Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser D40

Ik ben nog niet zolang bezig met fotografie, maar ik ben gevraagd om foto's te trekken op het eindejaarsbal van de school. Nu uit eerdere ervaring weet ik al dat de interne flits van mijn Nikon D40 niet zo'n goede foto's oplevert op feestjes... Maar ik heb een maand geleden gewerkt met de D90 van een vriend met een SB600. En die gaf een heel mooi en natuurlijk licht. Dus ik dacht om mij er zelf misschien zo eentje aan te schaffen, maar ik zie dat er meerdere flitsers zijn(400, 800) en ook van andere merken(metz, etc.).

Dus mijn vraag is: welke gaan mij kunnen helpen bij mijn doel (foto's trekken op een bal/fuif) en waarom zijn de anderen duurder?

Dank bij voorbaat,
    Thomas.

Re: Flitser D40

zou zeker kijken naar een flitser als de sb600, sb800 (enkel nog 2dehands) of een sb900
    de 900 is een ferm beest maar is echt top hoor.
    nikon stuff

Comment

En zo'n metz is dus een slecht idee ofzo?
      want die zijn veel goedkoper en ik kan wel zo'n nikon kopen, maar meer geld overhouden is altijd leuker

Comment

sigma en metz zijn zeker nie slecht, maar heb er geen ervaring mee.
        en denk ook dat de beste werking met merkeigen flitsen gehaald wordt.
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          zou zeker kijken naar een flitser als de sb600, sb800 (enkel nog 2dehands) of een sb900
          de 900 is een ferm beest maar is echt top hoor.
          Hier twee SB900 in gebruik, echt de top
          Mijn ervaring is dat ze nog een stuk beter zijn dan de SB800, volgens mij iets zachter licht.

En heel zuinig met batterijen, vandaag ongeveer 250 foto's ingeflitst, en mijn eneloops slechts 500 mAh kunnen bijladen.

Deze heb ik deze middag ingeflitst bij volle zon, op 1/1250 sec. (Snelle FP)

Last edited by Guest42; 19 juni 2009, 19:41.

Comment

Ik zie dus dat die sb 900 de beste is. Maar is dat niet een beetje overkill? ik ben een beginneling met een D40. En ook al is dat het beste, het zou zonde zijn van het geld als ik maar de helft van de functies gebruik.
            En ook: wat is het verschil tussen een sb600 en een sb900 buiten 133€?
            En is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met die (goedkope) metz?

Bedankt
            Thomas.

ps: leuke foto

Comment

ik denk dat het een sb 600 wordt omdat ik niet goed inzie waarom ik meer zou betalen voor een sb 900...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanostaajen Bekijk bericht
                ik denk dat het een sb 600 wordt omdat ik niet goed inzie waarom ik meer zou betalen voor een sb 900...
                De SB-900 heeft wat meer functies, maar denk dat je die niet nodig hebt.
                Belangrijkste voordeel van de SB-900 (en de SB-800) is het grotere richtgetal. Dat betekent dat je meer flitsbereik hebt. Dat kan handig zijn in grotere donkere ruimtes. Ook heb je dan wat meer ruimte om te diafragmeren.
                Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                  De SB-900 heeft wat meer functies, maar denk dat je die niet nodig hebt.
                  Belangrijkste voordeel van de SB-900 (en de SB-800) is het grotere richtgetal. Dat betekent dat je meer flitsbereik hebt. Dat kan handig zijn in grotere donkere ruimtes. Ook heb je dan wat meer ruimte om te diafragmeren.
                  Niet vergeten dat de zoomfunctie DX en FX herkent en het licht dus efficienter weet te gebruiken.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                  X