Ik heb me vorige week een Speedlight SB 900 aangeschaft voor op mijn D90, nu is mijn vraag, heeft iemand enig idee over de batterijduur van deze flitser, ik heb in de winkel gelijk 4 AA batterijen gekocht maar misschien ben ik beter af met oplaadbare batterijen, iemand ervaring met beide types batterijen, nu zitten er dus Varta High Energie batterijen in. Ik bezit een GP powerbanklader voor NiMH batterijen en zou eventueel enkele nieuwe oplaadbare batterijen kunnen aanschaffen!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Batterijduur van Nikon SB 900 flitser
Collapse
X
-
-
Re: Batterijduur van Nikon SB 900 flitser
Zeker kiezen voor oplaadbare batterijen, je flits zal een stuk sneller herladen, en je hebt de meerprijs snel terug.
De gebruiksduur hangt natuurlijk af van de omstandigheden waaronder je flitst, maar met een set vers opgeladen GP Ni-Mh batterijen van 2700 mAh kan je toch heel wat flitsen, nu nog ondervinden hoe die GP Recyko het doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk berichtEigenlijk jammer dat er geen indicatie qua nog beschikbaar vermogen op de flash zit
Comment
-
Zowel met gp 2700 als recycko's ben ik er heel tevreden van.
Ik kan hier meer dan 500 shots mee pakken op een set in slechte omstandigheden.
Nu met de Maha lader gaat dit nog omhoog. Dus mogelijk ook een goeie investering.
Grtz
Comment
-
-
ik heb de donderdag ook een sb900 aan gekocht en ik heb oplaad batterijen er in gestokken
mijn batterijen zijn varta 2700 MAH
en ik heb al zo een +- 24 uren foto,s genomen en ze zijn belange nog niet leeg
voor opnieuw op te laden
de vriendelijke groetjes pierre160
mijn toestel is een d200 lensen 55/200+700/300+macro lens
Comment
-
Wie heeft positieve of negatieve ervaringen bij GP Powerbank Quick 3 + 4x AA 2700mah?
De fotowinkel beweert dat ze beter zijn dan Maha lader.
Ikzelf moet heel veel reportages van allerlei evenementen doen en verslindt dus heel wat batterijen bij de flitser. Voor mij is het belangrijk dat de flitser (SB 900) snel oplaadt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk berichtWie heeft positieve of negatieve ervaringen bij GP Powerbank Quick 3 + 4x AA 2700mah?
De fotowinkel beweert dat ze beter zijn dan Maha lader.
Ikzelf moet heel veel reportages van allerlei evenementen doen en verslindt dus heel wat batterijen bij de flitser. Voor mij is het belangrijk dat de flitser (SB 900) snel oplaadt.
Ook is een Maha 9000 lader een stuk beter dan deze van GP, je kan er de staat van je batterijen volgen, HIER loopt er een draadje over deze lader.
Comment
-
Een goede raad, zorg steeds dat je reserve (oplaadbare) batterijen bijhebt. Wat je ook maar fotografeerd, of hoelang de batterijen ook maar meegaan, ik heb al meegemaakt dat de batterijen van de ene minuut in de andere leeg zijn . Dus als je al een aantal foto's gemaakt heb, en je hebt even ademruimte, verwissel de batterijen, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Comment
-
Comment