Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser VS. batterijen & lader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser VS. batterijen & lader

hello BD !

heb recent een Metz MB 48 AF-1 aangekocht.

gebruik nu 4 x standaard duracell batterijen.

nu is mijn vraag : welke batterijen en lader zouden jullie mij aanraden?

oplaadtijd maakt niveel uit voor mij.
    ik zoek qualiteit , prestatie en een lange levensduur daar ik niet van plan ben elk jaar nieuwe batterijen te kopen...

heb er net een topic over gelezen, ben zelf nog amateur, al die benamingen en afkortingen zoals "mAh" en "nimh" 2700, 2500,etc...druppelladen???? allemaal chinees voor mij

zou tof zijn dat ik de aan te raden accu's+lader gewoon in een hi-fi keten kan kopen
    (eventueel online nl/be shop)

thnx BD
    Last edited by DraZtix; 7 maart 2009, 05:34.
    Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Re: Flitser VS. batterijen & lader

Je kan mss deze thread een doorlezen...

http://forum.belgiumdigital.com/f36/...0s-245909.html

Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

De lader kan je hier bestellen:
      De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.

Maar ik zie dat die op dit ogenblik niet in voorraad is...

En deze GP RECYKO-accu's zijn ook heel goed:

Het grote voordeel van deze accu's is dat ze weinig last hebben van zelfontlading, bij andere accu's heb je meestal niet veel capacteit meer over als ze een paar maanden in de fototas hebben gezeten.

Koop in ieder geval nooit zo'n supersnelle lader, want daarmee zijn de accu' heel snel versleten. Koop ook geen accu's van een onbekend merk, maar zelfs bij sommige bekende merken wordt er flink overdreven met de opgegeven capaciteit.

De Maha Powerex MH-C9000 kan je bij Colruyt en Makro ook vinden als "Memorex Pro 1 Geniux". Dat is helemaal dezelfde lader.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De lader kan je hier bestellen:
        De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.

Maar ik zie dat die op dit ogenblik niet in voorraad is...

En deze GP RECYKO-accu's zijn ook heel goed:

Het grote voordeel van deze accu's is dat ze weinig last hebben van zelfontlading, bij andere accu's heb je meestal niet veel capacteit meer over als ze een paar maanden in de fototas hebben gezeten.

Koop in ieder geval nooit zo'n supersnelle lader, want daarmee zijn de accu' heel snel versleten. Koop ook geen accu's van een onbekend merk, maar zelfs bij sommige bekende merken wordt er flink overdreven met de opgegeven capaciteit.

De Maha Powerex MH-C9000 kan je bij Colruyt en Makro ook vinden als "Memorex Pro 1 Geniux". Dat is helemaal dezelfde lader.
        http://www.memorex.be/desktopdefault.aspx?tabid=1399

dat is dus de uitleg/info dat ik nodig had eh ni teveel chinees bedankt

Memorex Pro 1 Geniux ziet er wel stevig materiaal uit... en heb idd veel goeds gelezen over die GP RECYCO accu's... zal ik ook een setje van aankopen

grts!

tips omtrent deze topic zijn nog altijd welkom
        weet bv nog altijd niet wat mAh en druppelladen betekend
        Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Comment

1 mAh = 0,001Ampčre/uur
          2000mAh = 2Ampére/uur, dat wil zeggen dat een lampje dat 2 ampčre verbruikt 1 uur zou moeten blijven branden, een lampje dat 1A verbruikt zal dan 2 uur branden.
          Als je een accu of batterij zwaar belast, dan vermindert de totale capacteit wel, de berekening is dus niet 100% correct.

Een groter getal is dus beter, op voorwaarde dat de opgave van de fabrikant ook werkelijk juist is.
          Bovendien is de zelfontlading van de accu's meestal ook heel belangrijk, met een kleine zelfontlading heb je meer zekerheid dat er nog stroom in de accu's zit op het ogenblik dat je ze nodig hebt.
          Veel accu's met een grote capaciteit hebben ook heel veel last van zelfontlading, die kunnen op een maand soms wel 50% van hun capaciteit verliezen zonder dat je ze hebt gebruikt (ik heb er ooit gehad die na een week al niet veel stroom meer leverden).

