Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in prijs/kwaliteit fototassen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil in prijs/kwaliteit fototassen...

Ik ben op zoek naar een nieuwe fototas omdat mijn huidige Lowepro Apex AW120 te klein geworden is na aankoop van een battery grip, flitser en accessoires. Nu merk ik dat er tussen de merken enorme prijsverschillen bestaan. Ik vond een geschikte fototas qua grootte van Naneu voor 25€, een model dat veel groter is dan mijn huidige Lowepro. Nu, toen ik mijn huidige lowepro kocht, kende ik het merk niet en heb er dan 35€ voor betaald, heel duur vind ik nu voor zo'n kleine tas. Als ik nu een even grote tas wil van Lowepro bvb dan betaal ik meer dan het dubbele. Mijn vraag is nu of de prijzen van oa Lowepro de gangbare prijzen zijn voor een goede kwalitatieve tas en dat de goedkopere dus bijgevolg rommel zijn, of betaal je bij bepaalde merken juist extra enkel en alleen voor het merk ?
    Is die Naneu goede kwaliteit ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Verschil in prijs/kwaliteit fototassen...

Ik ben nogal favoriet van Lowepro. Inzake kwaliteit zijn de prijzen van Lowepro volgens mij "gangbaar", kwaliteit is altijd duurder! Links en rechts zijn er wel handelszaken te vinden waar ze 20% korting geven op Lowepro. Ik verkies een heel grote Lowepro waar ik alles in steek, laat die dan in de auto (koffer + stalenkabel met slot) en ga dan op stap met een kleinere rugzak van Lowepro. De grote Lowepro (op wieltjes) is dan ook weer handig voor een citytrip. Meestal volstaan twee lenzen om te stappen. Het merk Naneu is mij onbekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      Het merk Naneu is mij onbekend.

Deze bijvoorbeeld :

Ook een merk zoals Case Logic, toch niet onbekend en toch zeker geen rommel, is ook veel goedkoper dan Lowepro...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het is allemaal een kwestie van keuze, een heel moeilijke discussie. Iedereen heeft zo zijn persoonlijke wensen. Veel succes in je zoektocht !

Comment

Ook binnen het merk Lowe Pro zijn er kwaliteitsverschillen; de duurdere zijn beduidend beter afgewerkt en slijtvaster. You get what you pay for.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik ben overgestapt naar Tamrac. Zeer degelijke tassen en het toestel igt horizontaal let de aangekoppelde lens in de tas wat handiger is en de lens zit niet zo geklemd tussen de rest in de tas. prijs is ongeveer gelijk als een gelijkwaardige tas van Lowe-pro maar ik vindt de indeling en de verdeling bij Tamrac beter.

Comment

Working...
            X