten moet houden of je vacuum nog voldoende is. Beetje lastig als je bezig bent... De andere cups werken met een hevel en het vacuum is goed, deze laten echter fijne scuffingmarks achter op de lak. Weliswaar makkelijk weg te krijgen, maar ik vind dit toch ook weer een nadeel.
    Zelf ben ik meer in de richting aan het zoeken naar een rig die aan de onderzijde wordt bevestigd , zoals bij onderstaande link

Link

Helaas zit hier een aardig prijskaartje aan en de verzendkosten zijn ook niet mals.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.

Grtz

Bryan
    Last edited by Soeki Wan; 2 juli 2009, 18:34.
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

wel wel, ik ben toevallig net tegengekomen wat ik zoek, en dat in belgie, terwijl ik voor iets anders zat te kijken

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

hier zijn de avenger's te krijgen, maar ik ga denk ik toch je raad opvolgen en profiteren van de dollarprijzen.

Ik heb het volgende nodig:
      3 keer: Superclamp 035
      2 keer: F1000 Avenger with baby swivel
      1 keer: Variable friction arm 244

in belgie: €360,5
      bij http://www.bhphotovideo.com: 372 dollar met verzending, ofwel €265

toch lekker €100 besparen dan.
      Last edited by PJH; 3 juli 2009, 00:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
        wel wel, ik ben toevallig net tegengekomen wat ik zoek, en dat in belgie, terwijl ik voor iets anders zat te kijken

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

hier zijn de avenger's te krijgen, maar ik ga denk ik toch je raad opvolgen en profiteren van de dollarprijzen.

Ik heb het volgende nodig:
        3 keer: Superclamp 035
        2 keer: F1000 Avenger with baby swivel
        1 keer: Variable friction arm 244

Amai

Dat is straf zeg. Ben je aan het zoeken , vind je niks hier en dan voila...
        Wat ga je gebruiken als buis? Heb zelf zo'n telescoopbuis gekocht , maar als je die helemaal uitschuift blijft deze deinen. Alleen als deze maar voor de helft uitgeschoven wordt is deze relatief stijf, maar zit dan weer net te dicht op de auto.
        Heb ook al geinformeerd naar carbon buizen, maar dat kost ook een vermogen

Grtz

Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ik heb de mijne bij Studio73 gekocht, wel enkele weken op moeten wachten, maar ik dacht dat ik maar ergens in de 60 Euro betaald heb (63 geloof ik)

Het is trouwens een utopie om te denken dat deze Avengers geen kringen achterlaten op de lak, een zuignap laat altijd een afdruk achter, met wax weg te krijgen, maar ik monteer ze toch niet meer op een exoot eerlijk gezegd.

Vergeet het maar, tegen dat je de administratie kosten, de invoerrechten en de BTW betaald heb zal er van je 100 Euro besparing niet veel meer overschieten, ik schat op zo'n 75 Euro kosten door de duane ... kan er van meespreken

Trouwens die Automotiverigs.com gevallen zijn veel te duur voor wat het is, vergeet niet dat wanneer je met klemmen of magneten zo'n gewicht onder een wagen wil bevestigen je hem moet opkrikken om de juiste plaatsen onder de wagen te vinden ... probeer eens een krik onder een Lamborghini te krijgen ... of een 80mm verlaagde Focus bvb ... veel plezier, zorg maar dat je balkjes meehebt waar je de wagen eerst op kan rijden zodat je ruimte hebt voor de krik, en daarna moet je onder de wagen kruipen ... jij liever dan ik moet ik toegeven.

Ik begin er niet meer aan eerlijk gezegd, al die rig shots zijn serieus overroepen vind ik, iedereen is er tegenwoordig mee bezig, is niets speciaals meer ... car to car met een low angle rig is veel dynamischer, en een stuk veiliger als je het goed doet

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Trouwens die Automotiverigs.com gevallen zijn veel te duur voor wat het is, vergeet niet dat wanneer je met klemmen of magneten zo'n gewicht onder een wagen wil bevestigen je hem moet opkrikken om de juiste plaatsen onder de wagen te vinden ... probeer eens een krik onder een Lamborghini te krijgen ... of een 80mm verlaagde Focus bvb ... veel plezier, zorg maar dat je balkjes meehebt waar je de wagen eerst op kan rijden zodat je ruimte hebt voor de krik, en daarna moet je onder de wagen kruipen ... jij liever dan ik moet ik toegeven.
            Tell me about it, ik ben momenteel bezig met een LP640 voor te bereiden. Deze morgen nog eens gaan kijken naar de wagen nadat ik aan rami wat foto's had gevraagd. Mijn magneten systeem past er dus net niet onder. bovendien zijn de sideskirts lager dan de effectieve bodem, dus dan komt mijn paal er tegen.

Ikzelf ben ook meer fan van car to car shots, minder mizerie met beweging door trilling enz, probleem is dat de wagens dan vuil worden of dat de klant mij vraagt om typische rigshot hoeken te doen. Daarom wil ik nu dus een 2e rig met zuignappen, maar ik ben dus ook wel zeeeeer bang voor plekken op de lak na een eerder mislukte poging op een autowrak. Ik had nogtans eerst de plek waar ik alles had aangebracht mooi zuiver gemaakt, en ook de nappen zelf proper gemaakt, maar toch lelijke krassen. Afkomstig van de behuizing van de zuignap die te hard werd aangetrokken. Dat was een metalen "schaal" die rond het rubber zat en die werd tegen het koetswerk getrokken. Gevolg: een halve maan door de lak heen

qua paal zit ik met een alu buis opgedeelt in 4 stukken, momenteel ben ik een zelfontworpen scharnier aan het laten bouwen die me toelaat andere hoeken te gebruiken

Comment

Ik heb gisteren Rami zijn wagen voor de lens gehad ... meer foto's komen nog.

