Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend vraag over batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dringend vraag over batterij

ik heb een batterij aan gekocht voor mijn d200
    het is het merk PHOTTIX Titan EN-EL3e
    ze werkt op de d60 tot en met de d700
    moest daar mensen zijn die met deze batterij werkt
    gelieve op deze vraagje in te gaan
    wand ik weet niet wat deze batterij in peto heefd

Re: dringend vraag over batterij

En wat is de vraag? Je kunt hem toch opladen en kijken hoe hij in je toestel functioneert?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

de batterij laat wel op en werkt wel maar ik ken de stand van de batterij niet
      wat ze gaat doen of het kwaad kan met zulke batterij werken is mijn vraagje
      in mijn toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht
        Oh ja, is dat je vraag? Wijs 'm dan eens aan:

Comment

Het zal wel een accu zijn die speciaal gemaakt is om te gebruiken in die Nikon-toestellen, anders past ze niet.

Elke lithium-ion accu heeft dezelfde spanning per cel (afhankelijk van de laadtoestand zo'n 3,7V), in de meeste DSLR's zitten accu's met twee cellen, en dan maakt het eigenlijk niet uit of het een originele of "namaak" is.

Bij de nieuwste camera's hebben de fabrikanten er weer iets op gevonden om te voorkomen dat je zo'n accu gebruikt. Ze steken er een chip in, en de camera werkt niet als er zo geen chip in de accu steekt.
          Ze zeggen dat door die chip de camera beter werkt, maar eigelijk is dat gewoon een truukje om hun eigen (te dure) accu's verkocht te krijgen...

In de Canon 300D/20D/40D heb ik altijd goedkope accu's gebruikt, voor mijn 1D MKIII moest ik een originele kopen, omdat er een chip inzit.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Vindh te wel raar dta je ze eerst koopt en dan gaat afvragen of het kwaad kan en of het wel goed zou werken. Dat vraagt men zich normaal toch op voorhand af zou ik denken?
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Oh ja, is dat je vraag? Wijs 'm dan eens aan:
              Dit is zijn vraag:

Vertaalt: Weet er iemand die er ervaring mee heeft of dit schade kan doen?

Niet iedereen is sterk in schrijven.

Comment

Ik heb het even opgezocht. De Phottix Titan EN-EL3e batterij heeft dezelfde specificaties als de originele Nikon batterij (7.4V 1600mAh) en werkt op de toestellen Nikon D50, D70, D70s, D80, D90, D100, D200, D300 en D700. (((EDIT))) Deze batterij zou dus naar behoren moeten werken, maar hou rekening met de risico's die ELKE li-ion batterij heeft (dus ook de originele) nl. oververhittingsgevaar, explosiegevaar en brandgevaar.
                Last edited by Pallieter85; 16 maart 2009, 07:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                  Vertaalt (sic): Weet er iemand die er ervaring mee heeft of dit schade kan doen?

Niet iedereen is sterk in schrijven.
                  Ik heb altijd zo'n HTT-NE-woordenboek willen hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter85 Bekijk bericht
                  Ik heb het even opgezocht. De Phottix Titan EN-EL3e batterij heeft dezelfde specificaties als de originele Nikon batterij (7.4V 1600mAh) en werkt op de toestellen Nikon D50, D70, D70s, D80, D90, D100, D200, D300 en D700. Het is dus volledig veilig om deze in je D200 te gebruiken!
                  Dat is an sich wel een gevaarlijke conclusie. Het hebben van dezelfde electrische specificaties en het passen in een camera zijn geen waarborgen v.w.b. het in brand vliegen van je spul, het veroorzaken van kortsluiting, het lekken en het verlies van garantie van je camera. Daarvan zijn er al meerdere voorbeelden geweest.

Meestal werken vervangbatterijen prima maar dan moet je afgaan op gebruikerservaringen en niet alleen op de specificaties. Dat is waarschijnlijk ook juist de reden dat de vraag(?) hier gesteld is.

Comment

de batterij laat wel op en werkt wel maar ik ken de stand van de batterij niet
                    in mijn toestel
                    Als je ze niet kan uitlezen is dat eigenlijk een namaak van een EN-EL3a en ontbreekt informatie van een derde contact, het kan geen kwaad, maar het is ferm vervelend dat je geen informatie in het venster krijgt over de toestand van je batterij.

