Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Ik daag de rest ook uit om hetzelfde te doen.
    Kijk eens wat je allemaal wat je meeneemt, dat je nooit niet gebruikt of wat niet thuis hoort in een fototas. Kijk ook eens goed in de donkere hoekjes en verborgen vakken in je fototas.
    Zou wel een mooi onderwerp kunnen zij voor een nieuw topic.
    Robby G L

Ok
    Ik zal beginnen:

het staat allemaal netjes op een rijtje in Robby zijn topic http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2404297

Lena
    Last edited by Lena shoot; 18 september 2009, 01:35.
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2404297

Hier heb ik een topic gestart waar iedereen zijn inhoud van zijn fototas kan melden.
      En dan vooral het nooit gebruikte en wat er niet in hoort.
      Schatten op zolder "Here we come"
      Robby G L
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
        @Lieven de Vlaminck: ons jaloers maken?? Allemaal goed en wel, maar zonder fotootje zal dat toch niet lukken hoor
        Op algemeen verzoek:

Dit soort leer patineert nog mettertijd, hij wordt dus alleen maar mooier (vind ik toch).

Die lusjes onderaan, daar passen riempjes door zodat ik een klein statief kan meenemen.
        En ja, dat is een gehaakte lenshoes

L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Dàt is een knap stukje vakmanschap die je de dag van vandaag niet vaak meer kan vinden Heel persoonlijk ook, en leuk als hij geheel naar jouw smaak en wensen is!!!
          Het doet me denken aan die klassieke, mooi lederen schooltassen van vroeger waar je jaaaaaaàààren mee verder kon. (Tegenwoordig wil de schoolgaande jeugd enkel rugzakken, en liefst elk seizoen een andere 'uit de nieuwe collectie' )
          Het enige minpuntje, waar ik me toch vragen bij stel, is of hij shockproof is voor je materiaal. In een gekochte fototas zit een pak meer mousses en dergelijke, en dat zie ik hier niet terug. Dus daar zou ik nog iets aan trachten te doen. (Kwestie van geen brokken te hebben als de tas jou eens ontglipt )
          Verder: Je schoonvader kan er wat van!

Lena
          www.lenafotografie.be

Comment

Tof dat je 't leuk vindt.

Onderaan zitten er stukken mousse of iets dergelijks in de voering verwerkt om het materiaal tegen schokken te beschermen. Voor de rest valt 't wel mee, een extra lens zit in een zachte pouch, en het toestel zit redelijk 'geklemd'. Maar inderdaad, helemaal shockproof is het niet.

Inderdaad een tas die jaaaren meegaat (en ook mooier wordt).

L.

Comment

ik ruik het leer tot hier...
              neemt je camera die geur op?
              ---------
              op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
              Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Ik neem aan dat leder ook zwaarder is dan het materiaal dat doorgaans voor fototassen gebruikt wordt, niet? Niettemin, een prachtige tas.
                En wat me nog te binnenschiet: hoe is de waterdichtheid van de lederen tas? Mijn Lowepro's hebben alle de stempel "AW" (all weather), en zijn voorzien van een regen"zeiltje" dat je over de gehele tas kunt trekken in geval van een stortbui.
                Last edited by LesC; 23 september 2009, 09:48. Reden: Zin toegevoegd
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het gewicht valt nogal mee, maar leder en regen gaan inderdaad niet bijster goed samen. Tja, in vergelijking met moderne 'high-tech' tassen is het natuurlijk minder praktisch, ook qua materialen. 't Is ook geen ontwerp van een bedrijf met veel ervaring in de specifieke eisen voor een fototas.

Maar ik zou geen andere meer willen

L.

