Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP recycko batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP recycko batterijen

Wat is nu juist het verschil met deze GP Recycko 2100 mAh batterijen, tegenover de GP NIMH 2700 mAh batterijen.

Die Recycko batterijen zouden na één jaar nog 85% van hun capaciteit hebben, maar wat zijn de eventuele nadelen aan deze batterijen, kunnen deze kortstondig evenveel stroom leveren als een NIMH batterij, en bij eventueel lekken, bevatten deze dan meer agressive stoffen als een NIMH batterij.

Re: GP recycko batterijen

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wat is nu juist het verschil met deze GP Recycko 2100 mAh batterijen, tegenover de GP NIMH 2700 mAh batterijen.

Die Recycko batterijen zouden na één jaar nog 85% van hun capaciteit hebben, maar wat zijn de eventuele nadelen aan deze batterijen, kunnen deze kortstondig evenveel stroom leveren als een NIMH batterij, en bij eventueel lekken, bevatten deze dan meer agressive stoffen als een NIMH batterij.
    Ik volg deze, want ik wou er net een paar reeksen van bestellen. Maar inderdaad, ieder voordeel heeft z'n nadeel - ik ben wel nieuwsgierig naar het nadeel van deze 'veelbelovende' batterijen...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

NiMH batterijen lekken niet ook niet de "Eneloop" types. Het enige zichtbare verschil is dat ze een lagere capaciteit hebben. Ik heb hier verschillende setjes in gebruik o.a. in speelgoed (voor de kids) en de batterijen werken nog steeds zelfs na verschillende maanden ongebruikt te zijn. Met gewone NIMH's kan je telkens na een paar weken al terug gaan herladen. In mijn flits zitten er ook 4 sedert januari en toen een 50-tal foto's gemaakt met deze en daarna de flits niet meer gebruikt tot nu zaterdag. Terug een 30-tal foto's gemaakt en batterijen zijn nog steeds niet plat.

Wel geladen met een Maha 9000 lader.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Wel geladen met een Maha 9000 lader.
        Ik wou net zeggen!
        Ik heb onlangs mijn oude 2300 mah batterijen gekalibreed met de oude Maha C-9000 lader en ik haalde er 600 flitsen mee ipv 300 met mijn 2700mah GP batterijen.

Een goede lader is denk ik belangrijk dan goede batterijen. Als je goede batterijen hebt maar een slechte (snel) lader dan haal je er minder uit dan relatief oude batterijen (1800mah) die je elke keer met een goede lader oplaad.

Zo kwamen mijn gp 2700 batterijen nooit boven de 1200mah met een 1 uurslader
        Last edited by Aestiva; 24 april 2009, 09:30.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik volg deze topic ook met aandacht. Ik gebruik AA's in de grip van mijn D300/D700, en momenteel zijn dat GP van 2700 mAh. Ik gebruik een relatief trage GP lader, maar ben toch niet volledig tevreden met de autonomie. Ik overweeg daarom een overstap naar die Recycko's, maar een betere lader zou misschien ook soelaas brengen?

Een beetje OT, maar ik heb net de beiden polen van alle batterijen gepoetst, en merk toch dat ze het hierdoor een stuk langer uithouden.

Comment

Met de Maha MH-C9000 kan je de werkelijke capaciteit van de accu's testen, als er een defecte accu in een pakketje steekt, dan zal daardoor de bruikbare capaciteit van het hele pakket flink verminderen.
            Zo had ik een setje accu's dat nog maar een jaar oud was, en waarvan er één accu bijna geen capaciteit meer leverde. Ik dacht dat mijn flitser defect was, maar met de GP Recyko-accu's maak ik nu zelfs veel meer foto's dan vroeger met accu's van een grotere capacteit (de opgave van de fabrikant was toch hoger).

Ik heb pas nog accu's gekocht die een capaciteit van 2900mAh zouden moeten hebben, maar die hebben volgens de Maha-lader maar een werkelijke capaciteit van ongeveer 2350mAH. De GP Recyko's leveren 2050 tot bijna 2100mAh (dat is ook wat de fabrikant opgeeft), het verschil is dus niet heel erg groot, maar de Recyko's hebben wel het voordeel dat er na een paar maanden nog stroom opzit, en dat kan bij gewone nikkel-metaalhydride accu' wel eens een probleem zijn.

