Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke manfrotto quick release nodig ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke manfrotto quick release nodig ?

Ik ben van plan om een Manfrotto 055CXPRO4 met een 488 balhoofd.
    Als ik op de Kamera-Express site kijk staat dit balhoofd met verschillende quick releases, tw. RC0, RC2 en RC4.
    Ik heb op internet gezocht naar de verschillen maar behalve het formaat kom ik niet echt verder. De RC4 schijnt de nieuwste te zijn.
    Welke kan ik nu het beste nemen voor een Nikon D300/D700 camera met een 70-200 lens ?

Alvast bedankt.

Re: Welke manfrotto quick release nodig ?

meest gangbare koppeling is wel de RC2.
    dat zijn die met de rechthoekige plaatjes.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Aangezien er helaas niet meer reacties zijn denk ik dan toch maar dat ik voor de RC2 ga. Deze schijnt toch wat vaker gebruikt te worden.

Comment

ik gebruik de RC4 en vind die soms wat groot als hij op de statiefgondel van een lens wordt vastgezet. De RC2 is een pak kleiner. Op de body valt die RC4 wel goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
          ik gebruik de RC4 en vind die soms wat groot als hij op de statiefgondel van een lens wordt vastgezet. De RC2 is een pak kleiner. Op de body valt die RC4 wel goed mee.
          Maar waarom heb jij voor de RC4 gekozen dan ? Kan deze meer belast worden dan de RC2.....

Comment

Zijn ze beide universeel? Passen ze beiden op die statiefkop?

Zelf heb ik de 484 balhoofd en daar zoek ik ook een extra quick release bij.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Het is zo dat je bij manfrotto 3 type plaatjes hebt

RC2 eenvoudigste, en meest voorkomende

RC4 rechthoekig plaatje waarbij de vijs beetje verschoven kan worden om beter evenwicht te krijgen

RC0 dit is een zeshoekig plaatje

Wat het beste is ga ik me niet over uitspreken, maar welk type je nodig hebt hangt af van type aanduiding op balhoofd of driewegkop...

Zie ook Manfrotto kataloog pagina 100
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MennodK Bekijk bericht
                Maar waarom heb jij voor de RC4 gekozen dan ? Kan deze meer belast worden dan de RC2.....
                Gho, niet erg bij nagedacht eigelijk. Ik had een 3-weg kop gevonden voor een goede prijs en die was toevallig een RC4. De positionering van de vijs is wel handig. Je kan er naast de 1/4 ook een 3/8" schroef in steken mocht dat nodig zijn.

Comment

Working...
                X