Comment

ik heb eindelijk de knoop doorgehakt.
                    dan toch geen jimmy bo 700: ik vrees dat die te klein is voor een body + 50 mm + tele + 17-55, en dat die toch niet zo makkelijk draagt als heuptas.
                    en omdat ik er helemaal niet uitraakte heb ik dan maar twee dingen besteld:

een crumpler messenger boy halfpack (opent fotocompartiment op de rug, dus kan een beetje als 'sling' gebruikt worden om je toestel te nemen als je één band afdoet, je moet de rugzak dus niet per se op de grond zetten)

die moet dienen voor de gewone trips en citytrips en uitstapjes met de kindjes etc

en een heuptas Lowepro inverse 200, die is dan voor steviger wandelwerk en evt voor op de fiets, of voor als ik meer bagage meeheb in de rugtas dan de crumpler aankan.
                    ---------
                    Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

[QUOTE=mikromakro;2412475]ik heb eindelijk de knoop doorgehakt.
                      dan toch geen jimmy bo 700: ik vrees dat die te klein is voor een body + 50 mm + tele + 17-55, en dat die toch niet zo makkelijk draagt als heuptas.

een crumpler messenger boy halfpack (opent fotocompartiment op de rug, dus kan een beetje als 'sling' gebruikt worden om je toestel te nemen als je één band afdoet, je moet de rugzak dus niet per se op de grond zetten)

die moet dienen voor de gewone trips en citytrips en uitstapjes met de kindjes etc

en een heuptas Lowepro inverse 200, die is dan voor steviger wandelwerk en evt voor op de fiets, of voor als ik meer bagage meeheb in de rugtas dan de crumpler aankan.

Proficiat en veel succes met je aankopen!!!
                      Het lijken me twee degelijke én vooral ook stijlvolle tassen!!

Greets

Lena
                      www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikromakro Bekijk bericht
                        ik heb eindelijk de knoop doorgehakt.

is de messenger boy halfpack groot genoeg om een kleinere lens op de body te houdnb en een grotere, langere lens in een apart vakje te steken ?

of moet de grote lens op de body staan om alles deftig weg te steken ?

alvast bedankt
                        Wandelingen in RMNP

Comment

ja dat kan.
                          ik post ten laatste dit weekend enkele fotookes van de rugzak met gerief erin en ook van het bovenste compartiment.
                          ---------

Comment

ziehier, mijn Crumpler messenger boy halfpack:

nikon d60, 50 mm lens erop, 18-55 lens links, erboven een metz mecablitz, rechts de tele.
                            onder de body + lens zitten nog wat accesoires (kuisgerief en filter) in een klein vakje

alles eruit

met de 70-300 tele erop kan hij niet gekanteld in de rugzak, dan moet hij platliggen zoals hier, en vervalt het kleine vakje voor accesoires. die kunnen echter nog bij de flits of bij een van de twee lenzen

met de 50 mm of 18-55 kan de body ook neerliggen, én de tele kan los van de body ook rechtstaand in de rugzak

het bovenste compartiment. nu zit daarin: een pocket, maar er kan een volwaardig boek in (achter de telelens links loopt het boek niet door), de telelens ter illustratie van de hoogte en een flesje water van 50 cl. daar kan nu zeker nog een regenjas bij of andere prullaria. je ziet het niet goed op deze foto, maar er is ook nog ruimte voor de tele en het water.

mijn conclusie: niet voldoende als trekkingzak om een hele dag in wisselende weersomstandigheden of in de bergen bvb met reservetrui of jas en eten etc op stap te gaan, maar zeker ruim genoeg voor kleinere uitstappen.
                            bovendien zit hij echt makkelijk op de rug en is hij helemaal niet dik of lomp. integendeel!
                            ---------

Comment

Hoi,
                              Ik heb mn camera nog niet maar heb al wel een leuke tas gevonden bij saturn! Een zwarte met roze bloemetjes van golla Ik ben totaal geen pro, dus heb geen grote tas nodig. Maar in deze kan je toch je body en twee lenzen, plus kleine dingetjes in kwijt was ongeveer 50 euro geloof ik..

Comment

Ziet er er netjes geordend uit hé...
                                Zou er een 70-200 inpassen (wss niet hé )
                                Voor de echte vrouwelijke fotografen bij konijn hingen er "mooie" (over smaak valt er niet te twisten) roze tassen (heb nu wel niet gezien welk merk)
                                Racing Pics
                                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Working...
                                X