Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera mét onderwaterbehuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compactcamera mét onderwaterbehuizing

Ik ben op zoek naar een compactcamera mét onderwaterbehuizing die bestendig is tot 40m. Echt de bedoeling om te duiken en niet om te snorkelen.
    Meeste info die ik op het forum vind, heeft betrekking op snorkelen. Vandaar ...
    Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij iets aanraden of enkele tips geven?
    Ik verwacht niet dezelfde foto's/mogelijkheden als met een DSLR, maar het prijskaartje zal ook heel anders zijn. Ik duik ook enkel op vakantie en wil me dus niet in al te grote kosten steken. Toch wil ik graag weten of je iets fatsoenlijks kan bereiken met zo'n compactcamera wat betreft fotograferen in toch iets minder goede lichtomstandigheden en dit mbt vissen die natuurlijk niet stil blijven (sluitertijdverhaal).

Alvast bedankt!

Re: Compactcamera mét onderwaterbehuizing

Zonder extra licht zal je op 40m diepte niet veel foto's kunnen maken.

En ik denk dat 40m ook heel erg diep is voor de meeste onderwaterbehuizingen.
    In onze fotoclub is iemand uitleg komen geven over onderwaterfotografie, en die had ook een paar van die onderwaterbehuizingen voor compactjes bij die volgelopen waren met zout water.
    Last edited by Black B@ndit; 7 maart 2009, 14:44.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Lees er ook zeker DEZE THREAD op na!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor het meedenken.
        De thread is echter van toepassing op een camera 'zonder' extra behuizing.

Om m'n vraag even te verduidelijken:
        Ik heb thuis een Canon A720. En bij Konijnenberg zag ik vandaag (na het openen van dit topic) dit: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._ixus_750.html

Deze is geschikt tot op 40m. Prijs: 170€ (voor mijn DSLR plaats je hier nog een nulletje achter)
        Wat betreft het licht; ik duik uitsluitend in tropische wateren, en daar speelt het licht in mijn voordeel als ik vergelijk met bvb de Noordzee of Oosterschelde. Zichtbaarheid in tropische wateren kan natuurlijk ook beperkt worden door kleine rondzwevende deeltjes, maar dit even terzijde gelaten. Want dan kan je zelfs met het beste materiaal niks tegen beginnen, denk ik.
        Als vb; deze foto's komen zo uit een Canon Powershot SD 700 IS, en deze had dus een sooortgelijke onderwaterbehuizing.
        Foto's heb ik gekregen van een buddy/divemaster van onze duik die zich rond de 20m situeerde.

Een beweeglijk anemoonvisje.

De hand om de grootte te laten zien.

En in tegenstelling tot de 2 voorgaande, eentje zonder flits, waarbij je aan het gebrek van rode kleuren kan zien dat je dieper dan 10m zit.

Aangezien ik het broertje (SD 720 IS) in huis heb, zou ik met een opleg van zo'n 170€ al aan de slag kunnen gaan.

Op mijn eerstvolgende duikreis (Mozambique) ga ik echter op zoek naar walvishaaien, manta's, zeekoeien, dolfijnen en ander groot onderwaterleven. Heel wat anders dan op de voorbeeldfoto's, waar je flits nog enigzins nut heeft.

Mijn vraag nog even resumeren: Welke compactcamera met onderwaterbehuizing voldoet aan mijn wensen? Is de SD 720 IS goed genoeg, of moet ik het elders gaan zoeken met opleg van (voor mij maximum) 500€?

(Als ik nu in de fotoclub van Black B@ndit zat, had ik het wellicht geweten )
        Last edited by kohraya; 7 maart 2009, 21:03.

Comment

Ik heb vorig jaar ook gezocht naar een goede compact camera met onderwaterbehuizing. Hierbij ging het mij ook om het fotograferen tijdens het duiken (niet snorkelen), zowel in Nederland als in tropische wateren.
          Ik had al een Canon G2 en een 300D en inderdaad de onderwaterbehuizingen voor deze camera's zijn erg duur (voor de G2 werd deze toen al al niet meer gemaakt). Het onderwaterhuis voor de 300D kostte veel geld. Helemaal als er ook nog een externe onderwaterflitser op aangesloten moet worden.

Voor mij was de Sealife DC600 de oplossing (ik realiseer me dat deze duurder is dan 500€). Het is een 6M camera die ontwikkeld is voor de onderwaterfotografie. Ik heb ermee gedoken in Australië en ben er bijzonder blij mee. Zeker ook vanwege de externe flitser die ik vanaf 10m (tropische wateren) al zeker bij elke foto gebruik.

Info:

Veel duikplezier!
          Last edited by DoSaas; 3 april 2009, 14:32.
          Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
          http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Bedankt voor de reactie.
            Gezien de prijs, denk ik gewoon het onderwaterhuis voor de Canon A720 te kopen bij Konijnenberg.
            't Is crisis voor iedereen ...

Comment

Working...
            X