Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

    Ik ben op zoek naar een fotorugtas voor op de mountainbike/racefiets.

    Wat (denk) ik belangrijk is:
    Stevig aan de rug zit en niet uitzakt
    Comfort mbt. het rug gedeelte.
    Makkelijk de camera te pakken is.
    Er een tri/monopod meekan.
    Niet te groot is allemaal het zijn maar dagtrips zij het dat je wel een paar uur op de fiets zit.
    En nog wat zaken ongetwijfeld die ik nu niet kan bedenken .......

    Ik komt tot voorlopig twee modellen.

    Kata 3N1-10 of 20
    Lowepro Flipside 200 of 300

    Mijn 'gear' bestaat uit:

    350D, 18-200 lens en flits unit that's all.
    In de toekomst zou er mogelijk nog een 10-22 range gr.hk.lens kunnen komen en heel misschien een 300 tele.
    Verder uiteraard de nodige kaartjes, accu's ed.

    Nu heb ik diverse reviews gelezen over beide modellen.

    Wat de flipside als pro heeft voor mij is dat als je eea. opent dit niet gebeurt op het rugpand wat dan op straat komt en nat/vies wordt wat weer op mijn rug komt als ik weer op pad ga.
    Wat ik aan twijfel is het gewicht van de flipside dat als je deze flipt naar voren dan ben ik bang dat de tas naar beneden gaat hangen door het gewicht.

    Dan is die van kata 3n1 een betere keuze denk ik.

    Deze laatste kan ook als kruis gedragen worden met lower_belt (heeft de flipside ook) wat voor de fiets wel zo prettig is mi.

    Nu moet ik nog naar de winkel, maar zou toch heel graag wat ervaringen van jullie willen lezen voor dat ik in de winkel sta.

    Alvast bedankt.
    Last edited by jt77; 14 juni 2009, 20:12.

  • #2
    Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

    Als het echt is voor serieus doorrijden/mtb kies dan zeker voor een model met stevige (gedempte) buik en borstriem en alles volledig op uw lichaam afstelbaar, want anders vliegt de rugzak geladen alle kanten op!
    En met een 'net' als rugzijde, anders is mijn gerief na een uur mtb volledig bezweet (en ik denk niet dat je dat wil met cameragear)
    Ik heb als fietsrugzak een Vaude
    Deze heeft geen indeling voor camera, maar voorlopig zou je daar de camera in een simpele holster in kunnen steken als je toch maar 1 lens hebt. Ik heb toen gezocht en geen geschikte fotorugzak gevonden die voor mtb afdoende zou zijn...
    Enig nadeel van dit model is dat het rugzakcompartiment zelf niet comprimeerbaar is als je weinig bijhebt en toch nog wat durft opspringen bij ruwer werk, maar de grotere modellen hebben deze extra banden wel http://www.rugzakwinkel.nl/index.php...shop&Itemid=41

    Edit: bedenk ook dat je wsl niks anders zult kunnen meenemen, dus er moet (veronderstel ik) ook plaats zijn voor wat eten, een jasje, extra drinken, ... en dat vind je bijna nooit in een compacte camerazak

    Groeten
    Koen
    Last edited by oermens; 16 juni 2009, 11:36.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

      Bedankt Koen,

      Ik ga eea. eens bekijken.

      Comment


      • #4
        Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

        De rugzak van Jack Wolfskin is heel stevig op de rug en heeft een "net" als rugzijde, dus is alles minder bezweet. Deze heeft ook een heupband en een borstbandje zodat hij echt stevig hangt.
        Groet
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

          Dat is wel handig natuurlijk, de Vaude rugzakken zijn niet beschermd voor bij een crash, maar ik neem zelf mijn dslr niet mee met mtben. Over welke Wolfskin zak heb je het btw?

          Die rugzak waar ik het over had is ook wel niet gemaakt om je spullen snel uit te nemen, ik vrees dat het een beetje kiezen zal zijn of fotograferen of fietsen voorgaat (ik heb ook nog een fotorugzak die ik amper meer gebruik wegens te massief en nog een lowepro inverse aw 200 die wel bruikbaar is voor kortere tochtjes en (heel evt) nog onder mijn rugzak kan gedragen worden, maar een echt perfecte combinatie heb ik in ieder geval (nog) niet gevonden...
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

            Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
            De rugzak van Jack Wolfskin is heel stevig op de rug en heeft een "net" als rugzijde, dus is alles minder bezweet. Deze heeft ook een heupband en een borstbandje zodat hij echt stevig hangt.
            Groet
            ik wou net hetzelfde zeggen

            en je kan uw materiaal mooi vastbinden met 2 extra lintjes zodat het blijft zitten het heeft al mijn 70-200 belet van op de grond te vallen

            foto van de achterkant

            Last edited by tonyt; 16 juni 2009, 17:48. Reden: foto toegevoegd

            Comment


            • #7
              Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

              Dat ziet er idd goed uit! En er is er blijkbaar idd maar één: http://www.jack-wolfskin.com/jw_cata...r/Default.aspx
              Is er ergens een site waar je kunt zien hoe de binnenkkant is ingedeeld zoals op de site van Lowepro? Wat past er in buiten fotomatereaal? En is het toevallig mogelijk het fotogedeelte eruit te halen?

              Groeten
              Koen
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                dit zit er bij mij in

                je kan het geheel er helemaal uithalen. Ik vind de tussenschotten zelfs beter dan die van lowepro



                je kan het ''bakje'' er simpel uithalen. ook zit er vanboven in dat vakje een ritssluiting zodat je de hele lengte van de rugzak kan gebruiken voor wanneer je een lange lens meehebt

                Comment


                • #9
                  Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                  Ik heb nog de oudere versie waarbij je dat "bakje" niet hebt en enkel verplaatsbare schotten. In dat bovenste compartiment kun je je bokes steken enzo.
                  Wat ik vroeger ook deed was m'n camelbag meenemen met die rugzak, ik weet niet of jij die soms meeneemt, maar als je één van de dividers gebruikt om een vak te maken voor je camelbag heb je ook water in vervloed mee als je gaat fietsen je darmpje kan je dan helemaal via die binnenste rits naar boven laten gaan en zo over je schouderband...

                  Groet
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                    ik heb een flipside 400 en ben er supercontent van !
                    handige is dat je iets meer plaats hebt als de 300 vanvoor om evt iets van eten ofzo te voorzien !

                    hij zit superstrak en stevig en hij voelt als je hem aan hebt niet zo zwaar aan als hij werkelijk is !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                      Ik gebruik al jaar en dag een Camelbak. Enige nadeel voor fotomateriaal is de afwezigheid van tussenschotten. Camelbak is dan ook puur sportgericht, met als voordeel dat die rugzak perfect aansluit met zowel een borstriem als een buikriem.

                      Er zit in een afzonderlijk vak ook een waterzak in. Op mijn koersfietsen gebruik ik altijd bidons maar op mijn mtb doe ik dat niet graag, ze worden gemakkelijk vuil als je offroad gaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                        Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                        In dat bovenste compartiment kun je je bokes steken enzo.
                        Je bokehs?

                        (sorry flauw mopje )
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotorugzak voor de mountainbike/racefiets.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          Je bokehs?

                          (sorry flauw mopje )
                          Nen 50 1.2 en nen 85 1.2 zullen er inderdaad wel in passen denk ik
                          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                          Comment

                          Working...
                          X