Daarom raad ik de GP RECYKO's aan, de capaciteit die de fabrikant opgeeft, die is correct, en ze hebben heel weinig problemen met zelfontlading.

Druppeladen is laden met een heel kleine stroomsterkte, om de zelfontlading tegen te gaan, maar het wordt ook gebruikt om de accu's 100% te laden.
          De meeste automatische laders zullen een accu laden tot een bepaalde spanning (of temperatuur) is bereikt, en daarna schakelen ze over op druppelladen om de accu niet te heet te stoken tijdens de laatste fase van het laadproces.

Dit geldt alleen voor nikkel-cadmium en nikkel-metaalhydride accu's.

Een lithium-ion accu zoals er in heel wat camera's wordt gebruikt, die wordt geladen tot een bepaalde drempelspanning, en dan wordt de lader uitgeschakeld.
          Verder laden zorgt in dit geval voor brand of een explosie...
          Last edited by Black B@ndit; 7 maart 2009, 13:54.
          BD0338BE

Comment

1 mAh = 0,001Ampčre/uur
            2000mAh = 2Ampére/uur, dat wil zeggen dat een lampje dat 2 ampčre verbruikt 1 uur zou moeten blijven branden, een lampje dat 1A verbruikt zal dan 2 uur branden.
            Als je een accu of batterij zwaar belast, dan vermindert de totale capacteit wel, de berekening is dus niet 100% correct.

Een groter getal is dus beter, op voorwaarde dat de opgave van de fabrikant ook werkelijk juist is.
            Bovendien is de zelfontlading van de accu's meestal ook heel belangrijk, met een kleine zelfontlading heb je meer zekerheid dat er nog stroom in de accu's zit op het ogenblik dat je ze nodig hebt.
            Veel accu's met een grote capaciteit hebben ook heel veel last van zelfontlading, die kunnen op een maand soms wel 50% van hun capaciteit verliezen zonder dat je ze hebt gebruikt (ik heb er ooit gehad die na een week al niet veel stroom meer leverden).

Daarom raad ik de GP RECYKO's aan, de capaciteit die de fabrikant opgeeft, die is correct, en ze hebben heel weinig problemen met zelfontlading.

Druppeladen is laden met een heel kleine stroomsterkte, om de zelfontlading tegen te gaan, maar het wordt ook gebruikt om de accu's 100% te laden.
            De meeste automatische laders zullen een accu laden tot een bepaalde spanning (of temperatuur) is bereikt, en daarna schakelen ze over op druppelladen om de accu niet te heet te stoken tijdens de laatste fase van het laadproces.

Dit geldt alleen voor nikkel-cadmium en nikkel-metaalhydride accu's.

Een lithium-ion accu zoals er in heel wat camera's wordt gebruikt, die wordt geladen tot een bepaalde drempelspanning, en dan wordt de lader uitgeschakeld.
            Verder laden zorgt in dit geval voor brand of een explosie...
            bedankt voor de uitleg

nog een vraag : is het misschien hetbeste dat ik de batterijen na gebruik steeds uit het toestel (flitser) neem? ontlading,uitlopen,...
            heb al een paar keer meegemaakt dat ik een toestel terugvind en de batterijen die er in staken totaal uitgelopen zijn en dergelijke.

Comment

Alle fabrikanten raden aan om batterijen uit het toestel te halen als je dat voor een langere periode niet gebruikt.

Maar het zijn vooral de niet-herlaadbare batterijen die kunnen uitlopen als ze "leeg" zijn (dat geldt vooral voor zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen hebben dat probleem al veel minder).

Ik heb nog nooit een uitgelopen nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride accu gezien, en ik gebruikte 28 jaar geleden al nikkel-cadmium accu's voor mijn fietsverlichting (die AA-accu's hadden nog maar een capaciteit van 500mAh, 5 accu's (1,2V x 5 = 6V, met 0,5Ah is dat 3Wh) was voldoende voor 1 uur licht met de standaard-fietslampjes.
              BD0338BE

Comment

mediamarkt wisselt trouwens relatief vlot om bij problemen bij GP batterijen. net een nieuwe set 2500Nimh gaan halen na 1 jaar.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

