Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Think Tank Digital Holster 40 Pro ? Worth it ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Think Tank Digital Holster 40 Pro ? Worth it ?

Iemand praktische ervaringen i.v.m.

Think Tank Digital Holster 40 Pro ?

Ik overweeg deze aan te kopen voor de reguliere wandeling, zonder de hele rugzak of aanhangwagen te moeten mee sleuren.

Mijn Configuratie :
    1. D300 met MD-B10 + Kirk L-bracket
    2. Nikkor AF-S 14-24 F/2.8
    3. Nikkor AF-S 24-70 F/2.8

Heeft iemand met deze configuratie kunnen "spelen" en is het handig ? Ik bedoel er moet niet worden geklungeld en gestouwd om het toestel erin of eruit te wriemelen ?

Ik bebrijp dat deze twee objectieven NIET gelijktijdig in de holster passen.
    Maar voor stand-by objectieven en accessoires, heb ik nog een Think Tank
    1. Steroid Speed Belt
    2. Pixel Racing Harness
    3. Lens changer 25
    4. Lens Changer 35
    5. Lens Changer 50
    6. Chimp Cage voor wat kleine "rommel"

Naar mijn mening is het van het grootste belang dat alles veilig (met een goede padding) zit opgeborgen en dat ieder onderdeel kan beschikken over een degelijke ingebouwde regenkap, indien nodig.

Met dank voor uw bereidwillige en ervaringsdeskundige meningen.

Hendrik
    Last edited by hbervoets; 5 april 2008, 02:35.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Re: Think Tank Digital Holster 40 Pro ? Worth it ?

Heb iets dergelijks van LowePro gehad ... en teruggebracht omdat het niet handig is.

Het ziet er allemaal schitterend uit, en het kost ook nog eens handenvol geld, maar de LowePro versie heeft één enorm nadeel : de TopLoader 70 en 75 (vergelijkbaar met deze digital holster) heeft de lus voor de gordel te laag op de holster staan, hierdoor is deze topzwaar als je er een body met lens insteekt (had er respectievelijk een 350D/17-55 IS 2.8 en een 40D/70-200 IS 2.8 inzitten), vooral deze laatste combi in de toploader 75 werkte niet zoals ik verwacht had, als je de rits opent kegelt de hele zooi naar links of rechts omdat de body met grip zijn zwaartepunt te hoog zit tegenover de aansluiting van de tas op de belt (en ik had wel degelijk de brede LowePro belt genomen met het harnass erbij)

Zo'n holster gewoon rond je nek werkt prima, ook met de chest harness werkt het prima, maar ik wou met een belt werken, twee holsters en nog een lens case (meer dan 300 Euro totaal trouwens) ... en dat was niet de meest ideale opzet, dus ik terug naar de rugzak/schoudertas combinatie.

Als de versie van Think Tank beter ontworpen is wil ik die wel eens in het echt zien en blijkbaar zijn ze bij Grobet te vinden ? Fotokonijnenberg is ook een verdeler voor Think Tank, maar deze holsters staan niet in hun lijst, prijzen bij Grobet zijn te vergelijken met de prijzen van de de LowePro's die ik gehad heb ... toch eens ter plaatse gaan kijken, het blijft een interessant concept.

Mark
    Last edited by LamboCars; 5 april 2008, 09:10.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

@ Mark

bedankt voor jouw getuigenis,
      Ik zal ook beter eens "in levende lijve" gaan kijken i.p.v. blindweg een bestelling te plaatsen.
      Echter niet in voorraad... even afwachten

Have FUN

Comment

Als je de foto's op de site van Think Tank bekijkt zie je wel dat hun bevestiging helemaal bovenaan de tas zit, dus ik denk dat deze wel beter zou moeten werken, bij de LowePro heb je zo'n 5 cm boven de lus, hierdoor zit heel je body met grip eigenlijk boven de riem.

