Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke A3 fotoprinter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke A3 fotoprinter?

Hallo Matthias,

ik heb zelf ook met deze vraag rond gelopen en heb uiteindelijk gekozen voor een A2 fotoprinter van Canon.
    Redenen hiervoor zijn o.a.
    • Voor het prijsverschil tussen A3 en A2 krijg je veel meer inkt bij de printergeleverd, Bereken maar eens wat je kwijt zou zijn aan inkt om aan de zelfde hoeveelheid te komen voor een A3 printer. Dan zul je merken dat het prijsverschil helemaal niet zo groot meer is.
    • Bij de canon kun je vanaf de rol printen (IPF5100) en dit is een stuk geodkoper dan lossen vellen
    • A3 kun je probleemloos dwars op A2 printen (van de rol)
    • Bij de A2 printers zitten meer kleuren bij die van mij 12 in totaal, wat bij bepaalde kleuren (blauwe hemel) veel natuurlijker overkomt
    • de IPF5100 is een stuk zuiniger in gebruik dan de gemiddelde A3 printer
    • deze printer heeft ook cassette waar je probleemloos A4/A3/A2 vellen kunt printen.

Bij de aanschaf van dit alles heb ik een vergelijk gemaakt van wat je voor welke prijs krijgt. En ben daarmee tot de conclusie gekomen dat, hoewel de eerste aanschal wel hoger is, je toch meer printer/inkt/kwalitijd krijgt met een A2 printer dan een A3 printer. Ik heb uiteindelijk gekozen voor die van Canon i.p.v. Epson, dit omdat ik bij Kamera-Expres een lagere prijs betaalde dan die van Epson.

Hoewel ik het niet zo op Canon heb met service en zo, ben ik toch zeer tevreden. Met Epson heb ik geen ervaring maar ook daar zul je voor en tegenstanders hebben.

Hopelijk kun je hier iets mee, en succes met het maken van je keuze.

Groeten,
    Marijn
    Om het licht te zien moet je het berijpen.
    Maar om het licht te berijpen met je het zien.

Comment

Ik heb een R2880 van epson en ben daar super-tevreden over,
      dé perfekte zwart-wit print !!
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik woon in Kontich, als je wenst mag je is langs komen en kan ik je overtuigen van het nut en de kwaliteit van de Epson 3800 .

MVG, Jeff
        Hi, Jeff.
        Nu ik ben al sinds geruime tijd op zoek naar een GOEDE fotoprinter. En ik vraag me eigenlijk af hoe je iemand gaat overtuigen van deze printer.
        PS : Hopelijk kan je de persoon gelukkig maken...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marijn73 Bekijk bericht
          Hallo Matthias,

ik heb zelf ook met deze vraag rond gelopen en heb uiteindelijk gekozen voor een A2 fotoprinter van Canon.
          Redenen hiervoor zijn o.a.
          • Voor het prijsverschil tussen A3 en A2 krijg je veel meer inkt bij de printergeleverd, Bereken maar eens wat je kwijt zou zijn aan inkt om aan de zelfde hoeveelheid te komen voor een A3 printer. Dan zul je merken dat het prijsverschil helemaal niet zo groot meer is.
          • Bij de canon kun je vanaf de rol printen (IPF5100) en dit is een stuk geodkoper dan lossen vellen
          • A3 kun je probleemloos dwars op A2 printen (van de rol)
          • Bij de A2 printers zitten meer kleuren bij die van mij 12 in totaal, wat bij bepaalde kleuren (blauwe hemel) veel natuurlijker overkomt
          • de IPF5100 is een stuk zuiniger in gebruik dan de gemiddelde A3 printer
          • deze printer heeft ook cassette waar je probleemloos A4/A3/A2 vellen kunt printen.

Bij de aanschaf van dit alles heb ik een vergelijk gemaakt van wat je voor welke prijs krijgt. En ben daarmee tot de conclusie gekomen dat, hoewel de eerste aanschal wel hoger is, je toch meer printer/inkt/kwalitijd krijgt met een A2 printer dan een A3 printer. Ik heb uiteindelijk gekozen voor die van Canon i.p.v. Epson, dit omdat ik bij Kamera-Expres een lagere prijs betaalde dan die van Epson.

