Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge flits op digitaal toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• analoge flits op digitaal toestel

Ik bezit nog enkele oerdegelijke Metz-flitsers (staafflitser 45CT1 en nog 1 voor op het toestel zelf), echter deze zijn vrij oud en werken nog met een spanning van 250V. Nu heb ik mij bij Konijnenberg laten vertellen dat deze niet te gebruiken zijn op mijn 400D wegens een te hoge spanning.
    Op de site http://digitaljournalist.org/issue0703/tech-tips.html heb ik echter gelezen dat dit toch zou kunnen zonder problemen. Zou iemand die dit eventueel al uitgeprobeerd heeft mij kunnen vertellen of zijn toestel al dan niet ontploft is?
    Indien deze combinatie toch niet mogelijk zou zijn, weet iemand dan een manier om deze toch op mijn toestel te kunnen gebruiken? En dit zowel op het toestel als ernaast (met draad of zonder draad, maakt mij niet uit, heb draad genoeg).
    Heb reeds veel gezocht op het internet, maar nog geen eenduidig antwoord gevonden.
    Hartelijk dank,
    Geert

Re: analoge flits op digitaal toestel

Metz 45CT1 is slechts vanaf serienummer 534 000 veilig te gebruiken op moderne camera's (ook analoge).

Comment

Hi,

Als je geen digitale flits bezit (zelfs geen pop-up in het toestel), dan koop je de allergoedkoopste(veilige) opzetflits die je kan vinden voor jouw toestel, zelfs tweedehands. Belangrijk is wel dat je hem van het onderwerp weg kan richten. Voor < 20 euro moet je gesteld zijn.

De analoge flitsen voorzie je van die slave cellen die je in Hong Kong voor een prikje bestelt.
      Opletten op welke manier er contact wordt gemaakt tussen flits en cel, een centraal contactpunt is aan te bevelen.

De rest is lagere school wiskunde via het richtgetal. maar als je Metz 45 hebt is dat kat in bakkie.

Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Hi,

Als je geen digitale flits bezit (zelfs geen pop-up in het toestel), dan koop je de allergoedkoopste(veilige) opzetflits die je kan vinden voor jouw toestel, zelfs tweedehands. Belangrijk is wel dat je hem van het onderwerp weg kan richten. Voor < 20 euro moet je gesteld zijn.

De analoge flitsen voorzie je van die slave cellen die je in Hong Kong voor een prikje bestelt.
        Opletten op welke manier er contact wordt gemaakt tussen flits en cel, een centraal contactpunt is aan te bevelen.

De rest is lagere school wiskunde via het richtgetal. maar als je Metz 45 hebt is dat kat in bakkie.

Paul.
        Dank voor de reactie.
        Dit was dus ook mijn eerste optie die ik uitgetest heb. Mijn 400D bezit dus wel degelijk een klein flitserke, maar aangezien deze een niet-uitschakelbare-voorflits produceert reageert de slave te vroeg waardoor de slave-flitser reeds afgegaan is voor de eigenlijke foto gemaakt wordt.
        Die lagere school wiskunde is voor rechttoe rechtaan fotografie niet nodig aangezien deze Metz ook een automatische stand heeft. En voor complexere situaties maak ik gebruik van mijn al even oude Lunasix F om het benodigde diafragma in te stellen.
        En wat betreft Hong Kong: sinds mijn VISA-rekening ooit eens volledig is geplunderd, heb ik deze opgezegd zodat ik geen aankopen meer via internet kan doen.

@ PolParasol,
        Dit serienummer had ik dus ook teruggevonden op internet, vandaar dat ik deze nog niet heb durven gebruiken. Maar ik zoek dus een manier om dit toch te doen.

Groeten,
        Geert

Comment

Een flitsblokje kan je ook in de betere fotozaken afhalen, hier bb
          http://www.foto-rubens.be/5683/fotor..._Flash_Trigger.

Bij nikon kan je de interne flitser op manueel zetten en dan krijg je geen voorflits, of dit ook zo bij Canon is weet ik niet maar ik vermoed van wel

Groetjes
          Frans
          Nikon

Comment

Wein Products Inc. develops filterless air purifiers that actually work! Our air purification system helps allergy and asthma sufferers, as well as extra sensitive groups, breath more easily when traveling, going to appointments or at home. We are a U.S. company and have been developing innovative technologies since 1964. We take great pride in the quality and effectiveness of our products.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Dank u, Dat is exact wat ik zocht.
              Nu nog een adres in Belgie (of het zuiden van Nederland) zoeken.
              Groeten,
              Geert

Comment

Working...
              X