Met een betere lader (De Maha dus) kan je de versleten accu's herkennen, maar door ze een paar keer te Refreshen krijg je meestal ook terug een grotere capaciteit dan wanneer je ze laadt met een gewone lader.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Met de Maha MH-C9000 kan je de werkelijke capaciteit van de accu's testen, als er een defecte accu in een pakketje steekt, dan zal daardoor de bruikbare capaciteit van het hele pakket flink verminderen.
              Zo had ik een setje accu's dat nog maar een jaar oud was, en waarvan er één accu bijna geen capaciteit meer leverde. Ik dacht dat mijn flitser defect was, maar met de GP Recyko-accu's maak ik nu zelfs veel meer foto's dan vroeger met accu's van een grotere capacteit (de opgave van de fabrikant was toch hoger).

Ik heb pas nog accu's gekocht die een capaciteit van 2900mAh zouden moeten hebben, maar die hebben volgens de Maha-lader maar een werkelijke capaciteit van ongeveer 2350mAH. De GP Recyko's leveren 2050 tot bijna 2100mAh (dat is ook wat de fabrikant opgeeft), het verschil is dus niet heel erg groot, maar de Recyko's hebben wel het voordeel dat er na een paar maanden nog stroom opzit, en dat kan bij gewone nikkel-metaalhydride accu' wel eens een probleem zijn.

Met een betere lader (De Maha dus) kan je de versleten accu's herkennen, maar door ze een paar keer te Refreshen krijg je meestal ook terug een grotere capaciteit dan wanneer je ze laadt met een gewone lader.

Ik heb nu ook die Maha c9000-lader aangeschaft. Werkelijk fantastische lader en zeer degelijk gebouwd, geen speelgoed

Van de recyco's batterijen heb ik ook een paar setjes in gebruik, maar in vergelijking tot de klassieke GP-batterijen vind ik dat de klassieke GP's meer 'Kracht' geven. Ik beweer niet dat ze langer meegaan, maar als beide sets pas zijn opgeladen, en je stop ze in een flitser (SB800) dan laden de klassieke gp's de flitser sneller op, je voelt dat ze meer kracht hebben, ik heb nog geen testen gedaan over het aantal flitsen per set, maar ik voel duidelijk dat de klassieke GP's krachtiger zijn(zelfs de oude 1800mAh versies)

Comment

Het is wel opletten geblazen met de prijzen van de 'eneloop' types. Ik zag vorige week de 'Infinium' van Panasonic (4xAA) aan meer dan €20 geprijsd hier in de buurt (Lanaken); donderdag kwam ik in de Mediamarkt in München en kocht daar het equivalente type 'CycleEnergy' van Sony voor €11,99 voor 4xAA en 2xAAA.

De liefhebbers die niet te ver van de Duitse grens wonen kunnen dus eens in Aachen gaan kijken of daar dezelfde actie loopt!

Heb trouwens ook de 9000 van Maha en ben hier meer dan tevreden mee. Heb al heel wat doodverklaarde NiCad opnieuw tot leven kunnen wekken.

Comment

Ik heb vorig jaar een intelligente Memorex lader gekocht in de Makro (ook snellader). Daar laad ik mijn GP recyko's op in +/- 1 uur. Tot nu toe geen problemen en de set is toch al een jaar oud. Wat me ook opvalt is dat die Recyko's langer hun capaciteit houden dan de GP 2700 niettegenstaande hun grotere capaciteit.
                  Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
                    Het is wel opletten geblazen met de prijzen van de 'eneloop' types. Ik zag vorige week de 'Infinium' van Panasonic (4xAA) aan meer dan €20 geprijsd hier in de buurt (Lanaken); donderdag kwam ik in de Mediamarkt in München en kocht daar het equivalente type 'CycleEnergy' van Sony voor €11,99 voor 4xAA en 2xAAA.

De liefhebbers die niet te ver van de Duitse grens wonen kunnen dus eens in Aachen gaan kijken of daar dezelfde actie loopt!
                    Je kan ze ook in Nederland bestellen voor 11,95 euro:
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Je kan ze ook in Nederland bestellen voor 11,95 euro:
                      http://top-qbatterijen.nl/GP_RECYCO_...N_art_176.html
                      Dat klopt, maar ginder had ik er nog twee AAA's (800 mAh) extra bij voor dezelfde prijs!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Ik heb nu ook die Maha c9000-lader aangeschaft. Werkelijk fantastische lader en zeer degelijk gebouwd, geen speelgoed

