Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz flitsers op Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Metz flitsers op Nikon?

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
    Bouwkwaliteit is heel wat minder, wat ik op een pijnlijke wijze heb ondervonden. De mogeijkheden en prijs zijn goed, maar de meerprijs is de sb600 toch zeker waard, daar ga je langer plezier van hebben. Mechanische gebreken vallen bij metz niet onder garantie, ook al zijn ze het geveolg van de slechte constructie.
    Dit is volkomen onterecht en dat zeg je nu omdat je gefrustreerd bent omdat je een flister naar de filistijnen (waarschijnlijk zelfs zelf geholpen) hebt. Zie http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ig-269207.html.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Dit is volkomen onterecht en dat zeg je nu omdat je gefrustreerd bent omdat je een flister naar de filistijnen (waarschijnlijk zelfs zelf geholpen) hebt. Zie http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ig-269207.html.
      Ik zeg dat inderdaad omdat ik er een slechte ervaring mee heb. Daar dient zo'n forum toch voor? Ervaringen delen?

Heb je al eens een metz 48 en sb600 naast elkaar gehouden en getest? Ik durf te wedden van niet. Over de andere modellen van Metz zeg ik niets, ik heb veel plezier gehad aan twee oude metzflitsers, maar die 48 was toch een ferme miskoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Heb je al eens een metz 48 en sb600 naast elkaar gehouden en getest? Ik durf te wedden van niet.
        Fout gegokt dus .

Comment

SB-600 heb ik zelf nooit gehad, maar ik heb wel twee SB-900 flitsen waar ik tenvolle van overtuigd ben, heel mooie zachte kleuren, zéér mooie lichtverdeling, en perfect bruikbaar bij sluitertijden van bv. 1/2000 sec (Snelle FP instelling) bovendien herkend een SB900 het verschil tussen een crop en een FullFrame camera, en zoomt de spiegel mee in stappen van 5mm, tussen 14mm en 200mm.

Volgens mij zeker zijn geld waard.

Comment

De metz 48 zoomt ook gewoon mee, alleen kan je niet instellen of het een crop of ff is, ook niet handmatig, wat op zich niet zo heel erg veel uitmaakt, de output is krachtig genoeg. Ook doet die aan HSS, mits gebruikt icm een compatibele body (heb ik niet getest). (om toch ook even iets positiefs te vermelden: wat mogelijkheden betreft is het wel een goede flash)

Comment

Working...
            X