Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapterring filter/lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapterring filter/lens

    heb gisteren op een site iets gelezen over een adapterring, is me totaal onbekend, kan ik zo'n Adapterring voor een filter in combinatie met een lens met verschillende diameter gebruiken voor mijn Cir. Pol. B&W MRC 72 mm op mijn Canon lens EF-S 17-55 f2.8 IS USM 77 mm. krijg je dan geen vignettering.
    Last edited by IngridVD; 26 mei 2009, 08:49.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Adapterring filter/lens

    Ja, maar omgekeerd niet. Een 77mm op en 72mm lens.

    Comment


    • #3
      Re: Adapterring filter/lens

      Zo'n ring noemt men een verloopring. Het is de bedoeling om je filters in de grootste maat te kopen (grootste diameter van al je objectieven) en dan via deze ring de filter te gebruiken op alle lenzen met een kleinere diameter. Indien je een 72mm filter hebt kan je die natuurlijk niet op een lens met een filterdraad van 77mm gaan gebruiken zonder last van vignettering.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Adapterring filter/lens

        moet me nog een cir. Pol. filter aanschaffen voor mijn nieuwe Canon lens 77 mm maar heb al een filter voor mijn andere lens 72 mm omdat de formaten niet overeen komen dacht ik ergens het goedkoop te kunnen oplossen maar had toch mijn twijfels
        groetjes Ingrid

        Comment

        Working...
        X