Als ze je deze verkopen als vervanger van een EN-EL3e, liegen ze niet dat je deze kan gebruiken in je D60, maar je hebt niet alle functie's.

Daarom, ga voor orriginele batterijen, kost wat meer, maar je weet tenminste dat het werkt, en als je bij je vaste leverancier koopt heb je ook nog een degelijke garantie.

Na méér dan 30 jaar Nikon gebruik ben ik er beetje bij beetje van afgestapt om andere merken te gaan gebruiken, zowel van objectieven als gelijk wat, en nu is het zover gekomen , dat ik zelfs geen filter meer koop waar niet Nikon op staat, zelfde als in het buitenland of via internet aankopen, als ik wat nodig heb, ga ik naar Art&Craft, koop er mijn Nikon materiaal, en ben ik gerust, mischien wat fanatiek, maar na wat ik vroeger heb meegemaakt zoals met objectieven op verschillende body's plaatsen en dan zien dat niet alles naar behoren werkt enz. dat kom je met alles van Nikon niet tegen, en als niet alle functies beschikbaar zijn, dan staat dat klaar en duidelijk vermeld, vroeger in de documentatie, en nu op het internet.

Hoewel, ik heb gisteren beelden gezien gemaakt met een D3 en een CARL ZEISS PLANAR T* F1.4/85MM ZF, amai zeg, wat een gestoken scherpte.
                    Last edited by Guest42; 16 maart 2009, 07:20.

Comment

Ik heb altijd zo'n HTT-NE-woordenboek willen hebben.

Dat is an sich wel een gevaarlijke conclusie. Het hebben van dezelfde electrische specificaties en het passen in een camera zijn geen waarborgen v.w.b. het in brand vliegen van je spul, het veroorzaken van kortsluiting, het lekken en het verlies van garantie van je camera. Daarvan zijn er al meerdere voorbeelden geweest.

Meestal werken vervangbatterijen prima maar dan moet je afgaan op gebruikerservaringen en niet alleen op de specificaties. Dat is waarschijnlijk ook juist de reden dat de vraag(?) hier gesteld is.
                      Even googlen gaf geen negatieve beoordelingen, terwijl er blijkbaar toch veel van deze batterijen worden verhandeld. Maar goed, in principe heb je gelijk en kan geen enkele li-ion batterij volledig veilig worden genoemd want er is altijd een risico. Er zijn ook al originele Nikon batterijen in vuur gevlogen, dus deze kunnen we dan ook niet aanraden. Dus feitelijk is geen enkele li-ion batterij op voorhand veilig te noemen.

Comment

ik dank U allemaal die op mijn vraag is in gegaan
                        nogmaals bedank

Comment

Lithium Ion batterijen zijn levensgevaarlijk bij verkeerd gebruik.
                          Er zijn voorbeelden genoeg van spontane branden of ontplofte batterijen in toestellen, recent nog een iPod die gewoon ontploft in een broekzak.

Ook gebruik van de verkeerde oplader kan desastreus zijn.

Ik kan enkel maar aanraden om Lithium Ion batterijen te kopen van een bekend merk en de oplader te gebruiken die er voor voorzien is voor het juiste toestel.

Ik geloof zelfs dat een Lithium Ion die defect is een gas laat vrij komen die vergelijkbaar is als mosterdgas.

Iemand anders heeft hier ook al ontdekt wat de gevolgen zijn van Aldi batterijen die lek lopen. Als dat gebeurt in je duur toestel is de kans groot dat die in de vuilnisbak mag.

Dit zijn een van die zaken waar ik vind dat je niet op mag sparen.

Comment

Eigenlijk heb ik nog nooit, maar daar ben ik niet helemaal zeker van, gelezen op een forum dat een camera was beschadigd van een 'ontploffende' namaak accu. Wel een keer een vastzittende in een Sony camera, het gewoon niet werken van imitatie EN EL3e's uit een D200 in een D300.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Over falende Nikon batterijen : http://www.digitalcamerainfo.com/con...ding-DSLRs.htm

Over falende third party batterijen : http://www.digitalcamerainfo.com/con...o-Explode-.htm

Comment

Working...
                              X