Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Lena, een bloemetjes roze tas zou ook niet aan mij besteed zijn, maar deze die je hebt besteld is echt heel mooi. Je hebt me echt aangestoken Een nieuwe fototas staat nog op mijn lijstje, dus als het ooit zover komt, dan kom ik deze topic zeker terug lezen.
    Super rugzak heb je daar (oranje is toevallig mijn lievelingskleur). Draagt ze comfortabel? Heb je nog plaats voor andere akkefietjes dan fotomateriaal?
    Hoi Nena,

Ze is supppeeerrrr comfortabel en draagt
    Hij heeft enorm veel x-tra vakjes:
    bovenaan vooraan kan je de body er vlot uit nemen en daar heb je nog , langs de ene zijde een vakje met velcro die meteen je body bovenaan beschermt, en langs de andere zijde een hele reeks vakjes én een soort tasje appart met rits.
    Langs achteren gaat hij volledig open en dan heb je in de rug plaats voor pennen en portefeulle enzo en een a4 formaat map of eventueel kleine laptop.
    langs de andere kant zit nog een extra net voor de ruimte die met ritsen open gaat en daar kan je alle fotomateriaal kwijt met onderverdelingen die je zelf kan verplaatsen met velcro. Als bij mij de body + 55/70mm lens erop, de 100mm macrolens, de 200mm lens en de 24/70 lens erin zitten, kunnen er nog een 2-tal medium lenzen bij + lichtmeter enzz.
    Dus ruim genoeg!! Verder moet ik zeggen dat hij "af" is qwa kwaliteit en afwerking tot in de kleinste details verzorgd!!!
    Opzij onderaan heb je nog 2 vakken die met een rits in de naden weggewerkt zijn waar je nog zaken kwijt kan en langs 1 zijde zit er een regenkap in een tasje.

Ik ben er blij mee, alles zit erop en eraan!
    Ik kan m alleen maar aanbevelen!

Groetjes,

Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Comment

Hebben ze die ook in een mannen model
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Hebben ze die ook in een mannen model
        Robby
        Robby,
        Da's unisex!!!
        Niks vrouwelijk aan, gewoon stijl- en smaakvol + eindelijk s iets anders dan die BBL's (Borring Black Lowepro) en daarboven nog ruim, degelijk én functioneel!

Greets

Lena
        www.lenafotografie.be

Comment

Ik denk dat men nog niet beseft dat er ook dames aan fotografie doen en dat is een triestig feit waar je verlopig zult moeten mee leven. Maar het zal beteren als je ziet dat er al rokken in de mannenmode zijn te vinden.
          Robby

LOL Robby
          Het is toch niet nieuw dat vrouwen ook fanatieke fotografen kunnen zijn en met dezelfde bagage op stap gaan, als de mannen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
            HIER IS HIJ DAN!!!!!!!!!!!

Even naast die van mijn ventje gezet

Ikke ben super content!!!!
            THX allemaal voor jullie tips en steun!!!!

Lena xxx
            The LowPro BORING bag (hihihi)

Affijn....ik loop nog met een hoogbejaarde lowpro boring bag....maar ik ga voor de kata. Ik ben niet vies van roze (integendeel) maar jouw tas is een toppertje Lena!!!!
            Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Is de indeling handig van de tas? Kun je makkelijk bij je spullen?

YOU GO GIRL!!!!! WEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
            Lena is de hipste fotografe op BD nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              LOL Robby
              Het is toch niet nieuw dat vrouwen ook fanatieke fotografen kunnen zijn en met dezelfde bagage op stap gaan, als de mannen?
              Zijn natuurlijk bleke kleurtjes wanneer je op uw buik in het slijk een paar nijlgansen probeerd vast te leggen Hoe is het trouwens met de kleine nijlgansjes en met zijn pootje.
              Robby

Comment

Zijn natuurlijk bleke kleurtjes wanneer je op uw buik in het slijk een paar nijlgansen probeerd vast te leggen Hoe is het trouwens met de kleine nijlgansjes en met zijn pootje.
                Robby
                Robby ?

Het is een RUG-zak hé!!!
                Op je buik blijft die tas uit het slijk hoor, als je ze hanteert zoals het hoort tenminste
                Of gebruik jij doorgaans je tas als luchtmatras???

Lena
                www.lenafotografie.be

Comment

Robby
                  Alle 6 zijn opgegroeid tot zelfstandige mooie nijlgansjes, zonder mankementen. Bijvoeren is niet altijd verkeerd...toch?
                  Ze lopen nog altijd achter mij aan.....dan voel ik mij niet de rattenvanger van hamelen maar de nijlgansenvanger van Vijfhuizen
                  Hoe vond je mijn ooievaars?

