Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Hallo ,

Vorig jaar in Mexico waren er (vooral Nederlanders) die een compact cam hadden waarme je in het water kon. Tijdens het zwemmen , onder water, in de zee etc... Zonder zo een lelijke behuizing die handenvol geld kost.

Mijn vraag is: welke merken bestaan er, dus waarmee je met je cam in het water kan.

PS: het gaat hier niet over een doorschijnende waterdichte behuizing!

Bedankt!

Re: Onderwater camera GEEN BEHUIZING

Ooit al gehoord van Google?
    zoeken met "underwater camera" geeft een heleboel info waaronder deze

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik dacht dat dit forum er was om te HELPEN om nuttige INFO te geven omtrent gebruikerservaringen? Dit is een deel van de google search, besides: zitten hier geen gelijkgezinden omtrent fotografie die ervaring hebben met dergelijke toestellen?

Het steeds verwijzen naar google is makkelijk... maar effectief helpen is een ander paar mouwen dus wat dat betreft ben je sterk bezig

Groetjes

On topic plz

PS zoals ik al zei GEEN BEHUIZING DIE JE ROND JE CAM MOET TREKKEN!!!!! Ook het debat van 'een casing' is beter wil ik liever niet voeren, straight to the point... merken, ervaringen, etc thanks
      Last edited by Tommyboy; 19 februari 2009, 20:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
        Ik dacht dat dit forum er was om te HELPEN om nuttige INFO te geven omtrent gebruikerservaringen? Dit is een deel van de google search, besides: zitten hier geen gelijkgezinden omtrent fotografie die ervaring hebben met dergelijke toestellen?

Het steeds verwijzen naar google is makkelijk... maar effectief helpen is een ander paar mauwen dus wat dat betreft ben je sterk bezig

Groetjes

On topic plz

PS zoals ik al zei GEEN BEHUIZING DIE JE ROND JE CAM MOET TREKKEN!!!!! Ook het debat van 'een casing' is beter wil ik liever niet voeren, straight to the point... merken, ervaringen, etc thanks
        Uw vraag was duidelijk "welke merken bestaan er, dus waarmee je met je cam in het water kan" (sic) .
        Als U de vraag beter omschreven had kont U een beter antwoord verwachten.
        Mijn link verwijst dus wel naar een onderwatercamera ZONDER BEHUIZING.
        Dank U voor de beleefde

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Tja mocht ik een waterdicht cameratje willen dan zou ik deze zeker in overweging nemen met google teruggevonden onderwater speeltje
          en canon bracht net de D10 uit maar die is zo ugly een beetje scrollen

en hier kan je alle rugged toestellekes vergelijken link
          Last edited by bigfoot46; 19 februari 2009, 18:59.
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Kodachrome je had het toch wel een beetje mis met je link. TS vroeg duidelijk geen Case. Jouw linkje is nog steeds een case productje hoor.
            Pocket size removable inner camera.
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Ik heb een Olympus Mju 790 SW. Toestel wordt niet meer nieuw geleverd, en is vervangen door de Mju 850 SW en de Mju 1050 SW. Deze laatste heeft m.i. een beetje een raar systeem voor het openen en sluiten. Op het werk bij ons zijn ze in gebruik, na mijn advies. Ze zijn shockbestendig tot 1,5 meter en je kan er mee onderwater tot 3 meter dacht ik. Ik vind de beeldkwaliteit van de Mju790 persoonlijk niet zo goed, maar die van de Mju1050 wel veel beter.
              Ik heb er al foto's mee gemaakt in 't zwembad, in de zee, vanuit de spoelbak... het is compactkwaliteit (zeker niet zo goed als de betere Canon's en Lumix), maar 't is zeker niet slecht. Deze vakantiereeks is er volledig mee gemaakt. Er staan er een paar onderwaterfoto's tussen.
              Last edited by FestinaLente; 19 februari 2009, 19:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                Kodachrome je had het toch wel een beetje mis met je link. TS vroeg duidelijk geen Case. Jouw linkje is nog steeds een case productje hoor.
                Pocket size removable inner camera.
                Thanks! Iemand die het begrijpt

Topic-titel zegt het in feite ook al.

