Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekkende Aldi-batterij in SB900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera terug van Foto Degreef

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_vervoort Bekijk bericht
    Ik had maandag even gebeld met de fotograaf waar ik m'n toestel en flits gekocht heb, in 2005 of zo...
    Zeg trouwens, een SB900 is toch een nieuw type flitser. Die is toch pas in 2008 op de markt gekomen?
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Re: Lekkende Aldi-batterij in SB900

Ongeacht het merk kan elke batterij gaan lekken.
      Het is aan te bevelen om batterijen en accu's uit de camera te halen wanneer je deze een paar weken niet gebruikt.

Comment

Re: Camera terug van Foto Degreef

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Zeg trouwens, een SB900 is toch een nieuw type flitser. Die is toch pas in 2008 op de markt gekomen?
        Dat is mij ook opgevallen, ik heb er twee SB900 van de eerste levering in België, datum levering, 28/07/2008 TS in 2005

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen_vervoort Bekijk bericht
          @ MarkEL: Bedankt voor de extra toelichting. De huidige waarde van m'n flits zal inderdaad dat bedrag niet meer halen. Ik denk dat ze gekocht is in 2005... Veel succes met je examen :-)
          2005? denk het niet... tenzij het geen SB900 is... zo niet moet hij zelfs nog onder garantie zijn. (alhoewel dat hier niets toe doet)

bron: "Nikon announces Speedlight SB-900 flashgun Tuesday, 1 July 2008 04:00 GMT"
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: Lekkende Aldi-batterij in SB800

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            2005? denk het niet... tenzij het geen SB900 is... zo niet moet hij zelfs nog onder garantie zijn. (alhoewel dat hier niets toe doet)
            Mmmm... sorry daarvoor ik was een beetje nerveus toen ik de thread startte en misschien WIL ik wel een SB900, maar ik HEB een SB800. Mijn excuses voor de verwarring! Volledig mijn schuld...

Vandaag trouwens de flits geprobeerd. de eerste minuten had ik moeite om contact te krijgen met de D70. Die zag de flits niet, of omgekeerd. In elk geval ging de flits in stand by modus, en kreeg ik hem daar niet uit met de ontspanknop. Na wat geduw en zo, en enkele van de flitsvoet verwijderen, kreeg ik plots weer contact, en het is sindsdien niet meer weggevallen. Hopelijk wordt het geen gesukkel met af en toe wel, en dan weer niet... Maar goed... voorlopig dus nog steeds blij...

Koen

Comment

Batterijen er uit halen, flitser openvijzen en alle besmette electronica uitwassen met een borsteltje met Isopropanol alcohol, eventueel ook de draadjes die van je batterijcompartiment komen vervangen, want deze zijn door de capillaire werking besmet tot aan de printplaat. (zie eigenschap capillaire werking http://nl.wikipedia.org/wiki/Capillaire_werking )

Comment

Goedkoop is vaak duurkoop.
                Als ik zo een spullen had stak ik er geen rommel in hoor.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Goedkoop is vaak duurkoop.
                  Als ik zo een spullen had stak ik er geen rommel in hoor.
                  Een dure batterij loopt ook uit als ze leeg is...
                  Waarschijnlijk zat er in het pakketje een slechte batterij (bij dure batterijen heb je ook geen 100% zekerheid dat ze allemaal even goed zijn), en is die dan op korte tijd helemaal leeg geraakt door het grote stroomverbruik van de flitser.
                  Daarna krijgt die lege batterij een negatieve stroom te verwerken omdat de andere batterijen nog wel stroom leveren (de batterijen staan in serie), en op die manier zal de "chemie" in de slechte batterij ervoor zorgen dat die begint te lekken.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Je moet toch ook wel toegeven dat er mensen zijn die telkens er iets nieuw uitkomt dat kopen maar ze dan langs de andere kant gaan kijken op een €.
                    Het is zoiets als een Porche kopen en aan de witte pomp gaan tanken.