Heb je bij Grobet gevraagd of ze op voorraad zijn ? Krijgen zij die gewoon binnen of moet je ze al bestellen voordat ze beschikbaar zijn ?

Mark

Comment

Bedankt voor de gedachten-wissels.
          Echter dit ding is niet zo makkelijk "op de kop te tikken" in een winkel.
          Overal moet dat besteld worden, en leveringstermijn, we zien wel.

Ondertussen toch nog heel wat fora doorgenomen over dit type in combinate met een D300 14-24 of 24 -70 en met Md_B10.

Als je ze moet geloven is het de ideale combinatie, veilig, confortabel, en sterk. Enig minpunt is als er een Kirk L-bracket op gemonteerd staat dat er wat moeilijker gaat.

Maar goed : I'll give it a GO , besteld bij Grobet aan 66 € (is ook het einde van de wereld niet) en als mijn toestelletje daarmee lekker beveiligd is en nog warm zit ook, ben ik blij.

Ok laat jullie wel horen als ik het ding in handen heb.

GRTZ.

Comment

Wat laattijdigereactie wegens verlof....

Ik gebruik een DH40 voor een D200 met battery pack en 18-200 erop gemonteerd. Deze combinatie past in de diepte met meer dan overschot aan ruimte, in de breedte is het juist te doen (maw uitnemen uit DH40 lukt juist zonder al teveel te wriemelen).

De holster aan een steroid speed belt ophangen is absoluut onpraktisch: met camera erin veel te zwaar, ook zeer moeilijk om (met mijn combinatie met de battery pack) uit holster te verwijderen.

Wat ik doe is steroid speed belt met 2 lenskokers aan heupen en holster over de schouder.

Zeer handig is ook de pop-down, de extra rits waardoor je een langere lens kunt gebruiken gemonteerd op de body.

Moest je in de omgeving van Edegem wonen/werken, kan er eventueel afgesproken worden om eens tijdens bureeluren mijn holster te bekijken en uit te proberen. Graag reactie per PM.

Comment

Ook ik ben van plan om de Think Tank Digital Holster 40 Pro te bestellen.
              Mijn idee was het om de holster aan de broeksriem te beverstigen.
              Deze riem zit tenslotte door de lussen van de broek en kan niet makkelijk verschuiven.
              Is dit mogelijk?
              Is dit handig?

Gebruikstips zeer welkom.

Peter.
              www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                Ok laat jullie wel horen als ik het ding in handen heb.
                En ?
                Wat is je conclusie ?

Comment

Blijkbaar is er niet veel reactie van de TS meer op dit topic ... daarom mijn indrukken :

Ik heb de Digital Holster 40, Digital Holster 50, het Pixel Racing Harness, de Steroid Speed Belt en nog een Speed Changer besteld van Think Tank.

Prijs viel zoals gewoonlijk weer dik tegen maar ik dacht laat ik het maar eens proberen, de Lowepro versies van dit materiaal heb ik na één dag teruggebracht omdat het absoluut niet handig was, veel te lomp om mee rond te lopen eerlijk gezegd.

Nu heb ik de Speed Belt nog niet in mijn bezit (na zes weken in bestelling te zijn nog altijd niet binnen ), ik heb dan maar een gewone, brede riem gebruikt, het Harness kan je op elke riem vastmaken, een pluspunt van Think Tank

Wat heb ik 'geladen' in deze set ?

De DH40 was gevuld met mijn 40D/grip 17-55 IS 2/8 (maar de 24-105 IS 4 kan er ook zonder problemen in), met de zonnekap omgedraaid, als je de DH40 'losritst' onderaan kan je zonnekap in de juiste richting erop blijven staan.

De DH50 moest mijn 40D/grip met 70-200 IS 2.8 vasthouden ... alleen jammer dat ik de statiefgondel moest verwijderen, anders past het volgens mij niet, ik heb er geen kracht op gezet, en vermits ik de gondel toch niet nodig had vond ik dit geen probleem, maar het is wel een beetje jammer .