@FestinaLente: thanks voor de info! Hier ben ik iets mee... Wist niet dat die dingen niet zo heel diep onder waten konden gaan.

Andere merken / ervaringen?

Comment

Mijn vraag is: welke merken bestaan er, dus waarmee je met je cam in het water kan.
                  Je vraagt hier naar welke merken er bestaan en dat kan je al zelf vinden door zelf te zoeken.
                  Maar geen probleem ik heb al in jouw plaats gezocht: klik en zie oa eerste link

Ervaringen heb ik er zelf niet mee.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Maar geen probleem ik heb al in jouw plaats gezocht: klik en zie oa eerste link
                    LOL, da's een goeie

Maar kijk ik heb ook eentje gezien : http://www.dpreview.com/news/0902/09021805canond10.asp

PS : wat zijn mauwen??

Comment

Het steeds verwijzen naar google is makkelijk... maar effectief helpen is een ander paar mouwen dus wat dat betreft ben je sterk bezig

Groetjes

On topic plz

100% gelijk dat dit forum er is voor mensen te helpen, maar u weet natuurlijk ook wel dat je gewoon effe in google moet intypen onderwater camera en dat je dat direct vind. wij zouden precies hetzelfde doen want wij leren geen links vanbuiten

Comment

De vraag was kraakhelder.
                        Compact zonder extra behuizing.

Ik heb zelf de al eerder genoemde Olympus maar er worden nu ook waterdichte compactjes aangeboden door o.a. Canon en ook een Fuji FinePix Z33WP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                          100% gelijk dat dit forum er is voor mensen te helpen, maar u weet natuurlijk ook wel dat je gewoon effe in google moet intypen onderwater camera en dat je dat direct vind. wij zouden precies hetzelfde doen want wij leren geen links vanbuiten

Iemand komt natuurlijk naar hier, naar dit prachtige forum,in de hoop hier mensen te treffen met ervaringen dienaangaande.Mensen die je eventueel meer kunnen vertellen dan een droge opsomming van merken.En dan is het behoorlijk irritant dat iemand zuurweg zegt gebruik Google.
                          Weet je wat:schaf heel het forum "Camera's" af,of herdoop het in camera chit chat voor leden.Kunnen we eindeloos ouwehoeren over onze DSLR's zonder lastiggevallen te worden.

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                            en canon bracht net de D10 uit maar die is zo ugly een beetje scrollen
                            Ik vind dat die Canon er juist veel leuker uitziet dan de Sealife-modellen.

Voor de prijzen van de Sealife-camera's kan je kijken bij www.Fotokonijnenberg.be , daar hebben ze die (volgens de aanduiding op de website) in voorraad.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Enkele modellen:

Pentax Optio W60 (3 meter waterproof)
                              Olympus 1050SW (3 m WP)
                              Olympus 1030SW (10m WP)
                              Olympus Though 6000 (3m WP)
                              Olympus Though 8000 (10m WP)
                              Panasonic TS1 (10m WP)
                              Canon D10 (10m WP)
                              Ricoh G600 (3m WP)
                              Fuji Z33 (3m WP)

Olympus is goed vertegenwoordigt in deze klasse, en met recht en rede ('t zijn nog steeds de meest innovatieve.) Heb onlangs de Though 6000 getest en dat was kwa beeldkwaliteit (voor een compact) heel ok!

De Canon, de Panny en de Fuji zijn nog niet op de markt, dus daar kun je nog niets zinnigs over zeggen. Persoonlijk zou ik voor de Though 6000 gaan, als 3 meter voldoende is (zou moeten) en deze heeft ook nog het voordeel dat hij een LED lamp aan boord heeft en een supermacro modus heeft... Hij is ook nog eens schokbestendig tot 1,5meter vallen (en dat heb ik al proefondervindelijk bewezen... )
                              http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                              X