Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwaar objectief en rondlopen ermee...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwaar objectief en rondlopen ermee...

Hallo,

Ik ben laatst op een site gestoten (vermoedelijk via een of andere link hier gepost) maar ik vind em niet meer terug.

Gisteren ben ik opnieuw gaan rondwandelen in Paradisio met m'n D90 en de bigma daarop. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het niet bevorderlijk is voor zowel de cam als het objectief als dat ding rond je nek hangt met daarin 2 kg objectief bevestigd. Ik ben in m'n zoektocht hier of daar twee dingen tegengekomen.
    • een soort 'holster' die je dan aan een riem rond je midden bevestigt, zodat hij niet aan de nek hangt te bingelen
    • een type nekstrap, maar waar je de koppeling van de statiefvoet kunt gebruiken, maw, waar je niet de last op de cam legt, maar wel op het objectief

Het kan niet anders dan dat hier 300 man op één of andere manier ervaring mee heeft, en er zijn zeker mensen die iets kunnen aan of afraden.

Bring it on

Alvast bedankt!

Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Re: zwaar objectief en rondlopen ermee...

Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
    • een soort 'holster' die je dan aan een riem rond je midden bevestigt, zodat hij niet aan de nek hangt te bingelen
    • een type nekstrap, maar waar je de koppeling van de statiefvoet kunt gebruiken, maw, waar je niet de last op de cam legt, maar wel op het objectief
    Hello,

die nekstrap is de R-Strap, die zit op het plaatje van het objectief vast ... sommigen vinden het ideaal, sommige stellen zich vragen of de vatting het wel aankan ... persoonlijk heb ik hem niet.

Ik gebruik een belt en twee digital holsters van Think Tank om mijn 40D/grip/70-200 f2.8 IS in op te bergen (en aan de andere kant een 40D/grip/17-55 f2.8 IS lens), ik heb ook het harness gekocht en hier clips van Op-Tech op bevestigd, op die manier heb ik het gewicht van de camera met lens niet op mijn nek, maar op mijn schouders ... wat na een hele dag veel beter uitkomt.

Ik heb ook de LowePro toploaders geprobeerd, maar die zijn te groot om op een belt te dragen vond ik, daarom heb ik die teruggebracht. Hou er wel rekening mee dat je voor Think Tank materiaal hééél lang moet wachten in België. Ik had alles bij Grobet besteld, maar na zes maanden kon die nog altijd niet leveren, heb dan contact opgenomen met Think Tank zelf en die hebben me Adorama in de States aangeraden, mooie prijzen, bloedsnelle levering (want ze hadden alles gewoon op voorraad), maar wel invoerrechten moeten betalen natuurlijk ... maar dan was het nog altijd goedkoper dan bij Grobet, en vooral ik had het op vrijdag besteld, en dinsdag werd het geleverd met UPS !

Mark
    Last edited by LamboCars; 2 mei 2009, 10:49.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

zat al eens op forum:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

die strap vind ik maar niks. Waarom extra betalen voor iets wat zo ongeveer meegeleverd wordt met je body? Omwille van het gsm / CF card vakje? Of van de betere steun? Niet de uitgave waard voor het behaalde extra comfort voor mij...

Die holsters lijken me wel wat... al wordt het idd. wel een stevig pak denk ik met 2 bodies en deftige lenzen erbij...
      Zelf gebruik ik al wel eens een Lowepro Off Trail om op een festivalletje rond te lopen... maar die "side pockets" zijn wat nipt en met grotere exemplaren wordt het allemaal weer wat zwaar (EDIT: ik heb het dan over die sliplock zakjes). Denk dat een goed harnas als basis uiteindelijk nog de beste oplossing kan zijn... maar wat is dan nog het verschil met een rugzak?
      Last edited by Yourt; 2 mei 2009, 15:29.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Ik gebruik een zelfgemaakt R-strap. Dit werkt heerlijk tijdens evenementen. Zowel met de 70-200 en de 24-70. Met de 50 erop voel ik m'n camera zelfs niet eens hangen.
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

ik hang die dingen (en ik heb geen snelsluiting op monopod dus ik durf wel eens lui zijn) gewoon op 1 schouder met zo een gratis strap van smugmug.
          Langs 1 kant een verrekijker en langs de andere kant toestel met lens.
          op die manier moet je er amper op letten, tenzij je op drukke plaatsen komt of gekken dingen gaat doen (struikgewas sprinten is bv geen goed idee)
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Bedankt voor de reacties alvast!

Yourt, ik zou betalen voor zo'n ding omdat je dan een strap hebt die aan de statiefvoet van het objectief vasthangt, en niet aan de cam zelf. Het objectief weegt heel wat meer dan m'n D90 en ik vermoed dat er zo minder druk wordt uitgeoefend op de lensvatting.

Of ben ik TE voorzichtig, en zijn die dingen daar op voorzien?

Mvg,
            Koen
            2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Hier ook een (zeer) tevreden Digital Holster gebruiker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
                Hallo,

Ik ben laatst op een site gestoten (vermoedelijk via een of andere link hier gepost) maar ik vind em niet meer terug.

Gisteren ben ik opnieuw gaan rondwandelen in Paradisio met m'n D90 en de bigma daarop. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het niet bevorderlijk is voor zowel de cam als het objectief als dat ding rond je nek hangt met daarin 2 kg objectief bevestigd. Ik ben in m'n zoektocht hier of daar twee dingen tegengekomen.

Het kan niet anders dan dat hier 300 man op één of andere manier ervaring mee heeft, en er zijn zeker mensen die iets kunnen aan of afraden.
                Ik heb niet veel ervaring met raketten rond mijn nek dragen, maar een body + lens draag ik steeds in babyhouding, en zo voelt het echt absoluut niet zwaar om er langere tijd mee rond te lopen, en tevens ontlast het ook een mogelijke spanning of duw/trekkrachten (mochten die er al zijn) tussen body & lens.
                Ik heb op die wijze 4 dagen van 's ochtends tot in de late namiddag rondgelopen op carnaval venetië, no problem ;-)
                (was zelfs een 1D + 200mm f1.8, dus dat zal samen wel 5,X kg zijn)

ps: en neen ik heb er geen nekbreuken, gespierde armen of whatever aan overgehouden ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                X