Comment

Je moet toch ook wel toegeven dat er mensen zijn die telkens er iets nieuw uitkomt dat kopen maar ze dan langs de andere kant gaan kijken op een €.
                      Wil je daarmee zeggen dat je met een dure auto altijd aan de duurste pomp moet tanken, of dat die anders stuk gaat??

Je kan hier in Belgie de duurste batterijen kopen, en als je pecht hebt, dan lekken die ooit ook wel.
                      BD0338BE

Comment

Het moet weer een merknaam zijn om van kwaliteit te kunnen zijn......

Comment

Ja en dan ?!?
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            in Belgie de duurste batterijen kopen, en als je pecht hebt, dan lekken die ooit ook wel.
                            Maar de vraag is hoe groot is de kans dat we batterijen van een witte product lekken in vergelijking met de kans dat een product van een merknaam lekken?

En de tweede zaak die je je moet afvragen is de witte producten batterijen van de Aldi de ene week van dezelfde leverancier als die van een andere week?

Het kan gerust zijn dat de witte batterijen van de Aldi eigenlijk afgedankte batterijen zijn van Duracel omdat ze ergens van kwaliteit afwijken die men dan goedkoop opkoopt en een ander label op zet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                              Maar de vraag is hoe groot is de kans dat we batterijen van een witte product lekken in vergelijking met de kans dat een product van een merknaam lekken?

En de tweede zaak die je je moet afvragen is de witte producten batterijen van de Aldi de ene week van dezelfde leverancier als die van een andere week?

Het kan gerust zijn dat de witte batterijen van de Aldi eigenlijk afgedankte batterijen zijn van Duracel omdat ze ergens van kwaliteit afwijken die men dan goedkoop opkoopt en een ander label op zet.
                              In alle apparaten die weinig stroom verbruiken (afstandsbedieningen, thermostaat, klok, weerstation, fietsachterlicht...) gebruik ik hier al jaren batterijen van de Lidl, die zijn véél goedkoper dan Duracell batterijen, en ze gaan ook jaren mee zonder uit te lopen. Ik heb ooit ook een pakje alkalinebatterijen van den Aldi gekocht, en daarmee heb ik ook nooit problemen gehad.

Voor de apparaten die wel veel stroom verbruiken heb ik oplaadbare batterijen omdat die op langere termijn veel goedkoper zijn en omdat ze ook beter tegen een groot stroomverbruik kunnen (kleinere inwendige weerstand).
                              En zoals ik al ergens heb geschreven, ik moet de eerste uitgelopen nikkel-metaalhydride accu nog tegenkomen, en ik heb al wel uitgelopen Duracell batterijen gezien (maar die zaten dan al heel lang in een "vergeten" toestel).

Ik ben eigenlijk benieuwd of de topicstarter al wat meer weet over de aansprakelijkheid van Aldi, als leverancier van de defecte batterij(en)...

Als je werkelijk alleen maar Duracell-batterijen wil gebruiken, dan moet je hier eens kijken:

Ik denk niet dat je ergens Duracell alkalinebatterijen kan vinden voor die prijs, en dat type batterij levert dezelfde prestaties als de Duracell's die je hier per vier koopt tegen dezelfde prijs als 10 stuks via die website.
                              Last edited by Black B@ndit; 30 maart 2009, 23:43.
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Wil je daarmee zeggen dat je met een dure auto altijd aan de duurste pomp moet tanken, of dat die anders stuk gaat??
                                Neen dat wil ik niet zeggen, ik wil alleen maar zeggen dat men vaak bergen geld uitgeeft om uit te pakken maar dat men van de andere kant op een €centje gaat kijken.
                                bv Hoeveel zouden er niet zijn die een duur objectief hebben en daar ronduit een rommel filter op hebben zitten juist omdat ze daar zo op hebben bezuinigd.
                                Last edited by Sus; 1 april 2009, 16:15.

Comment

Working...
                                X