Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Niet vergeten je objectief in te stellen op de kortste lengte voor je hem opbergt. (Zowel door de zoom als je scherpstelling!). Zoom moet je met de hand doen, en normaal kun je de camera instellen denk ik zodat die bij uitschakelen de scherpstel-lensgroepen in de meest compacte positie plaatst. In deze positie kan het niet zo veel kwaad ( je moet natuurlijk niet overdrijven door er extra kracht op te zetten) als je toestel (gedeeltelijk) op je objectief rust.

mvg
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Golla heeft ook tassen voor camera's... Groot en klein....
      Ook erg vrouwelijk vind ikzelf

Comment

Huh? Ik heb me speciaal van alle commentaar onthouden omdat je een vrouwelijke en vrolijke bag wou? En dan koop je iets waar ik zelf mee over straat zou lopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
          Niet vergeten je objectief in te stellen op de kortste lengte voor je hem opbergt. (Zowel door de zoom als je scherpstelling!). Zoom moet je met de hand doen, en normaal kun je de camera instellen denk ik zodat die bij uitschakelen de scherpstel-lensgroepen in de meest compacte positie plaatst. In deze positie kan het niet zo veel kwaad ( je moet natuurlijk niet overdrijven door er extra kracht op te zetten) als je toestel (gedeeltelijk) op je objectief rust. mvg
          Ik zal het niet vergeten zo compact mogelijk te maken - hoe de scherpstelling staat weet ik niet want dat is een ring die je alle kanten op kunt draaien.
          Als ik uitgeknutseld ben dan trek ik wel een plaatje...
          En voor mij hoeft een vrouwentas niet direct bloemetjes te hebben - de mijne vind ik best kunnen - lichtbruin. Een goede tas die niet te zwaar is maar wel praktisch is al moeilijk genoeg. Bij de mijne gaat het "deksel" niet genoeg open als ik hem om mijn schouder heb dat is niet handig.
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Misschien is dit iets ? http://reidlimaging.com/Herringbone....FQE43godglU--Q
            EOS 50D / 17-55mm 2.8 / 50mm 1.8

Comment

Mijn upgrade is ook een Crumpler geworden Ik denk dat dat echte vrouwentasjes zijn
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Mijn upgrade is ook een Crumpler geworden Ik denk dat dat echte vrouwentasjes zijn
                Hoi Nena,

Proficiat met je nieuwe aankoop!!! Ik ben suppppper tevreden met die van mij!!!!
                Heel functioneel en degelijk, en mooi en vooral anders!
                Welke heb jij gekocht? Ben benieuwd.

Greets

Lena
                ---------------------------------------------------------------
                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                www.lenafotografie.be

Comment

Stijlvolle fototassen zijn idd een gat in de markt. En waarom zou de vraag naar stijl belachelijk zijn? Lees interviews met pro's en je krijgt te horen dat klanten ontvangen w in de lobby van chique hotels (bij gebrek aan kantoor) of dat beginnende fotografen hun gammele auto 4 straten verder parkeren uit schaamte... Sommige klanten baseren zich nu eenmaal op je 'marketing': immers, technische kwaliteit daar gaan ze standaard van uit, het is met de rest dat je verschil maakt. Leuke website, spontaan voorkomen, degelijke wagen en ja... stijlvolle baggs :-) Die heeft zijn/haar zaakjes op het droge denkt de potentiële klant dan.

Maar ook als amateur wil je gewoon een leuke tas en niet zo'n saai ding. We lopen toch ook niet allemaal met een 'functionele' blauwe overall over straat??

Mij stoort vooral de herkenbaarheid van Lowepro, Tamrac etc.. een beetje dief weet zo in welke rugzakken geld te rapen valt :-( Net daarom zijn de laptop-tassen zo gaan varieren en camoufleren.. nu nog de fototas...

iemand een businessplan?? ;-)

btw, Jill-E is voorlopig het enige vrouwenmerk en zeer functioneel, jammer van het fake crocoleer :-s Als ze morgen een tas in sober mat leer uitbrengen koop ik hem meteen!
                  .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

Comment

1 TAS ???
                    Dit weekend (gelukkig 2e hands maar wel splinternieuw) zo'n driehoekig tasje gekocht van het merk Kata - daar blijkt mijn G1 ook niet goed in te passen, hij is zwaarder dan je zou denken en vrij "hard", dat zou beschermend moeten zijn en dat zal ook wel. Verder niet handig want in de zijvakjes past geen lenskapje en met de overgebleven ruimte kun je ook niets, echt iets om een batterij of geheugenkaartje in te doen is er ook niet echt. De riem is wel handiger dan die van de LowPro.
                    Ondertussen heb ik nu 4 verschillende tassen:
                    1 'LowPro Nova 160' Voor de G1 met telelens plus de LX3 - weegt best wel wat.
                    1 'Adventurebags' voor de G1 zonder telelens = kleiner, lichter en praktisch.
                    1 'Samsonite 1910' voor de LX3 = super klein, het handigste van de 4, past ook op tafel.
                    1 'Kata C-56' = alleen bruikbaar als opbergdoosje voor de G1 in liggende toestand.

