Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie weet raad over tussenringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie weet raad over tussenringen

Ik sta op punt om een Canon EF 25 II Tussenring 25mm te kopen maar op het net heb ik ook weer een artikel gelezen over de Kenko Extension Tube Set DG Canon. Nu weet ik het niet meer wat te doen. De bedoeling is dat ik met mijn sigma macro 70mm nog betere close-up kan nemen. Maar tevens wil ik ook met mijn Canon 75-300 nog dichter bij de objecten kunnen komen. Golftoernooien, natuurfotografie wie kan me hier je juiste raad in geven?
    Nog even dit, wanneer ik mijn tele 75 - 300 plaats krijg ik dan 150 - 600?
    Last edited by PeterBuytaert; 9 april 2009, 22:14.
    Canon 350D & 400D & 400D/Sigma 24-70 1:2,8 EX/DG/Canon 28 - 200 Ultrasonic 0,45m/1,5ft / Sigma 70 mm 1:2,8 DG Macro/Sigma 80-400 1:4,5-5,6 APO DG/Imac 24" /Macbook Unibody/Canon Pixma 5000

Re: wie weet raad over tussenringen

Een tussenring is een leeg buisje wat je tussen de camera en de lens plaatst zodat de minimale scherpstel afstand kleiner wordt dus handig voor makro en niet voor golftoernooien, want het verandert niks aan de brandpuntsafstand van je lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

beste peter,

zoals hjanssen al zei : een tussenring zorgt er voor dat je van dichterbij kan scherpstellen dan normaal met je lens.
      wat jij bedoelt met je 75-300 is een extender en daar is die lens hoedanook niet geschikt voor : je verliest autofocus, scherpte & 2 stops lichtsterkte...

Wat betreft welke tussenringen je koopt : die Kenko set is erg goed en daar heb je voor ongeveer hetzelfde geld als de Canon veel meer ringen
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        beste peter,

zoals hjanssen al zei : een tussenring zorgt er voor dat je van dichterbij kan scherpstellen dan normaal met je lens.
        wat jij bedoelt met je 75-300 is een extender en daar is die lens hoedanook niet geschikt voor : je verliest autofocus, scherpte & 2 stops lichtsterkte...

Wat betreft welke tussenringen je koopt : die Kenko set is erg goed en daar heb je voor ongeveer hetzelfde geld als de Canon veel meer ringen

Ook hier goede ervaringen met Kenko tussenringen. Werken perfect aan een fractie van de prijs van een canon of nikon setje !

Comment

Working...
        X