Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele converter Kenko versus Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele converter Kenko versus Nikon

Of Beter nikon versus alle andere merken?

Heeft iemand ervaring hiermee, wat is het verschil tussen nikon en bv Kenko, Solligor, Tamron, Sigam enz.....

Ik zou 1tje willen kopen voor mijn nikon 70-200 lens, op fullframe vind ik die te kort voor in een zoo. Maar meer mm is te duur om maar enkele keren per jaar te gebruiken.
    Vandaar een converter als optie.

Mijn vraag ligt vooral in het prijsverschil, een nikon kost 385 voor bv 2.0 een gelijkaardig versie van tamron of kenko kost 190.

Graag jullie bevindingen

Greetz
    Sergio
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Re: Tele converter Kenko versus Nikon

De Kenko's passen op de meeste lenzen.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

De kenko Pro reeks werkt heel goed en is wat betreft beeldkwaliteit even goed als de Nikon. Enkel als je werkt met Sigma lenzen durft het wel eens niet werken.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

ik heb een kenko Pro 1.4 en gebruik hem sporadisch op een 70-200mm. Alle functies werken, AF en VR, de kwaliteit is zeker ok voor z'n prijs... Heb ook de Kenko pro 2.0 gehad, doch terug verkocht, ik kreeg er geen scherpe foto's uit in combinatie met m'n 70-200mm.
        Bedenk wel dat je met een 70-200mm en converter een monopod of tripod mee moet nemen naar de zoo..
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
          De kenko Pro reeks werkt heel goed en is wat betreft beeldkwaliteit even goed als de Nikon.
          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          Heb ook de Kenko pro 2.0 gehad, doch terug verkocht, ik kreeg er geen scherpe foto's uit in combinatie met m'n 70-200mm.
          Dat is dus de reden van mijn topic, zo zie je maar dat meningen verschillen
          Ook heb ik gehoord dat de kenko modellen en de tamrons exact dezelfde zijn, en uit dezelfde fabriek komen (Wat op zich wel mogelijk is, zijn wel meer merken die zoiets doen)
          www.sergioprodi.com
          Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

De Nikon TC's zijn solider gemaakt dan de Kenko's maar kunnen enkel gebruikt worden op AF-S telelenzen. Ik weet niet of de optiek verschilt maar een TC is al compromis zodat je aan kwaliteit inboet. Ik zou gaan voor een Nikon.

Voor een 70-200 kan je een 1.4 of 1.7 gebruiken maar een 2.0 zou ik er niet tussen zetten. De 2.0 TC's (nikon of Kenko) presteren enkel goed op lichtsterke primes (200,...., F2.8)
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Er zit weinig verschil in beeldkwaliteit tussen de Nikkor 1.4TC en Kenko 300 Pro 1.4TC. Zelf heb ik de Kenko 1.4TC en de Nikkor 1.7TC en gebruik beide op de 70-200VR en 300/4 AF-S. Het voordeel van de Kenko is dat deze ook met niet AF-S lenzen goed werkt, samenwerking met Sigma en andere merken is erg variabel (soms wel, soms niet).

Als je voor een Nikkor gaat, kun je ook naar de Nikkor TC14E kijken (niet de TC14E-II). Dit eerste is het voorloper model van de laatste en kan vaak 2de hands voor een schappelijke prijs gekocht worden.
              Bodies: Nikon D700, D200
              Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
              Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Working...
              X