Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

seagull viewfinder of hoekzoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• seagull viewfinder of hoekzoeker

Ik heb wat problemen met mijn ogen, en ik heb varifocusglazen met een prisma en nu heb ik wel Liveview op mijn SonyA300 maar voor macro opnamen kijk ik toch liever gewoon door de viewer.
    Maar mijn ogen raken oververmoeid en dan zie ik niets meer
    En het lukt me maar niet om goed scherp te stellen, doe het op de gok

Nu kwam ik op het internet de hoekzoeker tegen, maar ik kwam ook een andere tegen nl een vergrotende viewfinder van Seagull en die vond ik ook op Ebay voor zo'n 26,00 Euro, inclusief verzendkosten. http://tinyurl.com/nlszk8

Heeft iemand ervaring met zo'n viewfinder? SEAGULL 2.3x Angle Viewfinder Magnifier
    Of met een hoekzoeker van Seagull?
    Wat zijn de voor en nadelen?
    Alvast bedankt!
    Ans, Nederland

Re: seagull viewfinder of hoekzoeker

Ik heb er één gehad en was daar tevreden over.
    Last edited by hjanssen; 28 juni 2009, 12:01.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb zo'n hoekzoeker,ander merk maar zal hetzelfde zijn.Verwacht daar niet de kwaliteit van zoals een merkeigen zoeker,maar het werkt.De vergrotingfunctie vind ik niet goed.De kwaliteit van de optiek is daarvoor niet goed.Maar het is wel handig en voor die prijs kun je niet sukkelen.Ik heb het hier wel over de hoekzoeker,die in mijn ogen handiger is dan de normale viewer.Zitten verschillende adaptors bij,maar die passen niet 100%.Zoeker kan wat bewegen,zit niet muurvast.Maar voor die prijs kun je ook niet alles verwachten;

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
        Tja, ik was gewoon op zoek om het me wat gemakkelijker te maken
        En ik weet niet of Sony ook zoiets heeft, heb ik nl nog niet kunnen vinden.
        Er zijn wel hele dure en ik denk dat die wel van een betere kwaliteit zullen zijn. Maar daarmoet ik dan nog even voor sparen. Ik heb nu de afgelopen weken wel al heel veel aan fotospullen uitgegeven.
        Ans, Nederland

Comment

Working...
        X