Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart defect ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugenkaart defect ???

    Sandisk compact flash geheugenkaarten
    het de laatste week 2 geheugenkaarten die nadat ik(volgens mij) ze geformateerd had via de PC in onbruik gebracht
    Ze worden niet meer herkent op de pc en op het fotoapp.
    Heeft iemand dezelde ervaring en is er een oplossing mogelijk ??????

  • #2
    Re: geheugenkaart defect ???

    Wellicht geformatteerd in NTFS terwijl het FAT32 (of zelfs FAT16) had moeten zijn.
    Probeer opnieuw te formatteren in de camera en als dat niet werkt, toch met de PC maar kies dan het vereiste file format.
    Zie o.a. Wiki.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: geheugenkaart defect ???

      Zal zo wel zijn
      PC heeft als bestandssysteem NTFS

      omzetten van FAT naar NTFS zou wel lukken doch andersom niet
      Denk dat ik op een andere pc (met FAT) zal moeten format
      Doch vraag me af waarom het niet lukt via het fototoestel (fat syst)?

      Comment


      • #4
        Re: geheugenkaart defect ???

        ik zou een low-format doen. Dan worden alle geheugenplaatsen op nul gezet.
        Met het gratis programma "killdisk" kun je dit doen.
        Nadien opnieuw in uw toestel formateren.
        meer info vind je hier:
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: geheugenkaart defect ???

          heb killdisk laten werken doch kon nadien nog niet formateren op het fotoapp
          kaart wordt niet herkent

          Comment


          • #6
            Re: geheugenkaart defect ???

            Oorspronkelijk geplaatst door snuffy Bekijk bericht
            Zal zo wel zijn
            PC heeft als bestandssysteem NTFS
            ...
            Denk dat ik op een andere pc (met FAT) zal moeten format ...
            Jouw PC kan ook formatteren in FAT.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: geheugenkaart defect ???

              Hoe groot zijn de geheugenkaartjes, is uw toestel wel geschikt hiervoor?
              Als je met uw PC formateert kun je best voor kaartjes tot 2GB met FAT16 formateren. Zijn ze groter dan zal het op FAT32 moeten. Maar niet alle camera's kunnen dit aan.
              bij het formateren van kaartjes vanuit uw pc heb je normaal de keuze FAT16, FAT32, NTFS
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: geheugenkaart defect ???

                PC Vista
                Fotoapparaat Canon Powershot s40 en s45
                Heb op pc om te format enkel NTFS en zie nergens de keuze naar Fat
                Kaartje SD CF ultra 128 Mb

                Comment


                • #9
                  Re: geheugenkaart defect ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door snuffy Bekijk bericht
                  ...
                  Heb op pc om te format enkel NTFS en zie nergens de keuze naar Fat
                  Kaartje SD CF ultra 128 Mb
                  'k Ben er zeker van dat je onder Vista ook FAT kan formatteren door een of andere optie (evt. uit snelmenu?). Op mijn PC thuis staat Vista, maar hier is het winXP, daarom kan ik je vandaag evt. alleen voorthelpen door volgende procedure (alles zonder de aanhalingstekens en <enter> is de return-toets).
                  Ga naar "uitvoeren". Tik daarin "cmd <enter>". In het venster dat je daarna krijgt tik je (in de veronderstelling dat jouw SD-kaartje de stationsletter G heeft en jouw fototoestel FAT32 vereist - dus evt. veranderen in ander station en/of gewoon FAT)
                  "format G: /FS:FAT32 <enter>". Na de formattering sluit je 't venstertje met "exit <enter>".
                  Last edited by Jazzer; 24 mei 2009, 09:53.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: geheugenkaart defect ???

                    Ik heb een S40, maar al een tijdje niet meer gebruikt, als ik mij niet vergis accepteert de S40 enkel FAT16 formatering. Ik kan het niet direct terug vinden in de handleiding, maar ik ben er bijna zeker van.
                    Lijkt mij eigenaardig dat het kaartje na een low level format niet kan geformateerd worden in het toestel. Het kaartje is dan terug zoals het nieuw aangeleverd wordt van de fabrikant. Als je het in een pc wilt formateren zul je FAT 16 moeten toepassen.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: geheugenkaart defect ???

                      krijg:

                      "het type bestandssysteem is RAW
                      Het nieuwe bestandssysteem is FAT32
                      0 MB controleren
                      Het aantal sectoren op dit volume kan niet worden bepaald"

                      Kan niet format op camera noch op PC

                      ??????

                      Comment


                      • #12
                        Re: geheugenkaart defect ???

                        FAT32 zal niet werken voor uw S40.
                        Toch eigenaardig dat ook de pc het kaartje niet herkent.
                        Ik vermoed dat het kaartje defect is.
                        Zijn er geen pennetjes verplooid zodat ze in hetzelfde gaatje terechtkomen in uw toestel of de cardreader?
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: geheugenkaart defect ???

                          neen want andere kaartjes werken normaal
                          Zal voor de prullemand zijn en we vervangen het kaartje

                          Comment


                          • #14
                            Re: geheugenkaart defect ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door snuffy Bekijk bericht
                            Zal voor de prullemand zijn en we vervangen het kaartje
                            Sandisk, altijd onder garantie.

                            Comment

                            Working...
                            X