De zelfontlading van de GP recyko's zou minder zijn, ik heb ze nog maar onlangs gekocht, maar ik vindt dat ze de kracht missen van de klassiek GP Ni-mh accus. Dit merk je als je de batterijen gebruik in een flitslamp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    De zelfontlading van de GP recyko's zou minder zijn, ik heb ze nog maar onlangs gekocht, maar ik vindt dat ze de kracht missen van de klassiek GP Ni-mh accus. Dit merk je als je de batterijen gebruik in een flitslamp.
                    De zelfontlading van Recyko's IS gewoon lager .. het zijn "eneloop" types ..(http://www.gprecyko.com/en/index.html)
                    je statement dat ze de "kracht" missen van klassieke GP NiMH's is electronisch gezien op zijn minst gezegd, heel curieus (tenzij je 2000 met 2700mAh zit te vergelijken en dan nog moet je wel "kracht" definieeren ) ... je impliceert niet meer of niet minder dat of de spanning verschillend is of de per tijdseenheid geleverde stroom, wat beide voor de NIMH technologie nogal vreemd is. Wat zijn je argumenten/bewijzen voor deze stelling ? .. misschien zijn je batterijen gewoon slecht opgeladen ? .. je zou de eerste niet zijn die vreemde conclusies trekt gebaseerd op krakkemikkig opgeladen batterijen

Edit: .. ik denk dat uw stelling nauwelijks overeind blijft als je dit gezien hebt
                    Last Revision Date, 3/11/2008 I will add graphs as I finish the testing. If you have some NiMh cells that you would like to see the test results of, contact me for my shipping address so I can borrow a couple of cells for testing. The graphs will pretty much speak for themselves, so let's get...

Last edited by Guest41; 10 maart 2009, 13:36.

Comment

De GP Recyko's zijn perfect voor de flitser, omdat die met een grote stroompiek ook nog heel goed blijven presteren.
                      Sommige accu's met een grotere capaciteit hebben problemen om die grote piekstromen te leveren, en dan duurt het langer om de flitscondensator te herladen.

En door de heel lage zelfontlading heb je meer kans dat er nog stroom in de accu's zit op het ogenblik dat je ze nodig hebt.

GP Recyko-accu's werken in ieder geval heel erg goed in de 580EX.
                      BD0338BE

Comment

De GP Recyko's zijn perfect voor de flitser, omdat die met een grote stroompiek ook nog heel goed blijven presteren.
                        Sommige accu's met een grotere capaciteit hebben problemen om die grote piekstromen te leveren, en dan duurt het langer om de flitscondensator te herladen.

En door de heel lage zelfontlading heb je meer kans dat er nog stroom in de accu's zit op het ogenblik dat je ze nodig hebt.

GP Recyko-accu's werken in ieder geval heel erg goed in de 580EX.
                        a. voor 20 euro 4 x GP Recyco's 2050 mAh

b. voor 20 euro - Memorex PRO 7000 e-motion MET 4 x Memorex 2500 mAh batterijen

c. voor 40 euro - Memorex PRO 9780 lader

d. voor 70 euro - Memorex PRO 1 geniux lader

vind het zo stom dat er bij de PRO 1 geen batterijen bij zitten... zo word het wel een kostelijke zaak

Comment

FWIW .. die Pro 1 kan je toch voor 20€ minder ook wel vinden he .. Ik heb m'n Powerex C-9000 maar 49,95 betaald .. (+ verzendingskost maar goed)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DraZtix Bekijk bericht
                            a. voor 20 euro 4 x GP Recyco's 2050 mAh
                            Ik heb de link hierboven al gezet, voor 11,95 euro heb je een setje GP Recyko AA-accu's, als je twee setjes tegelijk bestelt dan zijn ze zelfs nog goedkoper:

Als je nog iemand kent die zo'n accu's kan gebruiken, dan bestel je nog meer setjes, en deel je de verzendkosten (dat heb ik ook al gedaan).
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              FWIW .. die Pro 1 kan je toch voor 20€ minder ook wel vinden he .. Ik heb m'n Powerex C-9000 maar 49,95 betaald .. (+ verzendingskost maar goed)
                              Ik ben ook zoekende naar deze lader, maar ik vind hem op dit moment nergens lager dan ca. € 70, verzendkosten inbegrepen (59,95 + 10,00). Tenzij iemand nog iets weet?
                              Grtz, Tigra-Boy
                              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Working...
                              X