Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
zo gaat het ook...
De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Voor alle duidelijkheid heb ik wel een flitsmeting, alleen ik vind de meting die hij aangeeft veel te overbelicht. als ik dit in stel (ik werk uiteraard op de M-stand) wat de meter geeft, wordt de foto behoorlijk overbelicht. Ik meet wel goed, meter gericht naar de camera van het onderwerp af.
Vandaar dat ik denk dat het witte plafond een doorn in het oog is en veel reflectie geeft en meer licht geeft om een of andere reden?
Ik heb de elinchrom 3 x RX600, deze set kan ook op vrij laag vermogen ipv 600 watt.
Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
En ja ik weet dat je in een studio werkt niet aan de hand van de sluitertijd maar diafragma.
En ik wil ook op F2.8 met een iso van 100 kunnen werken. Maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat de foto's dan zwaar overbelicht worden. En ik het vermogen van de flitser niet meer lager kan zetten.
In het geval van de vraag waarom ik de 600 watt set genomen heb ipv een lagere watt set. Ik wil er ook buiten mee kunnen werken en in grotere ruimtes waar je de 600watt nodig hebt.
Plaats eens wat fotos ... dat maakt al veel duidelijk
- eentje die "overbelicht" is maar met de juiste settings volgens de lichtmeter
- eentje van de "setup" zodat we zien waar en hoe je lichten staan
- eentje die volgens jou beter belicht is
Laat overal ook de exif erin aub en vermeld de power settings van de flisters.
Mss geeft dit betere en gerichtere tips :-)
Greetz,
TravelToy
BTW ... ik meet altijd naar de lichtbron toe ... niet naar de kamera toe ... mss eens proberen of dit beter werkt
Comment