Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP recycko batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GP recycko batterijen

Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
    Tijdelijk niet meer beschikbaar wegens de hoge vraag

Waar kan ik de lader, samen met 20 oplaadbare batterijen, voor een mooi prijsje kopen in het Gentse (Mediamarket) ?

Kies ik voor Strobisme best voor de krachtige conventionele 2700 mah of voor het type Recyko? De mate van zelfontlading over lange duur is voor mij minder belangrijk...
    gotron of het oude radio-ohm eens bellen in Gent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
      Tijdelijk niet meer beschikbaar wegens de hoge vraag
      Niet uit voorraad leverbaar inderdaad , levering rond 5 juni, dan zijn er weer nieuwe.

Comment

Iemand ervaring met deze lader : Maha Powerex MH-C800S of de Maha Powerex MH-C808M
        Last edited by Franciskine; 16 mei 2009, 08:46.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Prima laders, met refresh en langzaamlaad optie en indicatie hoe vol batterij is. Beide wel eens getest. De MH-C808M is overigens GROOOT.
          MH-C801D is ook interessant, zelfde als MH-C800S een 8-bank lader maar dan 2 ampere, oftewel een Eneloop in 1 uur vol ipv 2 uur voor de HM-C800S.

Comment

Hallo

deze week in de Makro de Memorex equivalent van Maha gekocht : Pro 1 Geniux. Ondertussen een test gedaan van mijn arsenaal batterijen : Duracell 2500 en 2650 mAh.
            Tot mijn verbazing hadden alle batterijen ca 90 % capaciteit : resp 2330 en 2500 mAh en lagen ze per set max 5 % uit elkaar. Ik heb deze nochtans sinds het begin (enkele sets reeds jaren) met een Duracell 1h lader opgeladen. Deze waren na het laden steeds zeer warm en ik vreesde voor meer schade. Valt dus al bij al bijzonder goed mee.

De Memorex lader is niet goedkoop (ca 69 EUR) - stock zat bij de Makro Eke - maar kan wat meer dan een gewone lader en kan persoonlijk per batterij worden ingesteld. De analyse valt wat tegen : ca 8 uur nodig om de cyclus uit te voeren (laden, ontladen en heropladen + rusttijden). Indien je veel batterijen moeten laden (voor mij per week ca 20 batterijen) is dit zo niet echt haalbaar. Ik doe dus verder met de snellader en zal deze om de drie maanden eens met de trage recycling-cyclus laden.

groet
            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

Mijn gewone GP batterijen stilletjesaan aan het vervangen door Recyko.
              Zopas 8 x AAA 820mAh + 8 x AA 2100mAh aangekocht aan 31,00 euro, verzending inbegrepen.
              Ik ben benieuwd naar het resultaat, daar die gewone GP's toch niet je dat zijn.

Comment

hallo allemaal,

Kan er mij iemand een goei tip geven waar ik online zo'n Maha-lader kan kopen?
                En wat kies ik van batterijen? die GP Recyko of GP NIMH 2700mAh?

ter info: Ik gebruik mijn flitser SB900 niet dagelijks (lees: enkele x per maand) dus ligt mijn flitstoestel meer in de kast dan aan :-((

alvast bedankt!
                groetjes

Stéphanie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphanie D Bekijk bericht
                  hallo allemaal,

Kan er mij iemand een goei tip geven waar ik online zo'n Maha-lader kan kopen?
                  En wat kies ik van batterijen? die GP Recyko of GP NIMH 2700mAh?

ter info: Ik gebruik mijn flitser SB900 niet dagelijks (lees: enkele x per maand) dus ligt mijn flitstoestel meer in de kast dan aan :-((

alvast bedankt!
                  de maha-lader kan je al verkrijgen bij gotron in aalst
                  waarschijnlijk in de betere electronica-speciaalzaken rond brugge zal je die ook wel vinden maar weet er daar geen

voor de batterijen kan ik je nog geen info geven maar ik vermoed dat de reycko's interessanter gaan zijn
                  ik heb een setje batterijen gekregen bij mijn flitser en die zijn specifiek voorzien voor flitser en maar 2100 mAh maar gaan toch langer mee dan mijn gewone GP 2700's
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    de maha-lader kan je al verkrijgen bij gotron in aalst
                    waarschijnlijk in de betere electronica-speciaalzaken rond brugge zal je die ook wel vinden maar weet er daar geen

voor de batterijen kan ik je nog geen info geven maar ik vermoed dat de reycko's interessanter gaan zijn
                    ik heb een setje batterijen gekregen bij mijn flitser en die zijn specifiek voorzien voor flitser en maar 2100 mAh maar gaan toch langer mee dan mijn gewone GP 2700's
                    Zouden voorbeeld de Maha Imedions 2100 mAh of Sanyo Eneloop dan langer meegaan in mijn geval?
                    Ik kan hier in Brugge inderdaad misschien gewoon naar een electronica zaak gaan. Maar ik wou eens de luiaard uithangen en gewoon online kopen want ken dat, dan rij je van de ene winkel naar de andere opzoek naar wat je wil en verlies je veel tijd...

thanks voor je antwoord
                    groetjes

Stéphanie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphanie D Bekijk bericht
                      Zouden voorbeeld de Maha Imedions 2100 mAh of Sanyo Eneloop dan langer meegaan in mijn geval?
                      Ik kan hier in Brugge inderdaad misschien gewoon naar een electronica zaak gaan. Maar ik wou eens de luiaard uithangen en gewoon online kopen want ken dat, dan rij je van de ene winkel naar de andere opzoek naar wat je wil en verlies je veel tijd...

thanks voor je antwoord
                      de batterijen zullen de anderen op moeten antwoorden vrees ik
                      nog niet zoveel ervaring mee
                      moet me trouwens zelf nog die maha-lader aanschaffen :d

voor online te kopen gewoon eens googlen
                      of hier in de reacties kijke, staan ook wel een paar links tss :d
                      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik wil hier geen reclame maken maar ik heb zoeven de nieuwsbrief van eleshop.nl ontvangen..

Ze bieden de Maha aan voor 49,95 oid en samen met 8 van die imedion batterijen (2100mAh eneloop tech) voor 10 euro meer ...
                        enkel FYI

PS ik heb mijn lader daar gekocht, snelle en correcte afhandeling FWIW

Comment

kijk eens op conrad.be bij de voltcraft? laders ;-)

Last edited by Jer0en; 27 november 2009, 13:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Ik wil hier geen reclame maken maar ik heb zoeven de nieuwsbrief van eleshop.nl ontvangen..

Ze bieden de Maha aan voor 49,95 oid en samen met 8 van die imedion batterijen (2100mAh eneloop tech) voor 10 euro meer ...
                            enkel FYI

PS ik heb mijn lader daar gekocht, snelle en correcte afhandeling FWIW
                            erg bedankt, ik kijk daar eens!

misschien een héle domme vraag, is een Maha c900 hetzelfde als een Memorex pro1geniux?
                            groetjes

Stéphanie

Comment

geen domme vraag ... die zijn, vreemd genoeg, gelijk. ander? merk zelfde lader

Comment

Ik heb de Maha hier gekocht:
                                De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.

Nu hebben ze tijdelijk een speciale aanbieding met tasje + 8 AA accu's.
                                Je kan de lader ook bestellen zonder die "opties".

De GP Recyko's heb ik hier gekocht:

Daar zijn ze heel wat goedkoper dan in de meeste winkels in Belgie.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X