Hoewel ik het niet zo op Canon heb met service en zo, ben ik toch zeer tevreden. Met Epson heb ik geen ervaring maar ook daar zul je voor en tegenstanders hebben.

Hopelijk kun je hier iets mee, en succes met het maken van je keuze.

Groeten,
          Marijn
          Dit klopt allemaal volledig, ik print zelf op de grotere broer van de iPF5100 (de iPF9100), maar je moet toch even naunceren dat je met de iPF5100 over een toestel spreekt dat 4x het budget van de TS kost

Johan
          Disegno-S
          Specialized in Automotive photography ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evdhbe Bekijk bericht
            Hi, Jeff.
            Nu ik ben al sinds geruime tijd op zoek naar een GOEDE fotoprinter. En ik vraag me eigenlijk af hoe je iemand gaat overtuigen van deze printer.
            PS : Hopelijk kan je de persoon gelukkig maken...)

Ha ..... Da Za De Gij .... die mijn afdrukken nog niet gezien heeft !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Inderdaad ;-)

Comment

Inderdaad, de prijs van de printer is niet het belangrijkste, wel de prijs van de inkt. En bij groter-formaat printers zoals de epson 3800 is de inkt-kost veel lager dan bij kleiner-formaat printers. De cartridges kosten wel meer, maar er zit meer inkt in, en per saldo wordt de inkt goedkoper. En aangezien je voor dezelfde foto op hetzelfde formaat toch ongeveer evenveel inkt verbruikt, wordt ook elke afdruk goedkoper...

En het duurt echt niet zo heel lang voor je evenveel hebt uitgegeven aan inkt dan je oorspronkelijk voor de printer betaald hebt... (ik heb de mijne nog geen jaar en ben al zover, en print eigenlijk vrij weinig)

Nog iets om in overweging te nemen buiten de kost van de inkt. A3+ is niet zo heel groot hoor, ik vond dat zwaar tegenvallen

Ik heb een A3+ printer gekocht (epson 2880) en ben best tevreden met de kwaliteit, maar was bij nader inzien toch beter voor een A2 model als de 3800 gegaan
                La belle image c'est une géometrie modulée par le coeur - Willy Ronis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Ja dat zal zoiets zijn, maar dat mag je niet tegenhouden om een 3800 te kopen, want bij aankoop van een nieuwe printer zitter er dus ook negen volle cartidges bij in de prijs begrepen. Als je de prijs van negen cartridges aftrekt van de printerprijs wordt de printer ineens niet meer zo duur.

Als je printer dan in bedrijf is ga je merken dat het maanden duurt er er één paroon leeg is, tegen dat het zover is haal je der een nieuwe in huis. Je moet haast nooit alle patronen tegelijk vervangen, dus het doem scenario van ik moet hier 500 euro klaarhouden voor mijn inkt is ver van je deur.

Ik woon in Kontich, als je wenst mag je is langs komen en kan ik je overtuigen van het nut en de kwaliteit van de Epson 3800 .

MVG, Jeff
                  Ik kan dit enkel maar beamen, de 3800 is een top-printer.
                  In aankoop inderdaad duurder maar ik gebruik veel voordeliger.
                  http://www.torekefoto.be

Comment

Dank zij de deskundige raad van Digipics heb ik mij de Epson 3800 aangekocht en de eerste resultaten zijn echt van een hoge kwaliteit. Oef, eindelijk eens mijn foto's zoals ik ze wilde zien. Dus niet twijfelen als het in je budget past.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
                      Dank zij de deskundige raad van Digipics heb ik mij de Epson 3800 aangekocht en de eerste resultaten zijn echt van een hoge kwaliteit. Oef, eindelijk eens mijn foto's zoals ik ze wilde zien. Dus niet twijfelen als het in je budget past.
                      Idem

Comment

Ik heb altijd al met Epson gewerkt. Mijn laatste was een R1800 A3 printer.
                        Toen ik een mac kocht kreeg ik er maar geen goede prints uit! (op mijn windows pc was dat geen probleem)

Mensen uit de fotoclub die eveneens een Epson/mac combinatie hebben zaten met hetzelfde probleem. (dus ook bij epson R2400, R2800,...)

