Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar de juiste flits of instelling.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar de juiste flits of instelling.

Beste mensen,

Ik ben de trotse bezitter van een Nikon D60 en ga nog al eens geregeld naar een verjaardagsfuif en speel ik zo een beetje de fotograaf ter plaatsen . Nu ja, je kan het waarschijnlijk al raden, als je dus een foto neemt in het donker met de standaard flits is het natuurlijk een foto alsof het daglicht is en alle lichteffecten in de zaal verdwijnen . Als ik de flits afzet zijn de foto's ook niet meer echt wat ze moeten zijn, vaak te onscherp. Ik heb ook al heel wat liggen te proberen met mijn instellingen maar vaak zijn de resultaten tevergeefs.

Kunnen jullie mij misschien wat helpen met de keuze van een juiste flist voor het nachtleven of mij op de juiste weg wijzen voor instellingen ?

Alvast bedenkt,
    Groeten Dietger.

Re: Op zoek naar de juiste flits of instelling.

Iets wat je eens kan proberen is je toestel op sluitertijd voorkeuze te zetten, een relatief lange tijd te gebruiken en je flits op rear (2e gordijn) te zetten.
    Het is een beetje zoeken welke de beste sluitertijd is (hangt af van het licht, jou vaste hand en het gebruikte brandpunt). Maar er zijn leuke dingen mee te doen.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Re: Op zoek naar de juiste flits of instelling.

Je iso ook zo hoog mogelijk, dan wordt er meer omgevingslicht meegpakt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X