Ik heb wel uit beide DH's de regenhoezen uitgehaald, die nemen echt redelijk wat plaats in.

Ik had ook nog de Speed Demon gekocht, een all round tasje waar ik mijn 580 EX II flits, hoekzoeker, filters en CF kaartjes ingestopt heb. Voorin nog mijn naamkaartjes en perskaart voor de Mondial de l'Automobile (waar ik alles gebruikt heb) ... en dan pastte mijn portefeuille er ook nog bij in, lekker veilig vond ik omdat ik deze tas vooraan, over de gesp gezet had. Wat echt een pluspunt is : bovenop de Digital Holsters zit een vakje waar je naamkaartjes kan in stoppen, dat werkt echt handig op zo'n autosalon, waar je om de haverklap een naamkaartje moet achterlaten om extra info te krijgen, en zo staat je naam ook nog eens op de tasjes, een mooi detail.
                  Trouwens, aan de zijkant zit ook nog een klein extra vakje achter een rits, heel handig om allerhande dingetjes in te stoppen.

Het harness zorgt ervoor dat je heupen niet al het gewicht moeten houden, je schouders helpen mee het gewicht te verdelen, wat prima werkt vind ik

Conclusie :
                  Ik heb een hele dag (van 's morgens 7u45 tot 's avonds 19u) met deze combinatie rondgelopen in Parijs, en het enige waar ik last van kreeg uiteindelijk was het gewicht van de camera met flits rond mijn nek (met OpTech strap trouwens), het gewicht van de 2e body met 70-200 lens in de holster was perfect verdeeld, en eigenlijk merk je het zelfs niet. Als je beide body's opbergt heb je totaal nergens last van, een prima oplossing van Think Tank.

Op het harness zitten twee D-ringen, en ik ga dan ook van OpTech de tussenstukjes aankopen die toelaten om de body hieraan vast te maken, dan heb je helemaal niets meer rond je nek hangen.

Je bent natuulijk wel 'breed' met twee dergelijke holster aan je zij, maar je kan ze simpel naar voor of achter schuiven over je riem, wat ik ook gedaan heb tijdens sommige pers conferenties, omdat je gewoon op elkaar gedrukt staat, ik had de riem met harness over mijn t-shirt aangetrokken, en hier dan een hemd los over, dan valt het eigenlijk helemaal niet op weer je mee rond loopt, zeker niet als je de holsters vooraan schuift om ergens tussendoor te geraken.

Ik kan Think Tank zeker aanraden ipv de LowePro TopLoaders, de DH's van Think Tank zijn gewoon smaller, maar toch groot genoeg voor je camera met lens in te steken.

Dit is zeker niet mijn laatste aankoop van Think Tank, nog een lenskoker of twee en ik ben klaar, alleen jammer dat niemand dit merk op stock heeft, en bestellen duurt redelijk lang, ik heb zo'n zes weken moeten wachten op deze set, en de riem is er nog steeds niet.

Maar : zeker de moeite waard

Mark
                  Last edited by LamboCars; 5 oktober 2008, 13:59.

Comment

Hallo,

De DH 40 ( met neergelaten ding ) past daar de 70 200 in met statiefgondel in ?

Groet
                    Marc
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      Hallo,

De DH 40 ( met neergelaten ding ) past daar de 70 200 in met statiefgondel in ?

Groet
                      Marc
                      Nope
                      De statiefgondel zal je er af moeten halen, met een beetje 'wringen' zal het misschien wel passen, maar ik zet liever niet teveel kracht op de body om alles in de DH40 te krijgen, 40D/70-200 2.8 IS met de zonnekap omgekeerd past wel in de DH40 als je de extension opent, maar die gondel zal je er niet op kunnen laten staan vrees ik.

Mark

Comment

Working...
                      X