Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spider2 profiel op printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• spider2 profiel op printer

Heren, dames

Ik las net het draadje ivm het kalibreren van het scherm. Ik heb ook een spyder 3 elite en daar ben ik heel tevreden over, die spyder maakt een kleurprofiel aan, en ik heb dat profiel geďmporteerd in de kleurprofielen van mijn printer . De afdrukken zijn prima, weliswaar op 10x15, maar grotere afdrukken breng ik naar het fotolab.
    Nu las ik in die draad dat de printer een eigen profiel moet hebben, en ik meen begrepen te hebben dat zulk een printer profiel niet zelf te maken is.
    Hoe zit dat dan, Als het kleurprofiel van de Spyder door de printer herkend wordt dan moet dat toch hetzelfde geven als op het scherm?

mvg

Dirk

Re: spider2 profiel op printer

een printprofiel kan je wel zelf maken, tenminste als je er de apparatur voor hebt; Met een xrite vanaf 450 euro lukt het al voor eenvoudige profielen zelf te maken. Maar Marc en ciel (ook actief op dit forum) kan je heel goedkoop helpen aan advanced profielen tegen een prijs waarvoro je zelf geen dure toestellen hoeft te kopen. let wel: een profiel is enkele geldig voor een combinatie van printe, papier en inkt. koop je andere inkt, of ander papier, da moet je een nieuw profiel laten aanmaken.

een goedkopere maar minder goede oplossing is door printfix in combinatie met je scanner te gebruiken, daar kan je ook icc profieeln mee maken, maar als je dan bv. een ZW/W afdrukt merk je nog een kleurwaas, teken dat het profiel niet goed genoeg is.

een schermprofiel dat je met je spider maakt moet je niet gebruiken in je printer. Als je prints dan nog goed zijn, heb je eigenlijk geluk gehad

Comment

Working...
    X