Uiteindelijk heb ik mijn Epson buitengesmeten en een Canon 9500 pro Mark II gekocht.
                        En nu lukt het mij maar niet er een slechte print uit te krijgen!
                        Het inktverbruik is goed tot zeer goed (zeker in vergelijk met epson) en de prints zijn fantastisch scherp met zeer goede kleurdiepte! (het is dan ook een 16-bits printer, dus als je in raw schiet: converteren naar een 16-bits tiff voor prachtige prints)

Ook over de snelheid en stilte van deze printer ben ik zeer tevreden.
                        En dit monster slikt alles: Epson, Hahnemühle, Ilford,...gelijk welk soort papier: altijd goede prints. Natuurlijk met een kleine nuance maar dat moet je zelf uitmaken wat je het liefste ziet.

De installatie loopt ook als een fluitje van een cent! Printkoppen erin, inkttanks erin, aanzetten, spoelen, USB erin, driver installeren en klaar. Geen verdere instellingen nodig. Das nog eens plug & play!

Eigenlijk vraag ik mij nu af wat ik al die jaren heb zitten sukkelen met epson. Epsons zullen ook wel hun goede kanten hebben, maar als ik nu mijn prints van de Canon naast die van de Epson leg....dan weet ik waarom dit een goede beslissing is geweest!

Comment

Oh jah, bijna vergeten: De 9500 pro mark II heb je voor 639 euro.

Zijn kleinere broer (maar ook A3) is de 9000 pro mark II.
                          Deze heb je voor 429 euro.
                          Ik heb er ook al mee geprint (een collega heeft er eentje) en hier is de kwaliteit ook zichtbaar beter dan bij de epson.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avalon Bekijk bericht
                            Oh jah, bijna vergeten: De 9500 pro mark II heb je voor 639 euro.

Zijn kleinere broer (maar ook A3) is de 9000 pro mark II.
                            Deze heb je voor 429 euro.
                            Ik heb er ook al mee geprint (een collega heeft er eentje) en hier is de kwaliteit ook zichtbaar beter dan bij de epson.
                            Heb je enig idee wat het grote verschil is tss een 9000/9500 (mark I) en een 9000/9500 mark II?

mvg,
                            Schanske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
                              Heb je enig idee wat het grote verschil is tss een 9000/9500 (mark I) en een 9000/9500 mark II?

mvg,
                              Schanske

Vooral de Ambient light correction,die je print er optimaal kan doen uitzien bij een welbepaald type van belichting ( kleurtemperatuur ).
                              Ook zou de Pro 9500 II nu wel glossy paper aankunnen.Dat laatste blijkt echter niet goed te werken,met veel bronzering ( matte plekken ) tot gevolg.
                              Wil je ook kunnen afdrukken op hoogglanzend papier,dan blijft de Pro 9000 de beste keus voor A3+ printers.

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht

mvg,
                                Schanske
                                Ik denk dat het niet zo zeer de hardware is maar eerder de bijgeleverde software, waardoor je meer manipulatie's kunt uitvoeren. Een marketingtruc dus. Wie Photoshop CS3 heeft, heeft geen nood aan die extra onzin. Dat er minder bronzing zou zijn met de nieuwe Pro 9500 Mark II lijkt me sterk: het zijn nog steeds dezelfde PGI-9 cartridges, dus nog altijd dezelfde pigmentinkt... Bronzing is er altijd aanwezig met pigmentinkten (aard van het beestje). Met gloss optimizers zoals bij de Epson R1800/R1900 is dit behoorlijk te neutraliseren, maar de gloss van dye-inkt op glanzend fotopapier is nog altijd onovertroffen.

Ik heb ergens gelezen dat de Mark II uitvoeringen van deze printers zelfs langzamer printen dan hun voorganger, dus als je die extra flashy software leuk vindt...
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                                X