Ik wou een extra batterij kopen voor m'n D60. Maar tijdens het googlen las ik over battery grips voor de D60 (en D40(x) natuurlijk). Dit zou én de batterijduur aanzienlijk verlengen én voor een vel betere grip zorgen gezien de D60 toch iets aan de kleine kant is. Ik heb verschillende modellen gevonden die er uiterlijk quasi identiek uitzien, maar die verschilen in die zin dat de ene een ingebouwde batterij heeft en de andere plaats biedt aan twee EN-EL9 battery packs. Natuurlijk zijn deze grips niet van Nikon zelf, maar toch had ik graag eens geweten of iemand hier daar ervaring mee heeft en of die grips even kwalitatief zijn als ze er op het eerste zicht uitzien...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Battery grip voor D60
Collapse
X
-
-
Re: Battery grip voor D60
Een accu in de camera en één in je broekzak geeft net zo'n lange levensduur. Als een grip geen dial en afdrukknop heeft is het alleen show, als de grip dit wel heeft, maar je de IR remote moet inschakelen, staat die dus altijd verkeerd.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtEen accu in de camera en één in je broekzak geeft net zo'n lange levensduur. Als een grip geen dial en afdrukknop heeft is het alleen show, als de grip dit wel heeft, maar je de IR remote moet inschakelen, staat die dus altijd verkeerd.Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Een grip vind je niet te duur, maar het prijsverschil tussen een SB400 en een SB600 wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtEen grip vind je niet te duur, maar het prijsverschil tussen een SB400 en een SB600 wel?
Ik vind niet dat een SB600 voor de meerprijs van 130 euro tov de SB400 me niet genoeg extra biedt. Een grip daarentegen kost rond de 50-60 euro en persoonlijk vind ik dat de voordelen ervan hun prijs waard zijn.
't Was gewoon een simpele vraag om te weten of iemand er hier ervaring mee had, niet om weeral eens te horen dat ik beter mijn geld aan iets anders zou uitgeven.
Het is net alsof je op een autoforum zou vragen of iemand tevreden is van z'n Opel Astra, om dan van iedereen te horen dat je beter zou verder sparen voor een BMW of Mercedes...
Enfin soit, no hard feelings, hoor.
'k Ga nog wat googlen...Last edited by Kaneda; 11 juni 2009, 10:29.Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk berichtmaar dat verandert niets aan de grip. Het is niet noodzakelijk, maar zo'n grip lijkt me wel verrekte handig. Een dial en extra afdrukknop heb ik niet nodig.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtWat is er zo handig aan een grip zonder extra bediening?Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Indien er toch iemand zou zijn die een battery grip voor de D40/60 heeft : ik vond er van ansmann die een ingebouwde batterij hebben. Alle andere merken (opteka, targus, hahnel) blijken allemaal dezelfde te zijn en dit zijn modellen waar je twee EN/EL9 packs moet insteken (of 6 aa's) en die een vertical shutter hebben via IR. Nu dat laatste interesseert me helemaal niet, te omslachtig.
Graag zou ik vernemen of er hier iemand de Ansmann versie heeft en of hij/zij daar tevreden over is.Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Kaneda...
Is er nog op een andere wijze een reactie gekomen op de vraag?! Of heb je ondertussen al een grip gekocht ofzo, indien ja...
Welke?! Ben me aan het afvragen of dit ook voor mij handiger zou kunnen zijn dan een 2e batt. Het enigste waar ik mee zit is...
Is er onderaan de grip nog de mogelijkheid om zo een voetje te monteren om de camera op een statief te zetten of niet?!
Ben me momenteel misschien een beetje te hard aan't fixeren op de Ansmann versie (N-60)
Als dit niet zo is hoef ik die niet, indien wel ga ik toch nog eventjes moeten nadenken.
Kwestie van gewicht ea praktische zaken.
Moet het zeker eerst hebben vastgehad voor ik het koop.
Grts,
Wouter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goef15 Bekijk berichtOf heb je ondertussen al een grip gekocht ofzo, indien ja...
Welke?! Ben me aan het afvragen of dit ook voor mij handiger zou kunnen zijn dan een 2e batt. Het enigste waar ik mee zit is...
Ik kocht mijn grip hier :
Oorspronkelijk geplaatst door Goef15 Bekijk berichtIs er onderaan de grip nog de mogelijkheid om zo een voetje te monteren om de camera op een statief te zetten of niet?!
Oorspronkelijk geplaatst door Goef15 Bekijk berichtBen me momenteel misschien een beetje te hard aan't fixeren op de Ansmann versie (N-60)Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Comment