Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Zeg dames,sorry dat ik er hier zo lomp kom tussen vallen,kon het effe niet laten,maar zijn jullie nu al geen weken lang bezig met alle clichés te bevestigen met dat geleuter over fototasjes?
    Het is maar een vraagje hé Walter
    Ja, Walter hoe kom jij hier zo verzeild? Gelukkig durven wij er zonder schaamte over te praten en we willen ook mannen best de gelegenheid geven om hierop in te springen dus gooi het er maar uit - iets zit je dwars. Wil je ook een mooie kleur tas maar durf je niet? Schroom niet we zullen je niet uitlachen.....

Even in alle ernst - Mannen kunnen ook behoorlijk zeuren en pietluttig 'leuteren' (Phororhaco zijn woorden) over hun fototasje - dat heb ik aan den lijve ondervonden met mijn eigen man - zelf heb ik een hekel aan tasjes dus dat was even een kritiek moment in ons huwelijk... En moet je nagaan - hij was degene die aan mijn hoofd zeurde over geschikte fototasjes en mij naar fototassenwinkels sleepte.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Zolang je maar niet dreigt om "met je sjakoske te beginnen slaan".
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mckinley Bekijk bericht
        Ik ben zelf op zoek naar een tas die niet al te veel op een fototas lijkt . Die van National Geographic zien er wel leuk uit, al zou ik ze niet direct vrouwelijk noemen en zijn ze ook wel wat duurder .
        Waar moet ie dan op lijken? Ik heb nog een oude vioolkist en een tamelijk stevige tas voor een reisgitaar (tevens als rugtas te dragen) helaas zijn ze beide zwart

Ik heb de Nat.Geo.tas gezien en deze ziet er mooi en handig uit - behalve dat de camera met de body op de bodem ligt en wat gebeurt er dan als je hem iets te hard van je schouders neemt en op de stenen zet?
        Last edited by HapSnap; 19 augustus 2009, 21:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Zolang je maar niet dreigt om "met je sjakoske te beginnen slaan".
          Ik dreig nooit en waarschuw ook niet....

Comment

Héla , Héla,

Niet naar elkaar slaan met tassen hé!! ......Toch niet met al dat duur fotomateriaal in
            Het is inderdaad ERG hoe triest de markt is kwa fototassen, naast zwart en puur op functioneel gerichte saaie bags, is er bijna niks voorhanden!!
            Zonde en een gat in de markt.
            Ik ben in elk geval blij dat ik mijn - zeker niet op fototas lijkende - maar ooooh zo praktische - ruime - mooie - tijdloze tas gevonden heb!!!

En weet je wat girls????? (en boys, want jullie lezen stiekem toch mee ), mijn ventje he, die is stiekem toch ook jaloers op die van mij hoor en die gast van de fotowinkel heeft ook al mooi zijn woorden ingeslikt , ingezien dat het echt een gat in de markt is, maar aan Crumpler kan hij niet aan geraken ....
            Dan maar elders bestellen hé

Lena
            ---------------------------------------------------------------
            Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
            www.lenafotografie.be

Comment

Ik had een paar maanden geleden net hetzelfde stereotypes bevestigende probleem.
              Ik ben toen ook voor een Crumpler gegaan. Ook een Long Schlong zelfs, maar een groene. (trouwens, nooit long schlong googlen en vooral niet bij afbeeldingen kijken, ik zeg het maar )

Anyway, geweldige tas en nog geen seconde spijt van gehad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                nooit long schlong googlen en vooral niet bij afbeeldingen kijken)
                Waarom niet?
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het woord "Schlong" wordt voor iets anders gebruikt. Engelse slang term voor mannelijk lid. Definitie: http://onlineslangdictionary.com/definition+of/schlong
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het woord "Schlong" wordt voor iets anders gebruikt. Engelse slang term voor mannelijk lid. Definitie: http://onlineslangdictionary.com/definition+of/schlong
                    Dat wist NENA vast wel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                      Dat wist NENA vast wel....
                      Zedig als ik ben, kende ik dit niet
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                        Ja, Walter hoe kom jij hier zo verzeild? Gelukkig durven wij er zonder schaamte over te praten en we willen ook mannen best de gelegenheid geven om hierop in te springen dus gooi het er maar uit - iets zit je dwars. Wil je ook een mooie kleur tas maar durf je niet? Schroom niet we zullen je niet uitlachen.....

Goed geantwoord!
                        Nee ik heb al moeite de kleur van mijn t-shirt te doen beatwoorden aan dat van mijn eroverheen gedragen overhemd ( wat soms gelach oplevert van mijn huisgenoten)
                        Maar ik ben mee met jullie blij met al jullie pas aangeschafte pimpelpaarse,appelblauwzeegroene fototasjes hoor!

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Zedig als ik ben, kende ik dit niet
                          Nou, ik eigenlijk ook niet (ben het allerzedigste huisvrouwtje van Nederland) en zou het zo op gaan zoeken als ik nu niet beter wist. Maar als ik het antwoord lees: "Je kunt beter niet gaan googlen op iets 'langs en slungeligs' "; dan ik wel hoe laat het is!

Comment

Nochtans een "gewone" volksterm, zoals er ook in de NL taal tientallen bestaan... Vind het wel raar dat zij het woord zouden gebruiken voor een bepaald type van fototas (want daar gaat het hier in dit draadje toch over, niet? )

Comment

Nochtans een "gewone" volksterm, zoals er ook in de NL taal tientallen bestaan... Vind het wel raar dat zij het woord zouden gebruiken voor een bepaald type van fototas (want daar gaat het hier in dit draadje toch over, niet? )
                              Mijn fototasje is ABSOLUUT niet te vergelijken met een lange slungel wat-dan-ook. Mijn tasje is dan ook geen Schlong Long, maar een Crumpler
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Die mannen kunnen toch niet verdragen dat vrouwen in de fotografiewereld zitten he Dan start ik een topic over "vrouwelijke fototassen" en komen ze er NOG hun Long Schlong tussen wringen

Lena
                                ---------------------------------------------------------------
                                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                                www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                                X