Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis zonnekappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis zonnekappen

    Ik was op dpreview door de lens-fora aan het bladeren en daar kwam ik ineens op deze link uit : http://www.lenshoods.co.uk/

    Hier kan je gratis zonnekappen afdrukken en ineen steken voor een heel gamma lenzen

    Denk niet dat iemand dit ooit zal gebruiken maar vond het wel leuk om deze te delen
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Gratis zonnekappen

    Het is wel grappig om die zelf te maken, maar stevig zijn ze nu niet bepaald. Ik heb die 2 jaar geleden eens gemaakt voor mijn kitlens en telkens als ik zoomde viel de "zonnekap" eraf. Na een dag zaten er zoveel scheuren en plooien in, dat het net leek of ik er gewoon een prop papier had rond gewikkeld.

    Comment


    • #3
      Re: Gratis zonnekappen

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      Ik was op dpreview door de lens-fora aan het bladeren en daar kwam ik ineens op deze link uit : http://www.lenshoods.co.uk/

      Hier kan je gratis zonnekappen afdrukken en ineen steken voor een heel gamma lenzen

      Denk niet dat iemand dit ooit zal gebruiken maar vond het wel leuk om deze te delen
      Hehehe ik ken deze link reeds een tijdje...Goed he.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Gratis zonnekappen

        Ik ben er ooit in geslaagd om zo'n zonnekap in aluminium "uit te knippen" voor op m'n 50mm lens (naderhand volledig matzwart geverfd).
        Deze heb ik dan op een oude Cokin filter ring bevestigd om alzo op mijn 50mm lens te schroeven.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Gratis zonnekappen

          klinkt anders wel nuttig aangezien ik naar een systeem op zoek ben om op de trein door het raam te fotograferen. probleem is dat pl filter geen betaalbare optie is (toch niet die geen lichtverlies geeft). Dus was ik aan een soort supergrote zonnenkap aan het denken.

          edit: ik denk dat ik een voor een matzwart A3'tje ga kijken en zelf iets ineen knutsel
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment

          Working...
          X