Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste fotoprinter op dit moment?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste fotoprinter op dit moment?

Hoi liefhebbers,

Ik ben op zoek naar de "beste" fotoprinter van dit moment, budget speelt niet echt een rol. Ikzelf trek met een Nikon D3 en wil alle formaten afdrukken tot A3+ eventueel nog groter maar dat is geen noodzaak. Het is mijn bedoeling om niet meer vast te zitten aan een (online) fotodienst en toch dezelfde kwaliteit van foto's te hebben? En het liefst van al zou ik willen dat de foto's die ik afprint UV-vast zijn.

Hebben jullie suggesties?

Kurt

Re: Beste fotoprinter op dit moment?

Oorspronkelijk geplaatst door KurtS Bekijk bericht
    Hoi liefhebbers,

Ik ben op zoek naar de "beste" fotoprinter van dit moment, budget speelt niet echt een rol. Ikzelf trek met een Nikon D3 en wil alle formaten afdrukken tot A3+ eventueel nog groter maar dat is geen noodzaak. Het is mijn bedoeling om niet meer vast te zitten aan een (online) fotodienst en toch dezelfde kwaliteit van foto's te hebben? En het liefst van al zou ik willen dat de foto's die ik afprint UV-vast zijn.

Hebben jullie suggesties?

Kurt
    Canon pro 9000.De Canon pro 9500 heeft de naam nog beter te zijn maar let op: die kan onder geen beding op high glossy drukken ,dus als dat belangrijk voor je is,hou daar rekening mee.

Walter
    D850

Comment

Als je de beste wil moet je absoluut voor epson gaan...
      Canon is ook zeer degelijk maar epson heeft meer te bieden..
      Als je grotere formaten wil.. de epson plotters zijn echt top notch!
      poof

Comment

Zonder overdrijven zou ik je toch een Epson Stylus 3800 aanraden, mag eventueel ook de nieuwere 3880 zijn, maar dat gaat duurder zijn, omdat die nieuwer is.
        Goedkoper maar met dezelfde printkwaliteit is de reeks 2400 of 2800, deze reeks is echter wel duurder in gebruik, dus de goedkopere aankoop verdwijnt na een tijd door het gebruik aan duurdere patronen. Waarom geen printer uit de 4000 reeks, wel omdat je dan geen mogelijkheid hebt om ook kleine formaten in de printer in te voegen, minimaal formaat invoegen is A4 bij deze printers. Stoort je dat niet, dan is een printer in de 4000 reeks weerom goedkoper per gedrukte vierkante meter, maar duurder in aanschaf, daarom was voor mij de ideale middenmaat de Stylus 3800 Pro, kan ook tot A2+ maar kan ook een 10 x 15 per stuk printen. Sofwarematig kan je een papiergrootte instellen van maximaal 43 X 95 cm.

MVG, Jeff
        Last edited by Digipics357; 12 maart 2009, 14:42.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Afhankelijk van hoeveel je afdrukt, zou ik ook gaan voor de epson 3800 (3880) of 4880. Ik heb zelf een epson 4800 en dat ding is gebouwd als een tank. De afdruk kwaliteit is zeer goed. Enige reden om niet bij epson te gaan is als je zowel op mat als glanzend papier wil afdrukken, want dan moet je dure inktwissels gaan uitvoeren.
          Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Geld speelt geen rol ?
            Durst Theta 76.

-m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Zonder overdrijven zou ik je toch een Epson Stylus 3800 aanraden, mag eventueel ook de nieuwere 3880 zijn, maar dat gaat duurder zijn, omdat die nieuwer is.
              Jeff, je spreek hier over de 3880. Enig idee wanneer deze gaat uitkomen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evdhbe Bekijk bericht
                Jeff, je spreek hier over de 3880. Enig idee wanneer deze gaat uitkomen ?

Nee .... Geen idee, het zou een logische evolutie zijn dat ook in de drie reeks een versie gaat komen met de Vivid Magenta, en dat zou dan de 3880 moeten zijn.
                Mij heeft het niet kunne overtuigen om te wachten, en ondertussen maak ik al meer dan een jaar mijn afdrukken met de 3800.

Misschien zit er nog een prijsvoordeel in een einde reeks printer ?

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                X