Van de recyco's batterijen heb ik ook een paar setjes in gebruik, maar in vergelijking tot de klassieke GP-batterijen vind ik dat de klassieke GP's meer 'Kracht' geven. Ik beweer niet dat ze langer meegaan, maar als beide sets pas zijn opgeladen, en je stop ze in een flitser (SB800) dan laden de klassieke gp's de flitser sneller op, je voelt dat ze meer kracht hebben, ik heb nog geen testen gedaan over het aantal flitsen per set, maar ik voel duidelijk dat de klassieke GP's krachtiger zijn(zelfs de oude 1800mAh versies)
                        Bedankt voor de info Ik ga op korte termijn 2 van die Maha's bestellen

MVG,
                        Last edited by frank207be; 15 april 2009, 21:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Bedankt voor de info Ik ga op korte termijn 2 van die Maha's bestellen

MVG,
                          Heb de mijne vandaag binnengekregen , en ik heb hem dadelijk aan het werk gezet
                          Groeten ,

VDS Digit@l
                          Rohnny
                          Groeten , VDSDigit@l

Comment

<Off-topic>
                            Toch grappig hoe quasi elke vraag over AA/AAA batterijen de dag van vandaag ontaard in een pleido voor de Maha laders. Sinds midden 2007 heb ik tot mijn grote tevredenheid een C801D en een C9000 staan, en heb ik onmiddellijk een grote hoeveelheid Maha PowerEx batterijen bijgekocht. Dit zijn misschien geen LSD batterijen, maar ze komen toch in de buurt. Sinds ik die gebruik voelt het alsof er een kleine kerncentrale in de D300 zit. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn objectieven meer licht doorgeven. just kidding</off-topic> LSD staat hier voor Low Self Discharge

Wat die Recyko's betreft, die zitten in dezelfde klasse als de Maha Imedion, Sanyo Eneloop, Uniross Hybrio, enz. Hier vind je meer info over L.S.D. batterijen: http://en.wikipedia.org/wiki/Low_sel...e_NiMH_battery
                            Er staat onderaan een lange lijst van fabrikanten en de overeenkomstige types. Het artikel vermeldt de lage interne weerstand als de reden voor de lage zelfontlading. Dat is niet helemaal correct. De zelfontlading is het gevolg van de chemische processen in de batterijen, vermoedelijk hebben de aanpassingen aan deze batterijen tot gevolg dat ook de interne weerstand profiteert. Hoe lager die weerstand hoe minder verlies. Er is nog een extra voordeel aan verbonden: de interne weerstand bepaalt hoeveel stroom een batterij kan leveren, en hoeveel spanningsval er zal zijn bij het ontrekken van een hoge stroom. Hoe lager de weerstand hoe hoger de stroom kan zijn, en hoe minder spanningsval. Zo een LSD'tje (can't resist using the name ) zal dus een stabielere klemspanning vertonen, ook onder het leveren van hoge stromen en bij lage restcapaciteit.

Een goeie 2100 mAh met lage zelfontlading en lage interne weerstand zal in de praktijk beter presteren dan bvb een minder kwalitatieve 2500 en 2700 mAh gewone NiMH. Dit is zeker het geval als je de batterijen een paar dagen laat liggen. Mijn ervaring is dat de PowerEx 2700 mAh, hoewel gewone NiMH, echter ook heel goed presteren, ze bereiken allemaal op z'n minst de aangeduide capaciteit en dit bij klemspanningen die tot 2500 mAh boven de 1,1V liggen (belangrijk voor veel toestellen), ook bij hoge ontlaadstromen. Mijn veronderstelling is dat deze dus ook al aanpassingen ondergaan hebben waardoor de interne weerstand lager ligt met alle positieve gevolgen vandien.

Maar: de batterijen moeten natuurlijk geladen worden, en dat laadproces is niet zo eenvoudig als je soms zou denken. Het is net als bij de mens: als we ons niet verzorgen en junk binnennemen, gaan ons prestaties achteruit. Bij batterijen is dat niet anders.

Comment

Ik gebruik de Memorex Pro1geniux lader, idem aan de Maha MH-C9000 waar ik trouwens heel tevreden over ben.

Maar mijn vrees is dat deze Recycko batterijen agresieve stoffen zouden bevatten, en korstondig minder stroom leveren, wat bij een flits toch wel belangrijk is.
                              Last edited by Guest42; 16 april 2009, 18:41.

Comment

Working...
                              X