Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief kop manfrotto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief kop manfrotto

wat is nu het beste en handigste voor het gebruik van een 70-200/2.8 met tripod mount ?

-3 way head of balhoofd en welke types van manfrotto ? (enkel dit merk ; voor andere heb niet genoeg cash )

max. prijs 125€
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Re: statief kop manfrotto

Als ik jou was, zou ik eerst eens even het gewicht van camera en lens samen wegen, er rekening mee houden, wat je eventueel nog aan zware lenzen gaat bijkopen, naar de site van Manfrotto surfen en al eens kijken wat er bestaat.
    Ik heb de 322RC2 op mijn tripod en de 486RC2 op mijn monopod. Beide koppen vind ik heel goed voldoen, voor wat ik ze gebruik, het fotograferen van zaken bij langere sluitertijden. Ik kocht eerst de 322RC2, nog geen spijt van gehad, en de 486RC2 kocht ik eigenlijk omdat hij hetzelfde snelkoppelingsplaatje en -systeem heeft. Zo kan ik het plaatje onder mijn beide camera's laten zitten.
    Ik geef maar mee dat ik ze gebruik voor het fotograferen van stilstaande fases, omdat wanneer je een statief gaat gebruiken voor het dragen van een telelens voor het pannen of voor het volgen van iets in beweging, de 486RC2 m.i. iets minder voldoet. Met de 322RC2 is het iets makkelijker verstellen, maar hij is ook een stuk zwaarder.
    Als het echt enkel is voor stilstaande fases dan voldoet m.i. de 486RC2 ruimschoots. Dan zit je nog ruim onder je budget.

Comment

Working...
    X