Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote cameratas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote cameratas

    Er zijn al een x-aantal topics over welke ik heb doorgespit, maar nergens vind ik daar echt specifiek antwoord op mijn vraag...

    Ik ben namelijk ook stilaan op zoek naar een nieuwe cameratas.

    Momenteel heb ik een Canon gadget bag 10EG Deluxe, een relatief goedkope, maar goede cameratas, ik heb erin zitten...:

    Hoofdcompartiment

    * Sigma SD14 body (zonder lens)
    * 70-200 f2.8
    * 24-70 f2.8
    * 18-200 OS
    * manuele 135mm
    * Externe flitser

    Zijvakken

    * manuele 35mm
    * manuele 50mm
    * manuele 58mm
    * blaaspeer
    * statiefgondel 70-200
    * macro extenders (M42)

    en verder wat klein spul (acculader, batterijen, accu's, geheugenkaartjes, doekjes, usb kabel)

    Soms heb ik het statief er nog onder hangen...

    Enige nadeel van deze tas met dit spul erin is dat een schoudertas al snel niet comfortabel meer is met zoveel gewicht...

    Nu heb ik nog een aantal dingen liggen die ik er ook in wil hebben...

    manuele 250mm
    analoge body
    een 12-24 f2.8 voor de toekomst
    een 150-500 OS voor de toekomst


    Verder is het toch wel een must dat de tas draagt als een rugzak (gewicht gelijkmatig verdeeld over twee schouders), de apparatuur zo veilig als mogelijk is tegen diefstal én ik gemakkelijk bij beide body's kan. Als laatste wil ik mijn body met zowel de 24-70 als de 70-200 gemonteerd kunnen opbergen, maar beide lenzen ook los (als de ander er op zit).

    Ik wil dus alles mee kunnen nemen (doe ik ook altijd) loop liever een dag voor noppes met de 70-200 rond dan dat ik er niet mee rond loop en hem net een keer nodig blijk te hebben...


    Tweedehands mag ook zeker (oude types bijvoorbeeld), want wat dit caliber tassen nieuw kost zal ik er waarschijnlijk toch (nog) niet voor over hebben...
    Mijn objectieven zijn all round...

  • #2
    Re: grote cameratas

    Het enige wat hier vlotjes verhandeld wordt, is löwepro.
    Een grote rugzak is handig.
    Maar:
    • kan zwaar worden
    • kan zweten worden - vooral als het warm is

    Alternatief: een trolley
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

    Comment

    Working...
    X