Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz flitsers op Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz flitsers op Nikon?

Heeft iemand ervaring met het gebruiksgemak van de Metz flitsers op mijn Nikon D80? Ik heb een tijdje een SB-600 gehad maar die is buiten garantie kapot gegaan. Ik was heel erg te spreken over de goede iTTL belichting, de kantelbare kop, en ook over het CLS systeem. Nu overweeg ik de Metz MB 48 AF-1 omdat die toch wat goedkoper is.

Ik weet dat CLS niet ondersteund wordt door Metz, maar kan deze Metz als simpele slave flash werken?

Nikon wordt geroemd voor z'n goede fill-flash. Werkt dat even goed met de Metz?

Betrouwbaarheid? Stevigheid? Herlaadtijden?

Alvast bedankt voor alle mogelijke tips
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Re: Metz flitsers op Nikon?

Er is niets wat je met een SB-600 kan dat je niet met een Metz 48 kan.
    Zie deze datasheet.

Comment

Ik heb zelf de Metz MB 48 AF-1 op een Nikon D300.

Ben er zeer tevreden mee, qua herlaadtijden, stevigheid en betrouwbaarheid niets op aan te merken.

Ik weet niet hoe de SB-600 is, ik heb daar geen ervaring mee.

MVG,

Jorn

Comment

Ik heb lang gewerkt met een Metz 54 op een Nikon body (toen nog D70) en dit werkte zonder problemen. TTL werd niet ondersteund met die combinatie, maar ik flits(te) altijd in manuele modus dus geen probleem. De enige reden waarom ik nu toch werk met een SB-800 is het sporadische gebruik van het CLS systeem. Zeker gaan voor de Metz dus wat mij betreft...
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

Comment

Waarom dan niet opteren voor de Metz Mecablitz 58 AF-1.
          Blijkbaar ondersteunt die wel het CLS systeem van Nikon. Daarenboven heb je nog een tweede lampje dat dienst doet als invulflits. Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de SB900 en bovengenoemde Metz.

Comment

sb 900 is wreed duur maar zalig om mee te werken.
            als ik een beetje tijd heb ga ik dees weekend effe goe spelen mee 't beest.
            nikon stuff

Comment

de SB 900 is bijna 2x zo duur ...
              Dat ding moet al verdomd goed zijn om z'n prijs te rechtvaardigen de CLS is tof, maar niet ZO tof.
              Flickr album Homepage

Comment

effe naast elkaar testen! verschil moet ergens zitten, nie alleen in cls!
                maar herlaad ook superrap, zitten 4 AA 2700 nimh batterijen in en moet nie lang wachten ze.
                nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                  de SB 900 is bijna 2x zo duur ...
                  Dat ding moet al verdomd goed zijn om z'n prijs te rechtvaardigen de CLS is tof, maar niet ZO tof.
                  Als je de SB900 vergelijkt met de Metz 58 AF-1 N :
                  SB900 : Konijn : 366,05 € - Nikon Casback (25 €) = 341,05 €
                  Metz 58 : Konijn : 304,03 €

Zoek nu even de prijs op van de accessoires die je bij de SB900 krijgt en je komt op dezelfde prijs als de Metz.
                  Nikon D90 + 18-200 VR

Comment

zou is't inderdaad rap opgelost.

omnibounce bijkopen, kleurfilters, ...

mogelijk tot instellen van het flitslicht; gelijkmatig en centergericht
                    zoom tot 200mm
                    ...

goed vergelijken en kijken wa je echt nodig hebt
                    nikon stuff

Comment

48 != 58 ...

Ik heb duidelijk gepost wat ik nodig vind: kantelbare kop, iTTL, off-camera flash. Dat zijn de drie dingen die ik zoek. Voor mij is de vergelijking dus tussen de Metz 48 en de SB-600. Als de Metz ook perfect off-camera kan werken, dan is de betere prijs doorslaggevend.
                      Flickr album Homepage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                        Ik heb lang gewerkt met een Metz 54 op een Nikon body (toen nog D70) en dit werkte zonder problemen. TTL werd niet ondersteund met die combinatie, maar ik flits(te) altijd in manuele modus dus geen probleem. De enige reden waarom ik nu toch werk met een SB-800 is het sporadische gebruik van het CLS systeem. Zeker gaan voor de Metz dus wat mij betreft...
                        Dan had je niet de goede de Metz 54 MZ4I ondersteunt Nikon iTTL
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                          48 != 58 ...

Ik heb duidelijk gepost wat ik nodig vind: kantelbare kop, iTTL, off-camera flash. Dat zijn de drie dingen die ik zoek. Voor mij is de vergelijking dus tussen de Metz 48 en de SB-600. Als de Metz ook perfect off-camera kan werken, dan is de betere prijs doorslaggevend.
                          De 48 kan cls als slave, dus hetzelfde als de nikon. Bouwkwaliteit is heel wat minder, wat ik op een pijnlijke wijze heb ondervonden. De mogeijkheden en prijs zijn goed, maar de meerprijs is de sb600 toch zeker waard, daar ga je langer plezier van hebben. Mechanische gebreken vallen bij metz niet onder garantie, ook al zijn ze het geveolg van de slechte constructie.

Comment

Heb 2 flitsers van Metz in mijn bezit (wel geen 48) en ben er erg tevreden over.
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Ik heb er ook nog twee oudere die ook wel erg goed zijn, maar de 48 is echt duidelijk minder stevig dan de goede oude degelijke modellen.

Comment

Working...
                              X