Ik vraag me af welke CF kaart ik het beste kan kopen voor de Canon 40D. Is een Sandisk Extreme III goed genoeg of kun je beter een Extreme IV nemen aangezien die sneller is. Want de prijzen verschillen nogal enorm. En gebruikt de 40D ook die snelheid? En kunnen in de 40D ook UDMA kaarten gebruikt worden?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 40D welke CF
Collapse
X
-
-
Re: Canon 40D welke CF
Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk berichtIk vraag me af welke CF kaart ik het beste kan kopen voor de Canon 40D. Is een Sandisk Extreme III goed genoeg of kun je beter een Extreme IV nemen aangezien die sneller is. Want de prijzen verschillen nogal enorm. En gebruikt de 40D ook die snelheid? En kunnen in de 40D ook UDMA kaarten gebruikt worden?
2) 40 D is enkel CF
-
Eigenlijk maakt de snelheid van de kaart niks uit, aangezien je fototoestel buffert. Als het wegschrijven iets langer duurt, so be it. Dit gaat je helemaal niet beperken, tenzij je heel veel mitrailleert, waardoor de buffer zou kunnen vol raken.
Waar het misschien wel iets uitmaakt is bij het transfereren naar je pc, wat bij een goedkope/trage kaart iets langer zou kunnen duren.Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140
Comment
-
er is bij testen wel degelijk een verschil in de prkatijk, afhankelijk van grootte en merk van de kaart (hoe raar ook misschien).
Er is een website die dat test... CF speed database: http://robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
Ik heb Lexar UDMA's gekocht voor mijn 40D, en dat komt nu goed van pas want ik heb sinds het krokusverlof een 5DII... er speelt dus meer mee dan alleen de theoretische mogelijkheden.Last edited by Yourt; 25 april 2009, 20:54.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Zelfs de Ultra II is ruim snel genoeg voor een 40D, alleen als je de interne buffer volledig opgebruikt hebt zal je met een sneller kaartje iets meer foto's per seconde kunnen maken dan met het tragere kaartje.
Pas na 75 jpeg-foto's in de hoogste kwaliteit tegen 6,5 foto's per seconde zal er een heel klein verschil zijn tussen een Ultra II en een Extreme III.
In de 40D heb ik altijd Ultra II kaartjes gebruikt, in de 1D zit nu een Extreme III.
Geef dus niet meer geld uit dan nodig, in de winkel verkopen ze liefst het allerduurste kaartje, daar verdienen ze meer aan.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Inderdaad Sandisk Extreme IV = extreme dure overkill op 40D + Ebay vol namaak.
Ik heb 2 Transcends 2x 8GB 133x van de officiële site gekocht
Betaalbaar en gaat tot maximale schrijfsnelheid van m'n 40D, zal later misschien wel ooit es snellere kaartjes kopen als de opvolger van m'n 40D sneller is en als ik het effectief nodig heb...
Comment
-
Theeft geen nut om heeeeeel dure kaarten te kopen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk berichtTheeft geen nut om heeeeeel dure kaarten te kopen:
http://www.robgalbraith.com/bins/cam...?cid=6007-9257
En zoals ODB zegt: de camera buffert, en als je niet in serie mitrailleert (aankomst avn een horde wielrenners die je "op de streep" wil hebben), heb je meestal geen probleem. Maar als je het kan betalen, kies dan toch maar ineens voor UDMA en 4 GB minstens...
Trouwens, bij aanbieder x kost je dat:
Lexar Pro Compactflash 4gb 300x UDMA 54,95 €
Sandisk CF Ultra II 2gb 24,95 €
Sandisk CF Extreme III 2gb 29,95 €
Sandisk CF Extreme III 4gb 39,95
Uitgerekend per GB komt dat op 13,7375 / 12,475 / 14,475 / 9,2375
Extreme III per 4GB is goedkoopste, maar de 2 GB versie komt per GB duurder uit dan de UDMA Lexar die de snelste van deze kaarten is.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
Comment