Zou best een leuke tas willen die praktisch, beschermend, en voor alle omstandigheden / camera's geschikt is.
                    Last edited by HapSnap; 19 augustus 2009, 11:43.

Comment

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                      1 TAS ???

Zou best een leuke tas willen die praktisch, beschermend, en voor alle omstandigheden / camera's geschikt is.
                      Ik ben nog steeds SUPER tevreden van mijn Crumpler Pony Bag!!!!
                      Alles kan er in. Zaterdag op shoot geweest in Aarschot (middeleeuws kampement) en daar ben ik iemand tegen gekomen met een Pretty Boy van Crumpler, die was er ook tevreden van en leek me een leuke tas om enkel je body +lens mee te nemen.

Succes met je zoektocht

Lena
                      ---------------------------------------------------------------
                      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                      www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht

Welke heb jij gekocht? Ben benieuwd.
                        Een Crumpler Long Schlong schoudertas, een mooie rode.Ik denk dat die niet meer te verkrijgen zijn. Ik heb ze 2de hands gekocht, maar ze was gloednieuw.
                        Voorlopig voor een schoudertas gekozen omdat ik mijn kinderen vaak op de rug draag. Een rugzak is dan niet echt handig, want die van jou vond ik ook wel een goede kandidaat voor mij.

Het is echt een robust zak waar je veel in kwijt kan. Enige wat ik soms mis is een handvat aan de zak om die gewoon in de hand te dragen. Ze heeft enkel een schouderriem.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          LOL Robby
                          Het is toch niet nieuw dat vrouwen ook fanatieke fotografen kunnen zijn en met dezelfde bagage op stap gaan, als de mannen?
                          Zucht - en nog een zucht.... Vroeger (hmm) als ik wat nodig had op computergebied keken de verkopers altijd strak naar mijn man die er echt geen verstand van had! Ook al probeerde ik steeds de aandacht te vangen door slimme vragen, bij het antwoord keken ze weer naar mijn man die dan zei:"Ja, ik weet er niets van hoor, u moet bij haar wezen...". Nu maakte ik hetzelfde mee bij de aankoop van het 2e hands fototasje - de mijnheer in kwestie liet duidelijk merken dat hij niet zomaar een amateur was en voelde zich ook niet geroepen om tegen "dat vrouwtje" het woord te richten terwijl ik toch duidelijk mijn G1 liet zien of dacht hij soms dat ik een lastdier was? ... Ik liet het maar zo - tenslotte weet mijn man hier inderdaad voorlopig meer van...
                          Krijgen jullie (vrouwen) ook altijd van die flauwe opmerkingen te verduren als je in het openbaar een foto maakt? Dat had ik dus weer niet verwacht in deze tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                            Zucht - en nog een zucht.... Vroeger (hmm) als ik wat nodig had op computergebied keken de verkopers altijd strak naar mijn man die er echt geen verstand van had! Ook al probeerde ik steeds de aandacht te vangen door slimme vragen, bij het antwoord keken ze weer naar mijn man die dan zei:"Ja, ik weet er niets van hoor, u moet bij haar wezen...". Nu maakte ik hetzelfde mee bij de aankoop van het 2e hands fototasje - de mijnheer in kwestie liet duidelijk merken dat hij niet zomaar een amateur was en voelde zich ook niet geroepen om tegen "dat vrouwtje" het woord te richten terwijl ik toch duidelijk mijn G1 liet zien of dacht hij soms dat ik een lastdier was? ... Ik liet het maar zo - tenslotte weet mijn man hier inderdaad voorlopig meer van...
                            Krijgen jullie (vrouwen) ook altijd van die flauwe opmerkingen te verduren als je in het openbaar een foto maakt? Dat had ik dus weer niet verwacht in deze tijd.

Zeg dames,sorry dat ik er hier zo lomp kom tussen vallen,kon het effe niet laten,maar zijn jullie nu al geen weken lang bezig met alle clichés te bevestigen met dat geleuter over fototasjes?
                            Het is maar een vraagje hé

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Zeg dames,sorry dat ik er hier zo lomp kom tussen vallen,kon het effe niet laten,maar zijn jullie nu al geen weken lang bezig met alle clichés te bevestigen met dat geleuter over fototasjes?
                              Het is maar een vraagje hé
                              Walter
                              Welk cliche? Dat vrouwen stijlvoller zijn dan mannen?
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik ben zelf op zoek naar een tas die niet al te veel op een fototas lijkt . Die van National Geographic zien er wel leuk uit, al zou ik ze niet direct vrouwelijk noemen en zijn ze ook wel wat duurder .

Comment

Working...
                                X