Re: welke A3 fotoprinter?
Hallo Matthias,
ik heb zelf ook met deze vraag rond gelopen en heb uiteindelijk gekozen voor een A2 fotoprinter van Canon.
Redenen hiervoor zijn o.a.
Bij de aanschaf van dit alles heb ik een vergelijk gemaakt van wat je voor welke prijs krijgt. En ben daarmee tot de conclusie gekomen dat, hoewel de eerste aanschal wel hoger is, je toch meer printer/inkt/kwalitijd krijgt met een A2 printer dan een A3 printer. Ik heb uiteindelijk gekozen voor die van Canon i.p.v. Epson, dit omdat ik bij Kamera-Expres een lagere prijs betaalde dan die van Epson.
Hoewel ik het niet zo op Canon heb met service en zo, ben ik toch zeer tevreden. Met Epson heb ik geen ervaring maar ook daar zul je voor en tegenstanders hebben.
Hopelijk kun je hier iets mee, en succes met het maken van je keuze.
Groeten,
Marijn
Hallo Matthias,
ik heb zelf ook met deze vraag rond gelopen en heb uiteindelijk gekozen voor een A2 fotoprinter van Canon.
Redenen hiervoor zijn o.a.
- Voor het prijsverschil tussen A3 en A2 krijg je veel meer inkt bij de printergeleverd, Bereken maar eens wat je kwijt zou zijn aan inkt om aan de zelfde hoeveelheid te komen voor een A3 printer. Dan zul je merken dat het prijsverschil helemaal niet zo groot meer is.
- Bij de canon kun je vanaf de rol printen (IPF5100) en dit is een stuk geodkoper dan lossen vellen
- A3 kun je probleemloos dwars op A2 printen (van de rol)
- Bij de A2 printers zitten meer kleuren bij die van mij 12 in totaal, wat bij bepaalde kleuren (blauwe hemel) veel natuurlijker overkomt
- de IPF5100 is een stuk zuiniger in gebruik dan de gemiddelde A3 printer
- deze printer heeft ook cassette waar je probleemloos A4/A3/A2 vellen kunt printen.
Bij de aanschaf van dit alles heb ik een vergelijk gemaakt van wat je voor welke prijs krijgt. En ben daarmee tot de conclusie gekomen dat, hoewel de eerste aanschal wel hoger is, je toch meer printer/inkt/kwalitijd krijgt met een A2 printer dan een A3 printer. Ik heb uiteindelijk gekozen voor die van Canon i.p.v. Epson, dit omdat ik bij Kamera-Expres een lagere prijs betaalde dan die van Epson.
Hoewel ik het niet zo op Canon heb met service en zo, ben ik toch zeer tevreden. Met Epson heb ik geen ervaring maar ook daar zul je voor en tegenstanders hebben.
Hopelijk kun je hier iets mee, en succes met het maken van je keuze.
Groeten,
Marijn
Comment