Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen Pentax K110D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen Pentax K110D

    Hallo ,

    Heb wat problemen met batterijen in dit toestel .
    Heb 2 setjes ter beschikking .
    Memorex 2500 Mah
    Traxcell 3600 Mah
    Met beide setjes kan ik , alhoewel volledig opgeladen , amper een 30-tal fotos maken .
    Ik denk niet dat dit normaal is .
    Zijn er mensen met hetzelfde probleem ?

    Heb ondertussen op 3Pentax.NL (forum) gelezen dat iedereen tevreden is over de Sanyo Eneloop batterijen .
    Heb me dan ook zo een setje besteld maar nog niet ontvangen .

    Of zou het aan het toestel zelf kunnen liggen ?

  • #2
    Re: Batterijen Pentax K110D

    Hou oud zijn de accu's, en met welke lader worden ze geladen?

    Ik heb hier al accu's gehad die op minder dan een jaar defect waren door ze met een vrij snelle GP-lader te laden. Die accu's werden altijd heel heet tijdens het laden, en zelfs bij een vrij nieuw setje accu's (originele GP AA-accu's die bij de lader geleverd waren) zat er één die nog ongeveer 10% van de maximale capaciteit haalde.

    Dat heb ik allemaal pas gemerkt toen ik eindelijk de Maha C-9000 lader had gekocht, over die lader en degelijke accu's kan je hier op het forum alle nodige informatie vinden.

    Ik gebruik alleen nog maar GP Recyko accu's, die hebben een iets grotere capaciteit dan Eneloop.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen Pentax K110D

      Beide setjes zijn nieuw .

      Ik heb en lader GP Powerbank 4 en een Ansmann Basic 5 .

      Tijdens het laden worden be batterijen helemaal niet heet .

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen Pentax K110D

        Als je een digitale voltmeter hebt, dan zou je de spanning van de accu's eens moeten meten net na het laden. Je zou dan ongeveer 1,35V moeten meten, als dat maar 1,2V is, dan worden ze niet voldoende geladen.

        En als de camera dienst weigert, dan meet je de spanning nog eens, als er dan grote verschillen zijn, dan is de accu met de laagste spanning waarschijnlijk defect.

        Bij de meeste laders wordt er rekening gehouden met de accu met de hoogste spanning die op dat ogenblik in de lader zit. Als die hoog genoeg is, dan schakelt de lader het laadproces uit voor alle cellen tegelijk, ook al zijn de andere nog niet voldoende geladen.
        Het probleem met die werkwijze is dat net een versleten accu heel snel weer geladen is (omdat die een veel kleinere capaciteit heeft), en dat dan de lader de goede accu's ook niet meer verder wil laden...
        Steek dus één versleten of defecte accu in een pakketje, en het hele pakket is niets meer waard.
        In de camera worden de accu's in serie gezet, als er dan eentje tussen zit die direkt leeg is, dan valt de camera ook uit omdat de spanning te laag wordt...

        Je hebt dus 4 accu's nodig in perfecte staat, en dat kan je alleen maar controleren in een degelijke lader (de Maha bijvoorbeeld).

        Een nieuwe accu is geen garantie, want ik heb er ooit ook gehad die ik direkt terug naar de winkel heb gebracht omdat er een slechte bijzat.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen Pentax K110D

          Tja , dat heb ik nu net niet .
          Alleszins bedankt voor de deskundige uitleg .

          Comment

          Working...
          X