Ontopic....iemand zocht een KOFFER voor zijn atributen....op deze site zijn die vollop te koop. Het is een engelse site en de prijzen die ze vragen zijn lager dan hier (als je nagaat dat de pond nu bijna gelijk staat met de euro) AANRADER...ook voor andere tassen!!

We are a family run camera shop based in Sheffield since 1972. We have unmatched photography expertise & a great range of cameras available with free delivery!

Comment

[QUOTE=Monica;2322715] Bijvoeren is niet altijd verkeerd...toch?
                    Volg je hart en de rest wordt balast.
                    Robby

Comment

Ik heb dan uiteindelijk ook min of meer iets geschikts gevonden en dan wel een Lowepro Nova 200AW.
                      Het is niet zo handig als mijn oude koffertje maar van al wat ik tot nu toe al gezien heb beantwoord die toch het meeste aan mijn wensen.
                      Hij was overigens niet eens zo duur.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

HELP
                        Ik heb een lichtbruine Loweprotas gekocht voor mijn G1 - (even tussendoor: "Ik haat tassen").
                        Maar goed je moet ergens heen met je spullen - mijn VRAAG is nu:
                        Hoe stop ik dat ding in die tas? - Als jullie uitgelachen zijn... wil ik weten: zet je de camera gewoon op de lens met de body naar boven tussen de 2 gammele schuimrubber schotjes in? Of plaats je de camera met de body op de gammele schotjes die nu een soort ondersteuning vormen.? Ik kom trouwens een stukje tekort als ik de telelens er op heb de schotjes komen dan 1cm onder de body. Mijn Lx3 kan alleen in het voorvakje als ik de 14-45mm lens meeneem wat ik ook weer een beetje eng vind. Ik vind het helemaal niks - LowePro Nova 160 AW.
                        Ik zou toch graag nog eens op stap gaan...
                        Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                          HELP
                          Ik heb een lichtbruine Loweprotas gekocht voor mijn G1 - (even tussendoor: "Ik haat tassen").
                          Maar goed je moet ergens heen met je spullen - mijn VRAAG is nu:
                          Hoe stop ik dat ding in die tas? - Als jullie uitgelachen zijn... wil ik weten: zet je de camera gewoon op de lens met de body naar boven tussen de 2 gammele schuimrubber schotjes in? Of plaats je de camera met de body op de gammele schotjes die nu een soort ondersteuning vormen.? Ik kom trouwens een stukje tekort als ik de telelens er op heb de schotjes komen dan 1cm onder de body. Mijn Lx3 kan alleen in het voorvakje als ik de 14-45mm lens meeneem wat ik ook weer een beetje eng vind. Ik vind het helemaal niks - LowePro Nova 160 AW.
                          Ik zou toch graag nog eens op stap gaan...
                          Ik weet het niet.
                          wat ik wel kan zeggen zie dat er geen druk komt te staan op de lens
                          Robby

Comment

Lijkt mij toch een terechte vraag. Ik zet in zo'n geval de camera op z'n rug (LCD-scherm), met de lens naar boven gericht. Inderdaad: ervoor zorgen dat de druk op de lens beperkt blijft.

Mijn 50D, met grip en 17-55 f/2.8 IS is zo groot en log, dat de combinatie maar nauwelijks in de speciaal daarvoor gekochte Canon-tas past. Ik heb die velcro tussenschotjes zo geplaatst dat de camera nu op de statiefsnelkoppeling rust (diepste punt van de tas), terwijl de lens ondersteund wordt door die velcro tussenschotjes. Alles zit muurvast, en achter de tussenschotten (zijkant tas) is er nog net plaats voor mijn 580EX II.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja - ook al omdat de G1 wat lager is dan een gewone SLR zit er ook wat ruimte aan voorkant van de tas e.e.a. maakt het zaakje wel wat gammel.
                              Op de zijkant zetten met een kussentje onde de lens is geen optie? Er kan dan geen extra lens meer bij.
                              In ieder geval zal ik door blijven knutselen tot de boel bij mij ook muurvast zit!
                              Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Bij mijn tas (crumpler) en die van mijn man (ook lowepro) kan je alle tussenschoten verzetten, die zijn moet velcro vastgemaakt aan de zijkanten + we hebben nog extra verdelingen waar je zelf kan mee spelen om alles in te delen. Die van jouw tas zullen ook wel verplaatsbaar zijn. Het is idd wél de bedoeling dat je de body met de lens erop (lcd scherm naar boven gericht) in je tas plaatst, dan zit die ook lekker handig klaar om snel uit te nemen en te gebruiken. Naargelang de lens die er op plaatst moet je een beetje spelen met de vakken, ik stel ze in voor de langste lens en dan zit ik altijd goed. Als er dan een kortere lens op zit steunt de volledige cam op de zijkanten van het front.
                                Je kan dat trouwens goed zien op de fotos van mijn tas.

Succes en even puzzelen ermee zou ik zeggen
                                Lena
                                www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                                X