Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Studio materiaal

Van Pocketwizzazrds heb je er inderdaad twee nodig: een zender en een ontvanger. Ze werken altijd, maar dat wordt ook gereflecteerd door de prijs. Vandaar dat het inderdaad misschien wat raar overkomt bij sommigen om een flitsset te gaan aansturen met triggers die een derde meer kosten dan de flitsers... Los daarvan blijven Pocketwizzards een investering die zijn geld waard is...
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Pocket wizards zijn inderdaad de beste, meest betrouwbare zender ontvangers maar ook de duurste op de markt.
      Ze zijn programeerbaar zodat, als je met veel fotografen op 1 lokatie werkt (zoals bij sportevenementen) je elkaar niet gaat beinvloeden.
      Als dat laatste niet het geval is dan voldoen andere zender ontvangers die een 5e van de prijs kosten ook.

Natuurlijk een kabeltje met eventueel een socket zijn het goedkoopste en werken ook heel betrowbaar.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

ik heb gelezen van een kabel dat je het nadeel hebt dat er een te hoge spanning terug kan gaan naar je fototoestel + het is natuurlijk makkelijker zonder kabel

=> deze Micnova Wireless Flash Remote Trigger is evengoed voor de beginnende gebruiker? Deze werkt samen met de standaard canon 580EX flits maar kun je die ook gebruiken voor een strobist flits?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elkristo Bekijk bericht
          ik heb gelezen van een kabel dat je het nadeel hebt dat er een te hoge spanning terug kan gaan naar je fototoestel + het is natuurlijk makkelijker zonder kabel

=> deze Micnova Wireless Flash Remote Trigger is evengoed voor de beginnende gebruiker? Deze werkt samen met de standaard canon 580EX flits maar kun je die ook gebruiken voor een strobist flits?
          neen deze werkt niet, die is voor een gewone camera flash, en niet voor studio flash. ('t ziet er me een cactus v2 uit) In studio wordt dikwijls gewoon met een infrarood flash trigger of met de kabel... de kabel van een studio flash kan geen gevaar opleveren voor je camera, maar hangt wel eens in de weg... je kan altijd starten met kabel en dan indien nodig uitkijken voor een wireless... ga eerder investeren in een goede licht meter... die kan je ook op de kabel aansluiten en zo perfect weten wat je doet... en wilt doen...

met deze trigger lukt het wel... kost 20€ da's een pak minder als een pocketwizard
          Last edited by d_oracle; 17 september 2009, 17:58.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
          X