Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vette printer of goed labo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vette printer of goed labo

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Iemand die een goed labo in de regio Aarschot-Leuven-Diest kan aanbevelen ?
    In Leuven en omstreken vind je geen betere als Bert Verlinden, nabij het Station

Comment

Re: Vette printer of goed labo

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      In Leuven en omstreken vind je geen betere als Bert Verlinden, nabij het Station
      inderdaad of ook axis in winksele, als het nog professioneler moet (lees op lambda printers)

Als je inderdaad een printer zou kopen om goedkoper te zijn, dan kom je bedrogen uit...
      ik print op een epson R2400 en zou hem niet meer kunnen missen...
      Dit zijn voor mij de redenen:

deadline: ik kan elk moment nog een foto afleveren. hoe vaak is het al niet gebeurd dat ik nog tot op het laatste moment bezig ben en dan zelf nog aan't printen ben tot op de laatste minuut.
      correctie: zit er nog een foutje in, print ik ik gewoon opnieuw
      papier: ik kies m'n papier zelf en heb een keus uit pracktisch alles wat er bestaat (ilford gold fiber silk als't ZW is, of smooth pearl, maar ook epson semi gloss en epson archival matte zijn heel mooi)
      Printen op rol
      Kwaliteit zelf in handen: ik heb indertijd eenzelfde reeks fotos door drie centrales laten afdrukken... Foto.com, Axis en Bert Verlinden... foto.com was een drama ivm juiste kleuren en ZW, Axis en Verlinden waren NIET gelijk, maar goede afdrukken, je vraagt je dan wel af welke de juiste is, m'n scherm was toen nog niet gecalibreerd. Ook als je op een lambda printer print, tenzij je erbij bent, zal de drukker, zelf de foto nog interpreteren en eventueel nog iets bijsturen! Wil je dat?

voila, voor mij reden genoeg om een eigen printer en regelmatig een heel stel dure inktcardridges te kopen...

heb je daarentegen veel tijd en zijn je foto's twee weken klaar voor je ze wilt afleveren, dan kan je alles via een afdrukcentrale doen... maar zoals hierboven reeds gezegdn, niet alle centrales zijn goede centrales...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
      X