Ik denk niet dat je Avengers op zijn zwarte lak zal mogen zetten ... toen ik ze gisteren in de hand had keek hij toch niet echt gerust maar zoals ik al zei, nooit meer zuignappen op een privé wagen zetten !

Zelfs de Avengers, die volledig rubber zijn (geen metalen schaal) laten minieme krasjes na, wat ze je ook vertellen.

Trouwens die typische rig 'angles' kan je perfect in car to car krijgen hoor, heb het gisteren nog uitgevoerd, zuignappen op de zijkant van mijn wagen, staaf ertussen, camera met super clamp en balhoofd vastgezet heel laag en de hoek juist gezet ... werkt perfect !

Mark

Comment

dus de cam hangt op de zijkant van uw auto, ergens op een deur ofzo onderaan, en dan ga je naast elkaar rijden..... hoe stel je dan scherp, regel je compositie enz :s

heb je toevallig geen voorbeeldpics?

Comment

Zou het dan niet beter zijn om je camera op een hoek achter de auto te bevestigen, op bv. een draagrek voor fietsen, desnoods op een camerarichtmotor, zo kan je nog compositie instellen, indien je dan een camera met lifeview hebt, en een lange afstandsbedieningskabel kan je alles bedienen van op je laptop, als je zelf niet moet rijden uiteraard.

In of uitzoomen zal er dan ook wel niet inzitten.

Het ideale ware zo een gyro gestabiliseerd systeem KLIK (download our brochure (1.1 MB)., zoals ze op helicopters gebruiken om te filmen/fotograferen, maar dat zal er wel niet inzitten zeker. €€€€€

Of heb ik het hier helemaal verkeerd voor, leg dan eens uit wat de echte bedoeling is.
                  Last edited by Guest42; 3 juli 2009, 14:57.

Comment

een fietsdraagrek wegshoppen zal wel veeeeel werk zijn

dit is de bedoeling trouwens:

Comment

dus de cam hangt op de zijkant van uw auto, ergens op een deur ofzo onderaan, en dan ga je naast elkaar rijden..... hoe stel je dan scherp, regel je compositie enz :s

heb je toevallig geen voorbeeldpics?
                      je zet eerst beide wagens naast elkaar zoals je foto's zou willen maken, dan compositie instellen en ruimte voor afwijking van de auto's tegenover elkaar laten (je kan altijd croppen achteraf) ... dan is het gewoon een kwestie van goede afspraken tussen de auto die je fotografeerd en de bestuurder van de 'foto wagen' , daarna met remote de camera triggeren in 'burst' en klaar, niet elke foto zal bruikbaar zijn, maar geloof me dat je met schitterende beelden zal thuiskomen.

Wel ervoor zorgen dat je een lang stuk rechte weg hebt zodat je eventuele tegenliggers op tijd ziet afkomen hé ... veiligheid voor alles, en dit lukt best op een industrieterrein op zondag of iets dergelijks, doe dit niet op de openbare weg hé

Een fietsrek trilt te veel volgens mij, en als je al met motoren moet gaan werken of een Gyro stabilisatie denk ik dat we op een ander niveau centjes zullen moeten verdienen

Mark

Comment

een fietsdraagrek wegshoppen zal wel veeeeel werk zijn

dit is de bedoeling trouwens:

Sorry, ik dacht dat het steeds om twee auto's ging, maar niet om je eigen auto.

Zijn jullie dan zo chauvinistisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Sorry, ik dacht dat het steeds om twee auto's ging, maar niet om je eigen auto.

Zijn jullie dan zo chauvinistisch.
                          Dit is meestal iemand anders zijn auto, daarom is het zo riskant om zuignappen te gebruiken vind ik. Op mijn manier staan de zuignappen op mijn eigen wagen en rijdt de 'te fotograferen' wagen naast mij achteraan of vooraan afhankelijk van de hoek die ik wil hebben.

Mark

Comment

Dat ziet er goed uit als er plots iets opduikt.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              je zet eerst beide wagens naast elkaar zoals je foto's zou willen maken, dan compositie instellen en ruimte voor afwijking van de auto's tegenover elkaar laten (je kan altijd croppen achteraf) ... dan is het gewoon een kwestie van goede afspraken tussen de auto die je fotografeerd en de bestuurder van de 'foto wagen' , daarna met remote de camera triggeren in 'burst' en klaar, niet elke foto zal bruikbaar zijn, maar geloof me dat je met schitterende beelden zal thuiskomen.

Wel ervoor zorgen dat je een lang stuk rechte weg hebt zodat je eventuele tegenliggers op tijd ziet afkomen hé ... veiligheid voor alles, en dit lukt best op een industrieterrein op zondag of iets dergelijks, doe dit niet op de openbare weg hé

Een fietsrek trilt te veel volgens mij, en als je al met motoren moet gaan werken of een Gyro stabilisatie denk ik dat we op een ander niveau centjes zullen moeten verdienen

Mark
                              Goeie tip Mark,

Dit kan ik ook eens gaan uitproberen. Rij jij dan zelf of maak je gebruik van een hulpje? Hoe hou je rekening met eventuele reflectie van de kamera auto? Genoeg afstand?
                              Heb met die cups zelf ook wat uitgeprobeerd op mijn eigen auto, maar die krasjes vond ik maar niks , laat staan een klant... En een nadeel van een rig op een te fotograferen auto is dat je ook nog aan de slag moet met photoshop, wat ook weer tijd kost. Vooral als men meerdere hoeken met een rigshot wil uitvoeren.

Interessant topic geworden

Grtz

Bryan

Comment

Working...
                              X