Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij voor de 1D markII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterij voor de 1D markII

ik zit met een probleem

de huidige batterij die bij een markII zit, is waardeloos geworden.
    ik vroeg me af als ik een een niet merkgebonden batterij zou kopen of een originele
    want die originele kost wel 135 euro en dat vind ik enorm veel en een replica kost tussen de 40-50 euro

ook aanraders van merken ?
    J
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Re: batterij voor de 1D markII

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
    ik zit met een probleem

de huidige batterij die bij een markII zit, is waardeloos geworden.
    ik vroeg me af als ik een een niet merkgebonden batterij zou kopen of een originele
    want die originele kost wel 135 euro en dat vind ik enorm veel en een replica kost tussen de 40-50 euro

ook aanraders van merken ?
    J
    wat ik altijd deed:

mijn oude batterij bijhouden, koppelstukje ervan vijzen
    nieuwe (witte product) batterij kopen en het koppelstuk daarvan vervangen door hetgeen van de originele batterij.
    ik betaalde 35 euro het stuk, en die gingen duizenden foto's mee

meeste merkloze batterijen zijn minstens even goed als de originele, alleen zijn de sluitmechanismen rotslecht (en zeker op vlak van waterdichtheid)
    5DmkIII en wat glas

Comment

en welk merk was dat dan ?
      Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Bij de 1D MKII is het nog een nikkel-metaalhydride accu, als je een beetje handig bent met een soldeerbout is het ook mogelijk om er nieuwe cellen in te zetten, op voorwaarde dat je er kan vinden met dezelfde afmetingen.

Zolang je de + en - juist aansluit kan er niets verkeerd mee gebeuren als je evenveel cellen geberuikt.

Als je ze kan demonteren, dan kan je op zoek naar de juiste nikkel-metaalhydride cellen, en dan ben je véél goedkoper uit.

Nimh-cellen met soldeerlipjes:
        Last edited by Black B@ndit; 10 april 2009, 20:07.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Bij de 1D MKII is het nog een nikkel-metaalhydride accu, als je een beetje handig bent met een soldeerbout is het ook mogelijk om er nieuwe cellen in te zetten, op voorwaarde dat je er kan vinden met dezelfde afmetingen.

Zolang je de + en - juist aansluit kan er niets verkeerd mee gebeuren als je evenveel cellen geberuikt.

Als je ze kan demonteren, dan kan je op zoek naar de juiste nikkel-metaalhydride cellen, en dan ben je véél goedkoper uit.

Nimh-cellen met soldeerlipjes:
          http://shop.conrad.nl/modelbouw/mode...ccu-modelbouw/
          Ik heb mijn originele geopend en heb een batterijgroothandel/invoerder in mijn kennissenkring (dankzij hem kennen we de batterijen van Gold Peak Industries met hun merknaam GP) ... de prijzen van cellen zijn daar een fractie van die van Conrad ... en zelfs dan heeft het geen zin de nodige lipjes te puntlassen aan de cellen ( het gaat niet met cellen met standaardlipjes !! ) daar complete namaakpacks slechts een paar Euro duurder zijn . De standtijd van deze zijn minstens gelijk aan de zogenaamde originele daar NIMh cellen volledig uitgerijpt zijn actueel ... bij Lithium is de spreiding veel groter. Het heeft wel zin de batterijkop van de originele te monteren ... de vergrendeling van de namaak laat na een tijdje door grotere toleranties wel te wensen over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
            en welk merk was dat dan ?
            ebay
            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
            X