Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over studiofotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje over studiofotografie

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Flair
    Hier ligt een boekske dat "flare" noemt
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

zo gaat het ook...
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Flair
        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Hier ligt een boekske dat "flare" noemt
        Zolang 'n mens 't uitgelegd krijgt hee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
          Voor alle duidelijkheid heb ik wel een flitsmeting, alleen ik vind de meting die hij aangeeft veel te overbelicht. als ik dit in stel (ik werk uiteraard op de M-stand) wat de meter geeft, wordt de foto behoorlijk overbelicht. Ik meet wel goed, meter gericht naar de camera van het onderwerp af.
          Vandaar dat ik denk dat het witte plafond een doorn in het oog is en veel reflectie geeft en meer licht geeft om een of andere reden?
          Ik heb de elinchrom 3 x RX600, deze set kan ook op vrij laag vermogen ipv 600 watt.
          Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
          En ja ik weet dat je in een studio werkt niet aan de hand van de sluitertijd maar diafragma.

En ik wil ook op F2.8 met een iso van 100 kunnen werken. Maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat de foto's dan zwaar overbelicht worden. En ik het vermogen van de flitser niet meer lager kan zetten.

In het geval van de vraag waarom ik de 600 watt set genomen heb ipv een lagere watt set. Ik wil er ook buiten mee kunnen werken en in grotere ruimtes waar je de 600watt nodig hebt.
          Plaats eens wat fotos ... dat maakt al veel duidelijk
          - eentje die "overbelicht" is maar met de juiste settings volgens de lichtmeter
          - eentje van de "setup" zodat we zien waar en hoe je lichten staan
          - eentje die volgens jou beter belicht is

Laat overal ook de exif erin aub en vermeld de power settings van de flisters.

Mss geeft dit betere en gerichtere tips :-)

Greetz,
          TravelToy

BTW ... ik meet altijd naar de lichtbron toe ... niet naar de kamera toe ... mss eens proberen of dit beter werkt
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

In het 2de hands hoekje op dit eigenste forum was er zelfs iemand die een zwart doek te koop heeft als ik me niet vergis...

Comment

Working...
            X