Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PIXMA Pro 9500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PIXMA Pro 9500

Na wat reviews te lezen ben ik helemaal overtuigd om mij deze aan te schaffen.. Ik heb toch eerst wel nog een paar praktische vraagjes waar ik nergens een antwoord op vind.

Kunnen de intkoppen uitdrogen en zo onbruikbaar worden? Waarschijnlijk wel, maar na hoelang?
    Kan er iemand een richtgetal geven hoeveel vellen A3 je kan afdrukken (er van uitgaand dat alle patronen even snel opgaan)..
    Bestaan er papiersoorten die bijna hetzelfde gevoel geven als bij bariet?
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Re: Canon PIXMA Pro 9500

Een printer dient om te gebruiken , niet om stil te staan ! Gelijk welk merk je kiest het is altijd het beste dat je minimaal 1 x per week een foto print, mag natuurlijk ook meer zijn. Om je printer in conditie te houden bestaat er zoiets als een automatische Cleaning Cycle, en dat wil zeggen dat ze gewoon je inkt door de printkop jagen om de printkop in conditie te houden, met andere woorden je inkt gaat de vuilbak in. Een aantal afdrukken opgeven is gewoon onbegonne werk hangt van veel factoren af, en ieder beeld is verschillend.

Ik gebruik al verschillende jaren de Epson printers, nu momenteel een Stylus Pro 3800, en nog nooit problemen gehad, maar doet wel ieder week zijn aantal afdrukken !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Wel, ik ben wel van plan wat af te drukken, maar daar kan telkens een paar tot meerdere weken (in het slechtste geval) tussen zitten.. Dus die een maand laten staan zonder een afdruk is niet aan te raden?
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Ik gebruik deze reeds bijna twee jaar en ben er zeeer tevreden over Ik zet trouwens de printer nooit af,en wat Jef zegt is waar soms reinigd hij zichzelf en gaat er een deel inkt de vuilbak in maar daar kan ik mee leven.Over de afdrukken ik druk meestal af op ilford smooth pearl en ook op ilford gold fibre silk Wat het aantal afdrukken betreft tja ik heb het in feite nog niet in het oog gehouden daar alle patronen niet allemaal even vlug leeg zijn he,maar ik vind dat de printer zuinig is.Veel plezier met je aankoop trouwens.
        Last edited by rikketik; 8 maart 2009, 20:52.

Comment

heb deze printer ook een aantal maanden en ben er ook tevreden over en vraag me niet hoeveel ik kan printen..hier gaat de printer wel af na gebruik maar geen enkele printer staat hier langer dan een drietal dagen zonder werk..je hoeft daarom geen grote foto af te drukken hé...
          2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Ik heb het zelfde probleem met mijn pro9500. Ik heb deze in agustus 2008 gekocht en inmiddels is deze twee keer naar canon geweest, dan doet ie het weer een paar maanden en begint het weer Nu begint bij mij de gele tank steeds te etteren.
            Constant zegt de printer dat er tank fouten zijn opgetreden. Ik heb nog een halfjaar garantie dus kan hem wel weer terug sturen maar ben bang dat als in augustus de garantie afloopt ik elke 3 maanden dat ding moet opsturen op eigen kosten!
            Ik gebruik de printer niet erg veel en zet hem uit als ik hem niet gebruik.
            enfin ik word er radeloos van!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudiman Bekijk bericht
              Ik heb het zelfde probleem met mijn pro9500. Ik heb deze in agustus 2008 gekocht en inmiddels is deze twee keer naar canon geweest, dan doet ie het weer een paar maanden en begint het weer Nu begint bij mij de gele tank steeds te etteren.
              Constant zegt de printer dat er tank fouten zijn opgetreden. Ik heb nog een halfjaar garantie dus kan hem wel weer terug sturen maar ben bang dat als in augustus de garantie afloopt ik elke 3 maanden dat ding moet opsturen op eigen kosten!
              Ik zet mijn printer NOOIT uit en aldus nog nooit problemen gehad En een printer dient om te printen en niet om ongebruikt te laten staan he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudiman Bekijk bericht
                De printer terugsturen lijkt me nogal drastisch. Wat dacht je van gewoon die gele tank te vervangen ? Alles wijst in de richting van een chip die het heeft begeven met rare foutmeldingen tot gevolg. Waarschijnlijk t.g.v. statische elektriciteit. Dit probleem komt ook voor bij CLI-8 patronen (o.a. Canon IP4500, Pro 9000, IP5200 etc.). Bezitters van de oudere BCI-6 gebaseerde printers (zonder chip) zijn gevrijwaard van dit ambetante maar veel voorkomend probleem.

Probleem: op patronen (chip) geeft Canon geen garantie, want immers verbruiksartikel zoals een bouillonblokje.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                X